کد خبر 423482
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

در حالی اخیراً شرکت عمران پرند از اعلام قیمت‌های نهایی برخی پروژه‌های مسکن مهر این شهر از طریق پیامک خبر داده که متقاضیان مسکن مهر در یک سال و چند ماه گذشته گرفتار وعده‌های بی‌پشتوانه بوده‌اند.

 به گزارش مشرق، کمی بیش از یک سال از اعلام خبر مشخص شدن قیمت نهایی مسکن مهر پرند می‌گذرد، خبری که باران هاشم‌زهی پس از رسانه‌ای شدن خبر ارسال پیامک اخطار به متقاضیان مسکن مهر این شهر آن را اعلام کرد. اواخر فروردین ‌ماه سال گذشته، شرکت اندیشه گستر فردا کارگزاری مسکن مهر پرند این پیامک را به متقاضیان ارسال کرد: «اخطار اول/ متقاضی محترم؛ به‌منظور تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر ضروری است 30 درصد الباقی مبلغ قرارداد خود را که به‌صورت علی‌الحساب می‌باشد،‌ حداکثر ظرف مدت 10 روز واریز نمایید. بدیهی است مسئولیت هرگونه تبعات در عدم پرداخت متوجه جنابعالی خواهد بود. کارگزاری مسکن مهر پرند، شرکت اندیشه گستر فردا»

این پیامک خیلی زود هاشم‌زهی مدیرعامل شرکت عمران پرند را به واکنش واداشت. وی با اشاره ارسال پیامک اخطار پرداخت 30 درصد مابقی مبلغ قرارداد مسکن مهر به 50هزار متقاضی گفته بود: قیمت تمام‌شده واحد مسکن مهر در سامانه طرح مهر مشخص شده و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن کد ملی از میزان آن مطلع شوند. حدود 90 درصد پروژه‌های مسکن مهر پرند پیامک اخطار واریز 30 درصد باقیمانده علی‌الحساب آورده ارسال شده است. ارسال پیامک به حدود 50 هزار متقاضی برای این منظور انجام شده تا با توجه به رویکرد جدید شرکت عمران پرند جهت تکمیل پروژه‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: از این رو قیمت تمام‌شده مسکن مهر را با ارسال پیامک به اطلاع مردم می‌رسانیم و متقاضیان باید بقیه آورده را به حساب خودشان واریز کنند. متقاضیانی که 30 درصد مابقی آورده را به‌صورت علی‌الحساب واریز می‌کنند شرایطی را فراهم می کنند تا واحدهای آنها به سرعت تکمیل شود.

اما در آن زمان تمام تلاش‌ متقاضیان مسکن مهر برای اطلاع از قیمت نهایی و همچنین رقم 30 درصد آورده نافرجام ماند، چون سامانه‌ای مورد نظر مدیرعامل عمران پرند وجود خارجی نداشت.

کمتر از دو هفته بعد شرکت عمران پرند پیامک دیگری به متقاضیان مسکن مهر این شهر ارسال کرد که در آن نشانه چندانی از تهدید پیامک اخطار اول دیده نمی‌شد؛ «اطلاعیه دوم، متقاضی محترم پیرو اطلاعیه اول در صورت عدم واریز 30 درصد الباقی وجه قرارداد پیش‌فروش، ضروریست به منظور تسریع در تکمیل واحد مسکن مهر ظرف مدت یک هفته نسبت به واریز آن اقدام نمایید. کارگزاری مسکن مهر پرند، شرکت اندیشه گستر فردا»

در یکسال منتهی به اردیبهشت 94 هیچکدام از وعده‌های مدیران شرکت عمران پرند عملیاتی نشد. نه خبری از تحویل برنامه اولویت‌بندی واحدهای مسکن مهر شد و نه این‌که متقاضیان مسکن مهر موفق به کشف "سامانه" مد نظر مدیرعامل شرکت عمران پرند شدند.

تا این‌که سرانجام چند روز پیش  اسماعیل‌نسب، معاون فنی شرکت عمران شهر پرند از آغاز اعلام قیمت‌های نهایی واحدهای کوزو، هسا و کیسون به متقاضیان مسکن مهر پرند خبر داد.

وی با اشاره به تعیین قیمت‌ نهایی واحدهای مسکن مهر پرند و اعلام آن به متقاضیان درباره مهم‌ترین جزئیات این موضوع گفت: قیمت ساخت اکثر واحدهای مسکن مهر بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه و از سال 88 تا 89 مبلغ 300هزار تومان اعلام شد اما از آن‌جایی که اجرای پروژه‌ها کمی زمان برد و در این بازه زمانی که باید کار به پایان می‌رسید، عملیاتی نشد بر همین اساس شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی بخشنامه‌هایی برای کل مسکن مهر کشور ابلاغ کرد.

*شرکت عمران پرند با زندگی‌ام بازی می‌کند

این در حالی است که با وجود این اظهارات متقاضیان مسکن مهر همچنان چشم‌انتظار اعلام قیمت نهایی واحدهای خود هستند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پرند با انتقاد از عملکرد مدیران شرکت عمران پرند گفت: شهریور سال 91 برای یک واحد 73 متری پروژه هسا ثبت‌نام کردم. در همان سال پیش از آغاز گرانی‌ها و گران شدن دلار مبلغ 7.7 میلیون تومان واریز کردم. طبق قرارداد، قرار بود اسفند همان سال با پرداخت 30 درصد دیگر قرار داد یعنی 3 میلیون و 300 هزار تومان، واحد را تحویل بگیریم. اما متاسفانه تا امروز که حدود 3 سه سال می‌گذرد، هیچ خبری از زمان تحویل واحد یا میزان قیمت نهایی آنها نداریم.

وی یادآور شد: فروردین سال گذشته شرکت عمران پرند به ما اخطار داد  برای تکمیل واحد مسکن مهر مبلغ 30درصد آورده خود را واریز کنید. متاسفانه بنده نیز به امید خانه دار شدن مبلغ هفت میلیون تومان دیگر را با مشقت فراوان تهیه کرده و آنرا واریز کردم.

وی با بیان این‌که وعده‌های فراوان برای تحویل واحد مسکن مهر اساس زندگی‌ام را به هم ریخته است، تصریح کرد:‌ بیش از 2 سال به امید خانه‌دار شدن در واحدهای مسکن مهر پروژه کوزو مستاجر بودم که در این مدت بیش از 6 میلیون اجاره‌بها دادم.

وی با بیان این‌که با احتساب رفت و آمد به محل کارم (تهران) حدود 10 میلیون تومان در مدت یاد شده هزینه کرده‌ام، گفت: شرکت عمران پرند چند روز پیش اعلام کرد که قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر نهایی شده و از طریق پیامک به اطلاع متقاضیان می‌رسد. اما هنوز پیامکی نه به بنده و به نه به متقاضیان بی‌شماری که می‌شناسم ارسال نشده است.

وی بیان کرد:‌ از شرکت عمران پرند خواهش می‌کنم که با زندگی متقاضیان مسکن مهر بازی نکند، این شرکت چرا اخبار غیردقیق و ناصحیح را منتشر و بیخودی مردم را امیدوار می‌کند.

یکی از معضلاتی که متقاضیان مسکن مهر پرند با آن مواجه هستند وعده‌های فراوانی است که از سوی برخی مدیران و مسئولان وزارات راه و شهرسازی داده می‌شود.

وعده‌هایی که گذر زمان بی پشتوانه بودن آنها را به اثبات می‌رساند، در این بین متقاضیان بلاتکلیف و سردرگمی همچنان امیدوار به تدبیری از سوی مسئولان دولتی هستند، دولتی که دولتمردان آن برای توصیفش از لفظ "دولت راستگویان" استفاده می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس