ملی پوشان والیبال ایران در دومین دیدار خود از لیگ جهانی والیبال مجدداً با نتیجه 3 بر یک مقابل آمریکا شکست خوردند تا بدون کسب امتیاز لس آنجلس را ترک کنند.

شکست دوباره ملی پوشان والیبال مقابل آمریکا +جدول
به گزارش مشرق، تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا از ساعت 3:40 بامداد امروز دوشنبه دومین دیدار خود را در چاچوب رقابتهای گروه B لیگ جهانی در لس آنجلس برگزار کردند که در پایان تیم آمریکا همانند بازی نخست با حساب 3 بر یک به برتری دست یافت. (فیلم خلاصه دیدار دوم ایران و آمریکا را در اینجا ببینید)

تیم آمریکا ست‌های اول و دوم بازی را با امتیازات 25 بر 16 و 25 بر 16 برنده شد. ست سوم را ایران 25 بر 20 به سود خود پایان داد و در ست چهارم هم این تیم میزبان بود که 25 بر 20 برنده شد.


تیم ملی والیبال ایران با پیراهن های قرمز و با ترکیب شهرام محمودی،میر سعید معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف برابر مشکی پوشان آمریکا به میدان رفت. متیو اندرسون، آرون راسل، مورفی تروی،میکا کریستنسون،مکسول هالت و دیوید اسمیت و اریک شوجی برای امریکا به میدان رفتند. گزارش این دیدار را به نقل از ایسنا در زیر بخوانید:

ست نخست: 25-16 آمریکا

دو تیم آنالیز خیلی خوبی از هم داشتند. بویژه آمریکایی‌ها که خیلی خوب پاس های سعید معروف را تحلیل و به نوعی دست او را خوانده بودند. آمریکا در آغاز بازی شروعی طوفانی داشت. نمایش تماشایی راسل و اندرسون موجب شد تا بارها زمین ایران آماج اسپک‌های این دو بازیکن شاخص باشد. در حالی که تقریبا تیم ایران نمی توانست از پشت خط کاری از پیش ببرد، تیم ملی آمریکا با ارائه بازی خوب در توپ‌های بلند خیلی راحت ست نخست را با امتیاز 25 بر 16 به سود خود تمام کرد.

شکست دوباره ملی پوشان والیبال مقابل آمریکا +جدول
ست دوم: 25-16 آمریکا

بازیکنان ایران تحت تاثیر بازی بی نقص آمریکایی‌ها قدری دچار افت روحیه شده بودند. سامان فائزی، میلاد عبادی پور و امیر غفور مهره‌های جایگزینی بودند که کواچ برای تغییر شرایط بازی ایران از آنها بهره برد. سرویس‌های خوب آمریکایی‌ها موجب می شد تا ایران دریافت‌های خوبی نداشته باشد. در نتیجه سعید معروف نمی‌توانست حملات متنوعی را طراحی کند و همین موضوع موجب شد تا روند کار به سود آمریکایی‌ها تمام شود. دفاع روی تور عالی از هالت و دیوید اسمیت اجازه نمی داد اسپک‌های ایران در زمین حریف بخوابد. ایران در ناباوری ست دوم بازی را هم با نتیجه 25 بر 16 به سود آمریکا واگذار کرد.

شکست دوباره ملی پوشان والیبال مقابل آمریکا +جدول
ست سوم: 25-20 ایران

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشت. بازیکن ایران به آب و آتش زدند تا بر خلاف دو ست قبل نمایش ضعیفی برابر آمریکا نداشته باشند. تیم ایران از همان ابتدا موفق شد با اتکا به حملات سرعتی و پاس‌های بریده خط دفاع آمریکا را فریب دهد. در حالی که کواچ بیشترین تغییر را در چیدمان و آرایش بازیکنان زمین نسبت به شروع دیدار داده بود، تیم ایران پشت سر هم امتیاز می گرفت. سامان فائزی در دفاع و حمله موثر بود. همچنین مهدوی پاسور دوم ایران با سبک متفاوت پاس‌های خود نسبت به معروف خیلی خوب اسپکرهای ایران را تغذیه می کرد. چند امتیاز برتری کافی بود تا بازیکنان ایران روحیه از دست رفته خود را باز یابند. ایران با برتری چهار- پنج امتیازی کار را به سود خود پیش می برد. سرویس‌های موجی بازیکنان ایران به سختی توسط آمریکا مهار می شد. جواد معنوی نژاد پدیده ایران در این دوره اما نمایش بسیار موثری در دریافت سرویس‌های پرشی و حملات قدرتی داشت. موسوی مثل همیشه قدر پا‌ های کوتاه معروف را می دانست و از آنها امتیاز می ساخت. تیم ملی والیبال ایران سرانجام در ست سوم به بازی برگشت و 25 بر 20 امریکا را شکست داد.

شکست دوباره ملی پوشان والیبال مقابل آمریکا +جدول

ست چهارم: 25- 20 آمریکا

دو تیم در ست چهارم ریسک نمی‌کردند. محمد موسوی که به نظر با دفاع کناری به هماهنگی بهتری دست یافته بود، بارها اسپکرهای حریف را ناکام می‌گذاشت. دفاع عقب زمین هم حمایت خوبی داشت. در مقابل متیو اندرسون همچنان موثرترین بازیکن آمریکایی‌ها بود. امیرغفور با وجود مصدومیت به تنهایی در قطر پاس ایران می درخشید. اریک شوجی لیبروی آمریکایی‌ها معمولا نمی توانست سرویس‌های موجی ایران را راحت مهار کند. تیم ایران هم همچنان در دریافت اول و جایگیری مناسب مشکل داشت و همین موضوع به سود حریف تمام می‌شد. امریکا 12 بر 9 از ایران پیش افتاده بود. کریستنسون در این مسابقه هم مثل بازی اول با سرویس‌های تماشایی خود بارها برای آمریکا امتیاز گرفت. کواچ اقدام به دو تعویض کرد و پیروت پور و مهدوی را به میدان فرستاد. اندرسون به راحتی از دست دفاع روی تور ایران امتیاز می گرفت. در نهایت تیم ملی والیبال ایران ست چهارم را با امتیاز 25- 20به آمریکا واگذار کرد.


شکست دوباره ملی پوشان والیبال مقابل آمریکا +جدول

در نهایت تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 25-16، 25-16، 20-25 و 25-20 مقابل آمریکا شکست خورد. ایران در مجموع دو دیدارش با آمریکا در کالیفرنیا نتوانست امتیازی بدست آورد. شاگردان اسلوبودان کواچ باید در گام بعدی 15 خرداد ماه ساعت 22:55 به وقت تهران در لهستان به مصاف تیم ملی این کشور بروند.
جدول رده بندی گروه B


تيم امتياز مسابقات جزئيات نتايج ست پوئن
بازی برد باخت 3
0
3
1
3
2
2
3
1
3
0
3
برده باخته معدل برده باخته معدل
1 آمریکا 6 2 2 0
2



6 2 3.000 193 166 1.163
2 لهستان 5 2 2 0 1
1


6 2 3.000 187 158 1.184
3 روسیه 1 2 0 2


1
1 2 6 0.333 158 187 0.845
4 ایران 0 2 0 2



2
2 6 0.333 166 193 0.860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شایان ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    به نظرم ایران چهارم میشه در گروه و سال بعد در دسته دوم لیگ بازی میکنه که این خیلی بد میشه
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    بابا اینا سال گذشته چند تا بازی رو بردند فکر کردن جز بزرگان والیبال دنیا شدن شما ته تهش جز تیم های درجه دو جهانی هستید نه در حد درجه این واقعیت والیبال شماست اگر چه عده ای آن را قبول نکنند
  • بنده خدا ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    به نظر من تيم ملي واليبال و بازيكنان اون كم كم دارن وارد حاشيه ميشن . تو ايران هر چيزي سر زبون بره ديگه بايد فاتحه اون را خوند . تو اين يكساله تنها خبرايي كه در رسانه ها و پايگاهاي خبري از تيم ملي واليبال منتشر شد اين بود كه معروف كجا رفت ؟ با كي قراداد بست ؟ كي برميگرده ؟ كواچ همراه تيم نرفته ؟ كجا بوده ؟ چكار ميكنه ؟ موسوي رفته تو باشگاه فوتبال نگاه كنه و هزار تا چيز بي ربط ديگه . و اين يعني شروع حاشيه . اميدوارم بچه هاي تيم ملي به خودشون بيان و بهترين بازي ها را در اين رقابت ها از خودشون به نمايش بزارن .
  • نيما ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    حالا اگه برده بوديم، الان فرياد الله اكبر بلند شده آره زديم آمريكا رو تركونديم، تو اين مملكت همه بدبينن، زود قضاوت نكن برادر و پشتيبان تيمت باش نه اينكه آيه ياس بخوني، چند هفته ديگه كه آمريكا تو آزادي دو بار از ما شكست خورد همين شما مياي تعريف و تمجيد ميكني/
  • نيما ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    حالا اگه برده بوديم، الان فرياد الله اكبر بلند شده آره زديم آمريكا رو تركونديم، تو اين مملكت همه بدبينن، زود قضاوت نكن برادر و پشتيبان تيمت باش نه اينكه آيه ياس بخوني، چند هفته ديگه كه آمريكا تو آزادي دو بار از ما شكست خورد همين شما مياي تعريف و تمجيد ميكني/
  • حميد رضا موسوي ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    من نميدونم اين مدل ريش داعشي چيه مد شده حيثيت آدمو ميبرن، با اين نوع مدل ريش چيزي به تكنيك شما اضافه نميشه برادر معروف، شما نماينده ايراني، دستكم تو اين روزها كه داعش مي تازه، قيافتو شبيه اونا نكن، چون مردم غرب متاسفانه اطلاعات دقيق ندارن و فكر ميكنن ايراني ها هم لنگه داعشي ها هستن، واقعا بيشتر غربي ها كوته فكرن، تامل كنيد لطفا/
  • حميد رضا موسوي ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    من نميدونم اين مدل ريش داعشي چيه مد شده حيثيت آدمو ميبرن، با اين نوع مدل ريش چيزي به تكنيك شما اضافه نميشه برادر معروف، شما نماينده ايراني، دستكم تو اين روزها كه داعش مي تازه، قيافتو شبيه اونا نكن، چون مردم غرب متاسفانه اطلاعات دقيق ندارن و فكر ميكنن ايراني ها هم لنگه داعشي ها هستن، واقعا بيشتر غربي ها كوته فكرن، تامل كنيد لطفا/
  • عليرضا ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    تيم محلي بهتر از ايران مي تونست بهتر مي تونس بازي كنه مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دانشجو ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    ایرانی جماعت هیچ وقت حرفه ای عمل نمیکنه و همیشه در حاشیه است چه در ورزش چه در سایر مسائل!!!
  • کیان ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    آخه دانشجو تو که حرفه ای هستی واسه ما بسه. این تیم تا همینجا که اومده و داره با قهرمان جهان بازی میکنه خیلی هم جای تقدیر داره، اینقدر هم زیاده طلب نباشید که یکی دو ساله قهرمان جهان بشیم. خدا رو باید شکر کرد و یک مقدار برای فوتبال باید دعا کرد.
  • دانشجو ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    یعنی انقدر ما عقب افتاده هستیم و کوته فکر که فقط چون دارن با قهرمانای جهان بازی میکنن باید ازشون تقدیر کرد و انتظار برنده شدن نداشته باشیم ! وقتی توقع ما همین باشه باید منتظر این باشیم که سال دیگه تو لیگ جهانی هم رامون ندن! به فوتبال ایران هم هییییییچ امیدی نیست چون توقعات مردم در سطح شماست و وقتی از آرژانتین یه گل می خوریم کلی خوشحال میشیم که بیشتر گل نخوردیم
  • فاطمه ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    خیلیییییییییییییییییی بد بازی کردند فک نکنم بتونن صعود کنم........
  • 4444 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    این قدربی غیرت نباشید ما حتما صعود میکنیم
  • ایران من ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    همیشه بازیهای اول اینجوری بوده مگه ساالای قبلو یادتون رفت که دو بازی اولو از روسیه باختیم چرا اینقدر زود قضاوت می کنین
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    همیشه همین جوری هستیم با یه برد تیمو می بریم به اسمون و با یه باخت می کوبیمشون رو زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس