عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش بینی کرده گفتگوهای ما ادامه دارد.

به گزارش مشرق، عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای  قبل از ورود به محل نشست وزرای امور خارجه ایران و آمریکادر ژنو  با بیان اینکه این موضوعات و مسایلی است که همچنان به دنبال راهکار هستیم، گفت: امیدواریم نشست امروز به پیدا کردن راهکارها کمک کند.

وی افزود: نشست امروز در سطح وزرای خارجه ایران و امریکا دو جانبه خواهد بود اما هلگا اشمید هم به نمایندگی از ۱+۵ حضور خواهد یافت.

عراقچی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: امیدوار هستیم که برخی از موضوعات که هنوز درباره انها نتوانستیم به راه حلی برسیم، در گفتگوهای یک روزه امروز سرانجامی پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که دیروز اعلام کردید که ایران قاطعانه موضوع دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی را رد کرده است اما برخی منابع غربی امروز گفته اند که یکی از دشوارترین موضوعات مورد اختلاف همین موضوع است، گفت: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور  کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش بینی کرده گفتگوهای ما ادامه دارد.

عراقچی گفت:‌ هنوز هیچ توافقی به دست نیامده است ، گفتگو ها و بحث ها ادامه دارد.

وی افزود: نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره آن هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس