کد خبر 422661
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

مجری و مسئول ستاد هماهنگی برنامه تلویزیونی اسراء با بیان کم و کیف سری جدید این برنامه، از آغاز مسابقات آن از امشب خبر داد.

به گزارش مشرق، سری جدید مسابقات تلویزیونی اسراء‌ از امشب کار خود را آغاز می‌کند. البته پخش این برنامه از هفته گذشته با معرفی موضوعات، محور‌ها و کارشناسان آغاز شد، اما سری جدید مسابقات از امشب با حضور شرکت‌کنندگان به صورت رسمی آغاز می‌شود.

برای اطلاع از کم و کیف این برنامه تلویزیونی دقایقی را با سیدوحید مرتضوی مجری و مسئول ستاد هماهنگی برنامه اسراء به گفت‌وگو نشستیم.

آغاز مسابقات اسراء از امشب

مرتضوی از آغاز پخش و معرفی برنامه از هفته گذشته خبر داد و گفت:‌ سری جدید برنامه اسراء‌ کار خود را از هفته گذشته با معرفی محورها و موضوع‌ها آغاز کرد و این برنامه از امشب به صورت رسمی و با حضور شرکت‌کنندگان آغاز می‌شود.

افزوده شدن رشته‌های تواشیح و قرائت آزاد سوره حمد به مسابقات

وی از اعمال تغییراتی در برنامه خبر داد و گفت:‌ امسال در حوزه کارشناسان و محتوای برنامه تغییراتی داشتیم، به این صورت که امسال رشته تواشیح و قرائت آزاد به برنامه اضافه شده که در رشته قرائت آزاد شرکت‌کنندگان سوره حمد را با تقلید از هر کدام از اساتید که بخواهند قرائت می‌کنند.

کارشناسان برنامه

مرتضوی درخصوص کارشناسان این برنامه گفت: برنامه اسراء شنبه تا چهارشنبه هرهفته از شبکه قرآن پخش می‌شود که کارشناسان آن به ترتیب عبارتند از:‌ رشته اذان محمدحسین سبزعلی، دعا منصور نورایی، قرائت تقلیدی مصطفی اسماعیل؛ رحیم خاکی، قرائت تقلیدی عبدالباسط؛ مهدی قره‌شیخلو، قرائت تقلیدی منشاوی؛ امین پویا، تواشیح، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی و تلاوت آزاد محمدرضا پورزرگری.

برنامه رشته تواشیح بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود

وی موضوع روزهای شنبه و چهارشنبه را به صورت چرخشی اعلام کرد و گفت:‌ روزهای شنبه به رشته‌های اذان و دعا اختصاص دارد که یک هفته اذان و یک هفته دعا محور برنامه است و روزهای چهارشنبه به صورت یک هفته درمیان رشته‌های قرائت آزاد و تواشیح پخش می‌شود،‌ البته روزهای چهارشنبه فعلاً به تلاوت آزاد اختصاص دارد و رشته تواشیح از بعد از ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

ادامه سفر‌های استانی در برنامه امسال/ نخستین سفر پیش از ماه مبارک رمضان

مجری برنامه اسراء از پخش این برنامه از شهرهای مختلف خبر داد و گفت: سال گذشته به 9 استان کشور سفر داشتیم و برنامه را از شهرهای مختلف برای مردم پخش کردیم که این اتفاق امسال هم رخ خواهد داد و اولین سفر تا قبل از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. البته اولویت ما در سفر مناطق محروم و دور افتاده که فعالیت‌های قرآنی خوبی دارند است.

راه‌اندازی سایت برنامه در آینده

مرتضوی از راه‌اندازی سایت برنامه اسراء‌ در آینده خبر داد و گفت:‌ یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد،‌ راه‌اندازی سایت برنامه است که طی آن علاقه‌مندان می‌توانند تلاوت‌های برنامه و همه اخبار و اطلاعات را دریافت کنند. این سایت پس از راه‌اندازی به سایت شبکه لینک می‌شود، البته هم‌اکنون هم صفحه‌ای در سایت شبکه قرآن وجود دارد که فیلم برخی از برنامه‌های اسراء در آن بارگذاری شده است.

آغاز مسابقات تلوزیونی اسراء از امشب

هزینه تولید تواشیح به گروه‌های برتر اعطا می‌شود

مسئول ستاد هماهنگی برنامه اسراء از حمایت از گروه‌های تواشیح خبر داد و گفت:‌ گروه‌های تواشیح شرکت‌کننده در برنامه باید کار جدید تولید و در برنامه عرضه کنند. همچنین اگر کار گروه‌ها مورد توجه قرار گیرد، هم از شبکه پخش خواهد شد و هم هزینه‌های تولید آن را پرداخت می‌کنیم.

برگزاری مسابقات در دو فاصله زمانی

وی از برگزاری مسابقات اسراء‌ در 2 بخش خبر داد و گفت: تا سال گذشته روند برنامه به این صورت بود که شرکت‌کننده‌ای که اردیبهشت‌ماه در برنامه شرکت کرده بود باید حدود 6 ماه صبر می‌کرد تا بتواند در مرحله بعد به اجرا بپردازد، اما امسال تصمیم‌گیری به این صورت است که برنامه در بخش اول از خرداد تا مردادماه برگزار و شرکت‌کنندگان دور دوم مسابقات را هم پشت سر می‌گذارند. دور بعد هم بعد از ماه محرم آغاز و پس از برگزاری مراحل اول و دوم، مرحله نیمه‌نهایی هر دو گروه فینال مسابقات اسفند‌ماه برگزار خواهد شد.

تولید سری جدید اسراء با دو تهیه‌کننده

مرتضوی از تولید سری جدید اسراء‌ با دو تهیه‌کننده خبر داد و گفت: امسال برنامه از شنبه تا سه‌شنبه با تهیه‌کنندگی علی اکرمی که تهیه‌کننده اصل برنامه است تولید و برنامه روز چهارشنبه که با موضوع تواشیح و تلاوت آزاد است به تهیه‌کنندگی محمد سلیمی تولید می‌شود.

رشته حفظ از مسابقات اسراء حذف شد

مجری برنامه اسراء از حذف رشته حفظ در این برنامه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت رشته حفظ و محوریت هنر‌های صوتی در برنامه اسراء امسال مسئولان تصمیم گرفتند تا رشته حفظ قرآن در یک برنامه مستقل پی‌گیری شود که در این راستا برنامه ستاره‌ها برای معرفی چهره‌های حفظ قرآن تولید شد و قرار است برنامه‌‌ای مسابقه محور با رشته حفظ قرآن هم تولید شود.

نحوه شرکت و روند ارزیابی مخاطبان

وی درخصوص روند شرکت علاقه‌مندان در برنامه گفت:‌ علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال کد 10 برای عضویت در باشگاه مخاطبان برنامه، 20 برای شرکت در رشته اذان، 30 برای شرکت در رشته دعا، 40 تلاوت تقلیدی منشاوی، 50 تلاوت تقلیدی عبدالباسط، 60 تلاوت تقلیدی مصطفی اسماعیل، 70 تواشیح و 80 تلاوت آزاد سوره حمد، به سامانه پیامکی 1000401 برای شرکت در برنامه اعلام آمادگی کنند. روند ارزیابی شرکت‌کنندگان هم به این صورت است که ابتدا کدها از سامانه دریافت و طی تماس با شرکت‌کننده اطلاعات اولیه دریافت و در اختیار کارشناس برنامه، یعنی آقای سعید محمدخان قرار می‌گیرد. کارشناس برنامه‌ها با تماس با شرکت‌کننده یک تست اولیه از وی به عمل می‌آورد و درصورت آمادگی او را برای شرکت در برنامه انتخاب می‌کند، همچنین شرکت‌کنندگانی که از آمادگی خوبی برخوردار نیستند باز هم حذف نمی‌شوند و کارشناس ما هفته‌های بعد دوباره تماس گرفته و وی را مورد سنجش قرار می‌‌دهد.

پخش فیلم‌ها و عکس‌های ارسالی مخاطبان از برنامه اسراء

مرتضوی از پخش فیلم‌ها و عکس‌های قرآنی ارسالی توسط مخاطبان به برنامه خبر داد و گفت:‌ علاقه‌مندان می‌توانند تصاویر و فیلم‌های قرآنی مانند فیلم از جلسات قرآنی در مناطق محروم و یا قرائت قاریان نوجوان و گمنام را به پست الکترونیکی esra@irib.ir و یا نشانی تهران صندوق پستی ۵۵۴۹-۱۹۳۹۵ ارسال کنند تا ما این تصاویر را با نام آنان پخش کنیم.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس