در حالی که انتخابات به دور دوم کشیده شده بود علی بن حسین انصراف داد تا سپ بلاتر دوباره به صندلی ریاست فیفا تکیه بزند.

گمانه زنی درباره انتخاب مجدد بلاتر/ پلاتینی: اگر بلاتر برنده شود فیفا را تحریم می‌کنیم/ انتخابات به دور دوم کشیده شدبه گزارش مشرق، درحالی که در سالن محل برگزاری مراسم فیفا بزرگترین مقامات فوتبال دنیا حضور دارند و مراسم در جریان است، نیروهای امنیتی همچنان به دنبال بازداشت مظنونان به فساد مالی هستند، این فساد در برخی از موارد به حوزه اخلاقی هم رسیده و به نظر می‌رسد برخی از مقامات فیفا با توجه به قدرت و شهرت خود در سفرهای کاری مرتکب زشت‌ترین رفتارها شده و پلیس امنیت بین‌الملل برای کشف این بی اخلاقی‌ها مشکل زیادی ندارد.

لحاظاتی قبل نیز جک وارنر نایب رئیس پیشین فیفا توسط نیروهای امنیتی به داخل یک آمبولانس هدایت و به زندان موقت منتقل شد. وی پیش از این اعلام کرده بود که از طرح شکایت آمریکایی‌ها حمایت نمی‌کند و تنها به فیفا برای کمک به رفع فساد در فوتبال کمک خواهد کرد.

در ماه‌های اخیر مسائل مربوط به رشوه و باندبازی در فیفا، این فدراسیون را به‌شدت زیر سؤال برده است که در ادامه استعفای جک وارنر بار دیگر به صحت این رخدادها دامن زد.

بلاتر: فوتبال پاک می خواهم

سپ بلاتر لحظاتی پیش در سخنرانی خود بر اهمیت پاک بودن فوتبال تاکید کرد و گفت: اگر انتخاب شوم بدون تردید با همه وجود برای برقراری عدالت و پاکی در دنیای فوتبال تلاش خواهم کرد.

بلاتر ادامه داد: می‌دانم که فضای بسیار مسمومی ایجاد شده و باید فکری به حال این مشکلات شود، با تمام قدرت برای انجام این کار مهم آماده‌ام، بدترین اتفاق این است که در این شرایط یک فرد ناآگاه به مسائل رایج دنیای فوتبال وارد میدان شود و تا بخواهد با شرایط سازگار گردد، همه کنترل امور از دستش خارج شود، به خوبی می‌دانم که چه اتفاقاتی رخ داده و از همه می‌خواهم مرا ناامید نکرده و اجازه بدهند فوتبال پاک را بار دیگر به دنیا تقدیم کنم.

بلاتر با اشاره به تهدید اسپانسرهای اصلی فیفا به قطع همکاری گفت: بدون شرکای تجاری‌, فیفا هرگز به اینجا نمی‌رسید.

پس از دستگیری شماری از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، اعضای کمیته اجرایی این فدراسیون و برخی از بازاریابان فیفا، آشفتگی‌های زیادی به وجود آمده است. این آشفتگی به جایی رسید که اسپانسرهای فیفا از جمله ویزا، هیوندای، مک دونالد، آدیداس، کوکاکولا و گاز پروم تهدید کردند با این شرایط همکاری‌شان را با این نهاد قطع خواهند کرد و حاضر به ادامه همکاری نیستند. اگر این اتفاق رخ دهد فیفا ضرر مالی کلانی خواهد کرد.

رئیس فیفا عنوان کرد: ژائو هاولانژ، رئیس پیشین فیفا یکبار به من گفت شما از فیفا یک غول ساخته‌اید. فیفا حالا تبدیل به یک کمپانی بزرگ شده است و شما اعضای محترم فیفا مالکان این کمپانی هستید. شما اعضای کنگره را انتخاب کردید و اعضای انتخاب شده هم رئیسی را برای خود برگزیدند.

وی در خصوص بحث‌ها و اعتراض‌هایی که مبنی اعطای میزبانی جام جهانی 2018 به روسیه و 2022 به قطر مطرح است، با کنایه به منتقدان گفت: اگر نام دو کشور دیگر از پاکت در می‌آمد فکر می‌کنم دیگر این مشکلات و این بحث‌ها مطرح نمی‌شد! (و سپس سکوتی معنی‌دار)!

بلاتر عنوان کرد: از شما خواهش می‌کنم به فیفا کمک کنید تا دوباره به مسیر درست خود بازگردد و قایق‌مان به سلامت و آرامش و به ساحل برسد.

گفتنی است در جریان سخنرانی، بلاتر با هیاهوی سالن مواجه شد و در این میان برخی از خبرنگاران و عکاسان حاضر در محل با تذکر دوم افسر خبری برای سکوت و رعایت نظم از سالن اخراج شدند.

در جریان کنگره شماره 65 فیفا که در سوئیس در حال برگزاری است، اعضای فیفا و حاضران در جلسه به احترام غلامحسین مظلومی و عزیز اصلی، دو پیشکسوت فوتبال ایران که در یک سال اخیر از دنیا رفتند یک دقیقه سکوت کردند.

در ابتدای این مراسم اتفاقی خوش‌آیند نیز برای فوتبال ایران رقم خورد. پس از سخنرانی بلاتر اعضای فیفا و حاضران در جلسه به‌احترام غلامحسین مظلومی و عزیز اصلی، دو پیشکسوت فوتبال ایران که در یک سال اخیر از دنیا رفتند یک دقیقه سکوت کردند.

تضاهرات علیه فلسطینی ها

فدراسیون فوتبال فلسطین با توجه به ظلم‌های اخیر رژیم صهیونیستی خواستار خروج نام اسرائیل از فیفا شده و همین موضوع باعث شد حامیان رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینی‌ها تظاهراتی را برگزار کنند.

این اتفاق مقابل مقر فدراسیون جهانی فوتبال رخ داد و عده‌ای در اعتراض به درخواست فلسطین برای خروج نام اسرائیل از فیفا علیه فلسطین شعار دادند.

همچنین هنگام سخنرانی سپ بلاتر در جریان شصت و پنجمین کنگره فیفا دو نفر از حاضران در جلسه شروع به شعار دادن کرده و با اشاره به تظاهرات علیه فلسطین اعلام کردند که فیفا کارت قرمز گرفته است. در همین حال بلاتر پس از تذکر جدی به شعار دهندگان از تیم حفاظتی حاضر در مقر فیفا خواست مقابل آنها گرفته شود و در نهایت نیز این دو نفر از جلسه خارج شدند. هنوز ملیت شعار دهندگان مشخص نشده است.


شصت و پنجمین کنگره فیفا در حال برگزاری است و قرار است امروز رئیس این فدراسیون جهانی انتخاب شوند.

عکس زیر لحظه تذکر بلاتر پس از شعارهای اعتراض‌آمیز را نشان می‌دهد.


تاکید فیفا بر حمایت قاطع از میزبانی کانادا

انجمن‌های متعددی در کشور کانادا و چند کشور اروپایی به خاطر تبعیض نژادی و جنسیتی در فوتبال طی چند ماه گذشته به فیفا اعتراض کرده بودند و گزارش آس اسپانیا از مراسمی که هم اکنون نیز درجریان است، حکایت از تجمع معترضان فمینیست در اطراف سالن محل برگزاری اجلاس و انتخابات فیفا دارد. کانادا پیش از این به نداشتن امکانات مناسب برای میزبانی در جام جهانی زنان متهم شده بود و دشمن جدی کانادا در این پرونده، آمریکا نام داشت، استفاده از چمن‌های مصنوعی دیگر ایرادی بود که به کشور کانادا وارد می‌شد اما اجلاس فیفا با صدور بیانیه‌ای بر حقانیت کانادا در این میزبانی تاکید و اعلام کرد که میزبانی بدون عیب و نقص بوده و باید اجازه داد تا رقابت‌ها به پایان برسد تا پس از آن درباره این مراسم قضاوت شود.

کنگره شماره 65 فیفا در حال برگزاری است و تا ساعتی دیگر مراسم رسمی انتخابات فیفا کلید خواهد خورد.

بایکوت رژیم اشغالگر قدس در حاشیه کنگره فیفا

دو زن دقایقی قبل از آغاز سخنرانی سپ بلاتر در Hallenstadtion زوریخ به خاطر بر تن داشتن پیراهنی با آرم کشور فلسطین و سردادن شعار علیه رژیم اشغالگر قدس از سالن اخراج و در حالت بازداشت به محلی نامعلوم هدایت شدند.

در خیابان‌های اطراف سالن کنگره شماره 65 فیفا نیز نزدیک به 100 نفر از معترضان با سردادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر قدس دردسرهایی را برای نیروهای امنیتی ایجاد کردند. ماجرای بایکوت اسرائیل توسط فیفا با توجه به کشف فساد تاریخی در این سازمان در سایه قرار گرفته و مردم از نپرداختن به این موضوع در مراسمی که در حال برگزاری است بسیار عصبانی هستند.


بازداشت در آستانه رای‌گیری فیفا/ بلاتر: یک فوتبال پاک می خواهم

تعلیق فدراسیون فوتبال اسرائیل کمترین چیزی است که مردم فلسطین از فیفا انتظار دارند و بازرسان فیفا در آخرین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی طی گزارشی بر همه ادعاهای طرف فلسطینی مبنی بر تبعیض نژاد، توهین به اعراب و سیاسی بودن فوتبال در این منطقه صحه گذاشته‌اند.

ادعای عجیب یک سایت در درباره فساد فیفا

یک سایت ورزشی آمریکا که اخبار لحظه به لحظه کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی فوتبال را منتشر کرده و در اختیار مخاطبین‌اش قرار می‌دهد، مدعی است در این نکته که فیفا غرق در فساد شده، تردیدی وجود ندارد. بلکه اگر میزبانی جام جهانی به آمریکا داده می‌شد، ماجرای دستگیری‌های مقامات این سازمان در چند روز گذشته انجام نمی‌شد.

مطابق گزارش این سایت فیفا چون از اعطای حق میزبانی جام جهانی به آمریکا خودداری کرده، مورد خشم سازمان‌های امنیتی ایالات متحده واقع شده است.

این منبع عنوان کرد با مداخله نیروهای اف.بی‌.آی بود که دستگیری روسای فیفا آغاز شد و بحران چند روز گذشته بوجود آمد.

ونزوئلا به رقیب بلاتر رای می‌دهد

در پی فاش شدن فساد مدیران رده بالای فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» و اعتراف امروز (جمعه) سپ بلاتر به وجود حقایق تلخی همچون رشوه‌خواری و پول‌شویی همکارانش در این سازمان، ونزوئلا به جمع مخالفین وی پیوست.

فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد در رای‌گیری عصر امروز به سود علی بن الحسین اردنی رای خواهد داد.

افشای گوشه ای از فساد فیفا

یک روزنامه چاپ انگلیس گوشه‌ای از پرونده‌های فساد مدیران فیفا را منتشر کرد و مدعی شد بلاتر در این زمینه نقش داشته است.

این نشریه نوشت هزینه اقامت و خوشگذرانی مدیران فیفا در هتل‌های مجلل زوریخ در سال گذشته تنها 27 میلیون دلار بوده است. اما این سازمان برای پیشرفت فوتبال بانوان جهان در مدت 3 سال فقط 13 میلیون دلار هزینه کرده است.

این نشریه نوشت این آمار تنها بخشی از ارقامی است که فیفا برای مدیرانش هزینه کرده است. در حالیکه می‌توانست با سرمایه‌گذاری کافی، باعث پیشرفت فوتبال مردان و بانوان سراسر جهان شود.

براساس این گزارش سپ بلاتر که در اظهارات صبح جمعه (امروز) به فساد نزد مدیرانش اعتراف کرده و گفته قادر به مهار این اتفاقات ناخوشایند نبوده، خود در جریان دقیق اتفاقاتی مثل خوشگذرانی‌‌ها و پرداخت هزینه‌های کلان بوده است.

بلاتر: توان کنترل همه چیز را ندارم

برای انتخاب شدن به دنیا، التماس نخواهم کرد در این مدت با همه وجودم در خدمت فوتبال دنیا بوده ام و در این لحظه که با شما حرف می‌زنم هیچ مدرکی دال بر فساد مالی یا اخلاقی من در دست هیچکسی نیست.

بلاتر ادامه داد: در سال‌های گذشته حتی یک سفر برای جمع کردن رای نداشته‌ام و حال می‌بینم که درباره من حرف‌هایی زده می‌شود که نهایت بی انصافی است. سفر من به کشورهای آفریقایی و کمک‌هایی که هرگز در حوزه مسئولیت فیفا نبود، برای جمع آوری رای بوده است؟ مبارزه با گسترش ایدز، فقر و گرسنگی در آفریقا وظیفه فیفا نبوده اما همیشه در دستور کار ما بوده است.

بلاتر افزود: من کنترل همه چیز را در اختیار ندارم و نمی‌توانم به عنوان مثال با مافیای چرم دنیا مبارزه کنم، من در بهترین حالت می‌توانم بگویم که مسئول هر فسادی در بدنه فیفا هستم و اگر قرار باشد کسی متهم شود این خود من هستم، با تمام توانم با این آلودگی‌ها مبارزه خواهم کرد اگر دنیا این را بخواهد.

 تهدید به بمب‌گذاری در زوریخ در حاشیه انتخابات فیفا

جلسه برگزاری انتخابات ریاست فیفا از صبح امروز (جمعه) در مقر فدراسیون جهانی فوتبال در شهر سوئیس آغاز شده و در فاصله چند ساعت مانده به رأی‌گیری‌، تهدید شدن یک ساختمان به بمب‌گذاری همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است. پلیس شهر زوریخ این خبر را تأیید و اعلام کرده بمب‌گذاران اکنون در این شهر حضور دارند.

آلمان جام جهانی 2006 را خرید

بار‌ها در این چند وقت اخیر از رشوه‌های قطر و روسیه برای خریدن رای‌های میزبانی دو جام جهانی‌ 2018 و 2022 صحبت به میان می‌‌آید اما حالا عمری، یکی‌ از اعضای ثابت کمیته اجرایی فیفا در مصاحبه با رادیو RTL فرانسه، ادعا می‌‌کند که آلمان هم میزبانی جام جهانی‌ 2006 را با رشوه خریداری کرده است اما این مساله تا به حال به این خاطر به میان نیامده است که المان نسبت به قطر در جوامع فوتبالی احترام بیشتری را دارا است.

وی می‌‌گوید: آلمان رای‌های اقیانوسیه را غیر قانونی خرید تا بتواند میزبان جام جهانی‌ 2006 باشد اما کسی‌ از آن صحبت نکرد. هیچکس نمی‌‌خواهد در مورد آن صحبت کند.

فیفا حضار را از سالن رای گیری بیرون کرد

لحظاتی پیش درست در آستانه شروع رای‌گیری برای انتخاب رئیس جدید فیفا در شصت و پنجمین کنگره این سازمان ازحضار خواسته شد موقتا سالن را ترک کنند تا بمب احتمالی خنثی شود!

ماجرای بمب‌گذاری وقتی جدی شد که شایعه وجود بمب در ساختمان اصلی و محل انتخاب رئیس جدید مورد تأیید قرار گرفت و سران فیفا بدون هیچ‌گونه توضیح اضافی، مدعوین را به خارج از سالن هدایت کردند. زمزمه‌هایی مبنی بر تعویق ساعت برگزاری از ساعت 16 به وقت انگلیس به زمانی مناسب‌تر هم شنیده می‌شود.

ارتباط مشکوک بین پرچم‌ها و شایعه بمب گذاری در مقر فیفا

بازار شایعه داغ است و تا ساعتی دیگر تکلیف ریاست فیفا برای دوره 4 ساله بعدی روشن خواهد شد اما تکلیف انسانیت و صلح هرگز در مجال کنگره شماره 65 فیفا روشن نخواهد شد. انسانیتی که این بار در ردای پرچم فلسطین در دست مدافعان حقوق بشر خودنمایی کرد و از سالن فیفا اخراج شد. این انسانیت اخراج شده در بیرون از سالن زوریخ نیز سکوت نکرد و همچنان بر سر بیش از یک قرن، سیاهی و فساد اخلاقی و فساد مالی فوتبال فریاد می زد تا اینکه یک شایعه بهانه لازم برای هجوم نیروهای امنیتی به معترضان را فراهم کرد؛ شایعه بمب گذاری در ساختمان فیفا.

معمولا نیروهای امنیتی برای تایید یک شایعه تا سطح بمب گذاری حداقل دو روز کاری وقت درخواست می کنند و این بار پلیس سوئیس تنها پس از 10 دقیقه از تولید شایعه، دریافت هشدار بمب گذاری را تایید و حتی از رویت بمب نیز خبر داد.

این شایعه صحت داشته باشد یا خیر، به هر حال به جنگ روانی علیه صلح طلبان و فعالان ضد جنگ و هواداران فلسطین مظلوم دامن زد.

اینک تحلیل های شتاب زده نزد رسانه های غربی تا حدود زیادی قابل پیش بینی است، مربوط دانستن این بمب گذاری با پرچمهای فلسطین داخل سالن، مذبوحانه ترین و مضحک ترین تحلیلی است که هر چند خواننده آگاه و خبرنگار مستقل را فریب نخواهد داد اما تاثیرش را در اذهان عمومی خواهد گذاشت.

فلسطین شکایتش را از رژیم صهیونیستی پس گرفت

فلسطین تحت فشار افکار عمومی و به درخواست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از  به رای گذاشتن شکواییه تنظیم شده خود برای تعلیق عضویت رژیم‌ صهیونیستی در فیفا صرف‌نظر کرد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که خیلی‌ها، نفوذ لابی صهیونیست و تهدیدهای احتمالی را عامل تغییر تصمیم فدراسیون فوتبال فلسطین می‌دانند.

در این شرایط، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین با حضور در جایگاه سخنرانی شصت و پنجمین کنگره فیفا به شکل نمادین، کارت قرمزی به نشانه اخراج رژیم صهیونیستی به حضار نشان داد.

در حالی که لابی‌های رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای تعلیق نشدن حضور رژیم صهیونیستی در فیفا به خرج می‌دهند، جبرئیل رجوب با سخنرانی قاطع و افشای کارشکنی‌های رژیم صهیونسیتی در فوتبال، بار دیگر بر تعلیق آنها از سوی فیفا پافشاری کرد.

رجوب به شکل نمادین یک کارت قرمز در دست داشت و با نشان دادن مدام آن به حضار، سعی می‌کرد آخرین تلاش‌ها برای محرومیت رژیم صهیونیستی انجام دهد.

احتمال انتخاب مجدد بلاتر به ریاست فیفا

آخرین گمانه‌زنی ها حکایت از برتری بلاتر بر رقیب اردنی اش «علی بن الحسین»‌دارد.

براساس اعلام روزنامه واشنگتن‌پست، بلاتر با وجود آنکه در چند روز گذشته بیشتر مدیرانش به جرم فساد دستگیر شده‌اند، رای زیادی برای انتخاب مجدد دارد.

براساس اعلام این نشریه از 209 رای ممکن، 119 کشور به بلاتر رای خواهند داد. در حالیکه 48 رای از آن داوطلب اردنی خواهد شد.

42 کشور نیز هنوز مشخص نکرده‌اند که به کدامیک رای می‌دهند.

در بین کشورهای مهمی که خواهان انتخاب مجدد بلاتر هستند، می‌توان از روسیه،‌جمهوری کنگو و الجزایر نام برد.

همچنین از کشورهای مهم صاحب فوتبال که به رقیب وی رای می‌دهند، می توان از آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نام برد.

در حال حاضر اکثریت کشورهای اروپایی مخالف مدیر سوئیسی هستند. در حالیکه قاره آسیا،‌آفریقا و اقیانوسیه از بلاتر حمایت می‌‌کنند.


آغاز رای‌گیری و شمارش آرا

شمارش رای گیری در حالی آغاز شده است که هر نامزد برای انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا باید دو سوم کل آرا را به خود اختصاص دهد، در غیر این صورت انتخابات به دور دوم کشیده می شود.

شمارش آرا بر پایه حروف آغازین نام کشورها خواهد بود. هم اکنون نمایندگان هر کشور رای خود را به داخل صندوق می اندازند.

نمایندگان کشورها براساس حروف الفبا پای صندوق های رای حضور پیدا می کنند و کمی طول خواهد کشید تا همه رای های شان را به صندوق بیندازند. سروصدای زیادی هم در محل کنگره فیفا شنیده می شود و هیجان به اوج خود در زوریخ رسیده است.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز دقایقی پیش رای خود را به صندوق انداخت.

بحران اخیر در فیفا، باعث شده است که بسیاری از بلاتر بخواهند که از نامزدی خود برای ریاست فیفا کناره گیری کرده و انتخابات را به تعویق بیندازد. ولی بلاتر که سالهاست ریاست فیفا را بر عهده دارد، ضمن رد این درخواست، به عنوان شانس اول برنده شدن، در انتخابات حضور خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت از بین او و پرنس علی، کدام یک در نهایت برنده انتخابات خواهند شد.
 
انتخابات به دور دوم کشیده شد

سپ بلاتر 133 رای و علی بن حسین 73 رای کسب کردند که این برای انتخاب مجدد بلاتر کافی نبود و انتخابات به دور دوم کشیده شد. همچنین 3 رای نیز مخدوش بود و از 209 رای 206 رای شمارش شد که البته تاثیری نداشت.

پس از مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات فیفا، رای دهندگان باید در دور دوم شرکت کنند. بر اساس قوانین فیفا، اگر نامزدی بتواند در دور اول حداقل دو سوم  آرا را کسب کند، برنده انتخابات می شود. در غیر این صورت، آرا به دور دوم کشیده می شود و کسی کهه بتواند بیشتر از 50 درصد رای افراد را برای خود جمع کند، برنده است.

رقیب بلاتر کنار کشید

در حالی که انتخابات به دور دوم کشیده شده بود علی بن حسین انصراف داد تا سپ بلاتر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فیفا باقی بماند.به این ترتیب دوره آخر ریاست سپ بلاتر بر فیفا آغاز شد.

بن علی در صحبتی کوتاه عنوان کرد از همه شما که به من رای دادید تشکر می کنم. تجربه خیلی خوبی برای من بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مقداد ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    رقیب بلاتر پسر پادشاه اردن خیلی جالبه اینده خبرهایی خواهد شد
  • یه بنده ی خدا ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    اینا همشون بازیچه دست فراماسونرهای کثیف هستن هم بلاتر هم اون یکی دیگه.ثروت عظیممی که ازین منظر به ماسونرها میرسه یکی از راههای بیشمار درامد این طبقه ی کثیف هست ویکی از راههای مصرفش توطئه علیه کشورهای منطقه خصوصا مسلمانان. فریب این بازیها رو نخوریم اینا همش مزخرفه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس