کد خبر 422225
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰

رئیس یوفا از گفت و شنود خود با سپ بلاتر پرده برداشت و همچنین گفت کشورهای عضو یوفا به رئیس حال حاضر فیفا رای نخواهند داد. این اظهارات پس از دستگیری مقامات بلندپایه فیفا مطرح شده است.

به گزارش مشرق، سپ بلاتر گفته با وجود رسوایی مالی فدراسیون بین المللی فوتبال که در تاریخ ۱۱۱ ساله این نهاد بدترین بحران محسوب می شود از حضور در انتخابات فیفا کنار نخواهد کشید.

میشل پلاتینی، رئیس یوفا، گفت با اشک در چشمانش از بلاتر خواسته که از فیفا برود اما این سوییسی ۷۹ ساله این درخواست را رد کرده است.

وی گفت: به بلاتر گفتم از فیفا برود اما او گفت با وجود همه این اتفاقات چنین کاری را نمی کند.

مقامات قضایی سوییس روز چهارشنبه جمعی از مسئولان فیفا را در هتلی مجلل در زوریخ دستگیر کردند که این امر «سرشکستگی و شرم» برای دنیای فوتبال به همراه داشته است.

بلاتر گفت: می دانم بسیاری از مردم مرا در این اتفاقات مقصر می دانند اما من نمی توانم همه چیز را زیر نظر داشته باشم. وقتی دیگران می خواهند کار خطایی انجام دهند آن را پنهان نگه میدارند.

پلاتینی گفته که ۴۵ یا ۴۶ عضو یوفا به پرنس علی اردنی رای خواهند داد. این در حالی است که به نظر می رسد بلاتر در میان ۲۰۹ عضو فیفا همچنان به اندازه کافی اعتبار دارد تا جایگاه خود را برای پنجمین بار در انتخابات روز جمعه حفظ کند.

مقامات قضایی سوییسی می گویند این فساد مالی در خصوص اعطای میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ صورت گرفته است. مقامات آمریکایی هم اعلام کرده اند که ۹ مقام ارشد فیفا، پنج رسانه و مدیران اجرایی در فساد مالی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار دست داشته اند.

این در حالی است که قطر و مسکو هرگونه دست داشتن در این فساد را رد کرده اند و حتی ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه آمریکا را متهم کرد که قصد دارد مانع انتخاب مجدد سپ بلاتر به عنوان رئیس فیفا شود. رئیس جمهور روسیه گفته این تلاشی بی شرمانه از سوی آمریکاست تا تسلط خود را بر دیگر کشورها افزایش دهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس