خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع‌مقدس ایثارگران را اسناد زنده دفاع‌مقدس دانست و گفت: جامعه به ویژه جوانان باید اهداف ایثارگران را بشناسند و حرمت آنان را نگه دارند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی(سعید) فرجود،خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس در مراسم رونمایی از سه اثر تولیدی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان که در خانه میرزا کوچک رشت برگزار شد، خواستار حل مشکلات ایثارگران توسط مدیران شد.

وی ایثارگران را اسناد زنده دفاع‌مقدس دانست و با تاکید بر لزوم آشنایی جوانان با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آن دوران، افزود: ایثارگران دلسوز انقلاب و نظام هستند؛ لذا جامعه به ویژه جوانان باید اهداف ایثارگران را بشناسند و حرمت آنان را نگه دارند.

رزمنده 12 ساله دوران دفاع مقدس با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط میان مدیران با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کنگره 8000شهید گیلان، گفت: حضور در مناطق عملیاتی و راهیان نور، بستر شناخت دوران دفاع مقدس است اما نباید به این بسنده کنیم و از اسناد زنده دفاع‌مقدس غافل شویم.

در این مراسم از کتاب «هفت ستون»، خاطرات شفاهی خردسال‌ترین رزمنده کشور که آن زمان 12 سال داشت رونمایی شد، این کتاب خاطرات 20 ساعته رزمنده جانباز گیلانی علی فرجود به نویسندگی جمشید عبدلی است که به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گردآوری شده است.

در این مراسم فیلم مستند «به رنگ چمران» در رابطه با هنرستان شهید چمران در رشت که با وجود 56 شهید بیشترین شهید را در سطح دبیرستان های شهر رشت داشته است به کارگردانی میثم جوددوست رونمایی شد.

رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای نمایشگاه‌های عکس به نام گیل‌نما که حاوی 6 اثر دفاع‌مقدس بومی با موضوع شهدای شاخص گیلان،جغرافیای دفاع‌مقدس، یادمان شهدا و پشتیبانی از موضوعات دفاع‌مقدس، نمایشگاه عکس و... از دیگر بخش های این مراسم بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس