یک روزنامه آلمانی در گزارشی با موضوع سیاست‌های واشنگتن در خاورمیانه، نوشت: اکنون کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین ترکیه، مهار ایران را به نابودی داعش ترجیح می‌دهند.

به گزارش مشرق، باراک اوباما در سیاستی که در  خاورمیانه در پیش گرفته باید بهای سنگینی را بپردازد. این عنوان مطلبی است که یک روزنامه آلمانی با آن رویکرد رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه را نقد کرده است.

«فرانکفورتر‌آلگماینه» با اشاره به اعلام نبرد با داعش تحت عنوان ائتلاف در ماه‌های گذشته با رهبری آمریکا نوشت که رئیس جمهور آمریکا در راهی گام می‌گذارد که باید بین عادی‌سازی روابط با ایران و نابودی داعش یکی را انتخاب کند. چرا که نمی‌تواند هر 2 را داشته باشد.

این نشریه نوشته است که اوباما نمی‌تواند در زمینه برنامه هسته‌ای با ایران به توافق برسد و رابطه خود را با این کشور عادی کند چراکه برای شیوخ عربی و کشورهای مخالف ایران از عربستان گرفته تا ترکیه نابودی هژمونی ایران از توسعه اقدامات داعش در منطقه مهمتر است.

در پایان این گزارش آمده است: «دیر یا زود، کشورهای سنی که امروز برخوردی منفعل در قبال داعش دارند، باید بهایی گزاف بپردازند، چراکه ترور پشت مرزهای آن‌ها و کشورهای آسیب‌پذیر کوچکی چون لبنان و فلسطین باقی نمی‌ماند. "نابودی" داعش امروز بیش از هشت ماه قبل (زمان آغاز عملیات ائتلاف) دور از دسترس به نظر می‌رسد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آبیـــز ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    ایران هراسی همینه دیگه مگر غیر از اینه که ایران حافظ کشورهای منطقه است
  • سبو ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    اینا اگر حالیشون بود هنوز رو همون سنت عربی گری سماجت نمیکردند .بابا 1400سال قبل نبی مکرم اسلام تشریف آوردند و اشتراک در دین و مذهب رو جایگزین قبیله گری و عربیت و عجمیت قرار داد. کی میخان بیدار شن؟ البته بعید بدونم بیدار شن از بس احمقن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس