کد خبر 420053
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اوج‌گیری تخلفات برخی شرکت‌های لیزینگ خودرو در کشور، گفت: بانک‌ها باید حلقه واسط مشتریان و شرکت‌های لیزینگ خودرو برای مقابله با سودجویی‌ها با دریافت تعهدات کافی و همچنین بلوکه کردن پول تا زمان تحویل خودرو باشند.

 به گزارش مشرق، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این مطلب تصریح کرد: باید تضمین کافی جهت پرداخت پول از سوی مشتریان به شرکت‌های لیزینگی وجود داشته باشد. درصورتی که مشتریان بدون واسطه اقدام به پرداخت پول به شرکت‌های لیزینگی کنند، هیچ تضمینی برای عمل به تعهد از سوی این نوع شرکت‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش کلاهبرداری در قالب لیزینگ خودرو دریافت تضامین کافی از شرکت‌ها و بلوکه‌کردن پول مشتریان در بانک‌ها تا زمان تحویل خودرو است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه باید نظارت و کنترل بیشتری بر عملکرد شرکت‌های لیزینگ خودرو صورت گیرد، تصریح کرد: بانک مرکزی باید حساسیت بیشتری در اعطای مجوز به شرکت‌های لیزینگ خودرو داشته باشد تا از حجم مالباختگان این حوزه کاسته شود.

فتحی‌پور با بیان اینکه بانک مرکزی باید با در نظر گرفتن تعهداتی برای شرکت‌های لیزینگ خودرو از احتمال سوءاستفاده در این حوزه بکاهد، گفت: بهترین راهکار برای کاهش حجم پرونده‌های شکایت از عدم پایبندی به تعهدات شرکت‌های لیزینگی، واسط‌شدن بانک و ارائه تعهدات کافی به مشتریان از این طریق است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: ورود بانک‌ها به عملیات لیزینگ خودرو یکی از راهکارهایی است که به کاهش حجم مالباختگان شرکت‌های لیزینگی می‌انجامد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس