فرماندهان عملیات ویژه آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد دولت خود در قبال تکفیری‌های «داعش» تصریح کردند که جنگ با داعش احتمالاً چندین نسل به طول می‌انجامد و قوانین محدودکننده جنگی اوباما به مأموریت رزمی آن‌ها با داعش لطمه وارد می‌کند.

به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی «دیلی‌بیست» در گزارشی به نبرد آمریکا با تکفیری‌های «داعش» اشاره کرد و نوشت که نیروهای عملیات ویژه آمریکا که جلودار مبارزه با تکفیری‌های «داعش» هستند می‌گویند قوانین محدودکننده جنگی دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به مأموریت آن‌ها لطمه وارد می‌آورد.

فرماندهان ارشد عملیات ویژه آمریکا اعلام کردند که در حال نیروسازی برای جنگی هستند که چندین نسل به طول می‌انجامد؛ نه جنگی که ظرف چند سال آینده به پیروزی خواهد رسید.

ژنرال «جوزف واتل» فرمانده فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در اظهاراتی به روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست» در خصوص عملیات علیه تکفیری‌های داعش گفت: «ما این عملیات را یک چشم‌انداز بلندمدت می‌دانیم. بحث ما درباره یک درگیری 15 ساله (علیه داعش) است.»

با اینحال، بسیاری از افسران عملیات ویژه هم در «تامپا» و هم واشنگتن تمایل ندارند مدت زمان زیادی را صرف مقابله با داعش کنند. آن‌ها تمایل دارند از راه دور در عراق و سوریه مبارزه کنند به این مفهوم که به عراقی‌ها، نیروهای پیشمرگه و معارضان سوری از دور مشاوره بدهند نه اینکه به این نیروها در مید‌ان‌های رزم برای مباره با داعش بپیوندند.

این افسران عملیات ویژه آمریکا رویکرد اوباما در مقابله با تکفیری‌های داعش را مورد انتقاد قرار می‌دهند و می‌گویند که دولت اوباما حاضر نیست حتی تعداد اندکی از زندگی آمریکایی‌ها را در این مبارزه به خطر بیاندازد.

فرماندهان عملیات ویژه آمریکا در انتقاد از رویکرد اوباما در مقابله با داعش در عراق و سوریه اعلام کردند: «شما نمی‌توانید بگویید که ما گام به گام در همه جا با شما همراهیم فقط در میدان رزم و عملیات شما را همراهی نمی‌کنیم.»

در حالیکه برخی فرماندهان عملیات ویژه در کنفرانس نیروهای عملیات ویژه آمریکا در «تامپا» ایالت فلوریدا در خصوص پیشروی‌های اخیر داعش ابراز نگرانی کردند اما بسیاری از آنها تأکید کردند که جنگ با داعش یک جنگ چند دهه‌ای خواهد بود که برای پیروزی در آن به چیزهای بیشتری فراتر از قدرت نظامی آمریکا نیاز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس