کد خبر 419399
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تاکنون سه نسل تحریم از سوی دشمنان علیه ایران اسلامی به تصویب رسیده است گفت: نسل سوم بدترین نوع تحریم ها بوده است.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش پیش از ظهر پنج شنبه در بیستمین همایش استانی فرصت ها و چالش های انقلاب اسلامی در حسینیه عاشقان ساری با بیان اینکه قرعه مذاکرات هسته ای و تحریم ها به نام ایران زده شد، اظهارداشت: تاکنون سه نسل تحریم از سوی دشمنان علیه مردم ایران به تصویب رسیده ست.

وی با اعلام اینکه نسل نخست تحریم ها از تسخیر لانه جاسوسی و نسل دوم از بیانیه داماتو و تحریم جامع ایران و لیبی آغاز شده است، افزود: از سال ۸۹ نسل سوم تحریم از بیانیه ۱۹۲۹ سازمان ملل که بخش اعظم آن مربوط به فعالیت های علیه ایران بوده، شروع شده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه تحریم بعد از جنگ افغانستان و عراق، نشست وین پاریس و تهران آغاز شد، یادآور شد: در نشست سعدآباد تهران تعلیق ها علیه ایران دوباره روی میز مذاکره قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نسل سوم تحریم ها بدترین تحریم علیه مردم ایران بوده است، افزود: خیلی ها در تاریخ ملت ایران باید پاسخگو باشند چرا که اطلاعات کشور را به دشمنان فروخته و تحریم ها علیه ایران را موجب شده اند.

بذرپاش با اشاره به اینکه بنای فتنه ۸۸ تجلی آن در تحریم نسل سوم علیه ایران است، تصریح کرد: در دولت جدید فصل جدید مذاکرات با روش متفاوت تر آغاز شد.

بذرپاش بیان کرد: آژانس بین المللی ۱۶ گزارش علیه ایران عنوان کرده و گزارش سال ۲۰۱۱ این آژانس به شهادت چهار دانشمند هسته ای ایران منجر شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ ماه مذاکره یک صفحه بیانیه سراسر اشکال به همراه داشت، گفت: تیم مذاکره کننده باید طوری اقدام کند که برداشتن تحریم ها علیه کشور را باعث شود.   

وی با اشاره به اینکه موضوع هسته ای یک موضوع جدید در کشور و دنیا نیست، گفت: بیش از ۱۲ سال در حال مذاکره در خصوص مسائل مربوط به موضوع هسته ای و تحریم ها با دیگر کشورها هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    آقای بذرپاش اولین قطعنامه تحریم بر علیه فعالیت هسته ای در چه سالی اعمال شد ?
  • فعالی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    خدا رحمت کند پدر شهیدش را او هم راه پدرش را ادامه می دهد عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس