کد خبر 419335
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹

ساعتی پس از سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به مسکو برای اجرایی شدن قراردادهای تسلیحاتی به تعویق افتاده با آن کشور و همچنین چند روز پس از سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار مقام های آمریکایی می گویند، برنامه راهبردی مبارزه با گروه تروریستی داعش را مورد بازنگری قرار می دهند.

به گزارش مشرق، ساعتی پس از سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به مسکو برای اجرایی شدن قراردادهای تسلیحاتی به تعویق افتاده با آن کشور و همچنین چند روز پس از سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار مقام های آمریکایی می گویند، برنامه راهبردی مبارزه با گروه تروریستی داعش را مورد بازنگری قرار می دهند.
 
به گزارش پایگاه خبری روزنامه الاخبار لبنان، واشنگتن پس از نا موفق بودن عملیات ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش و سقوط شهر الرمادی اکنون به شدت درباره نحوه برخورد با گروه تروریستی داعش با انتقاد مواجه است، امری که آمریکا را وادار به بازنگری در راهبرد تقابل خود با داعش کرده است.

یک مسوول در وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود به رسانه های این کشور گفت که واشنگتن در حال بازنگری در استراتژی خود در عراق است.

این مسوول آمریکایی تصریح کرد: واشنگتن در سریع ترین زمان ممکن برای بازپس گیری الرمادی به بغداد کمک خواهد کرد.

سقوط چند روز پیش شهر الرمادی مرکز استان بزرگ الانبار عراق با وجود ادعاهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش برای نابودی این گروه تروریستی، یک شکست سنگین برای آمریکا در راس این ائتلاف به شمار می رود.

خبرگزاری فرانسه نیز دوشنبه شب در گزارشی نوشت: تصرف شهر الرمادی توسط داعش ، ضربه دردناکی به جنگ تحت رهبری آمریکا علیه داعش است و تردیدهای بیشتری درخصوص استراتژی جنگی واشنگتن و توان نظامی همپیمانان کاخ سفید در عراق ایجاد می کند.

این در حالی است که همان روز یک مقام آمریکایی گفت، انتظار ندارد سقوط الرمادی منجر به تغییر استراتژی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در زمینه اجرای حملات هوایی و ارائه تجهیزات وآموزش نظامی به ارتش عراق شود.

مستشاران آمریکایی در پایگاهی در غرب الرمادی به نام «عین الاسد» حضور دارند یا دست کم پیش از سقوط الرمادی حضور داشتند. آمریکایی ها از آنجا کار هماهنگی میان ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا را با ارتش عراق انجام می دادند.

در حقیقت الانبار تنها استانی است که امریکایی ها می توانند ادعا کنند که در نبرد زمینی مقابل داعش حاضرند، چرا که در سایر نقاط این الحشد الشعبی است که زمین نبرد را مدیریت می کند.

در این حال، ضربات هوایی ائتلاف و آمریکایی ها نیز به اعتراف بیشتر کارشناسان نظامی عراق و حتی کارشناسان بین المللی موثر نبوده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    حملات میره اطراف کوهستان میزنه مسئولان عراقی نباید به آمریکا اعتماد دوباره کن اعتماد دوباره یعنی سقوط بغداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس