به گزارش مشرق، حسین ابراهیمی مقدم روانشناس با
بیان اینکه اختلال یادگیری به طیف گستردهای از مشکلات کودکان برمیگردد
که منجر به از دست دادن یادگیری آنها میشود، اظهار کرد: انواع و اقسام
مشکلات را میتوان در بحث اختلالات یادگیری مطرح کرد.
بعنوان مثال پیش فعالی که موجب کم شدن، تمرکز کودک می شود یک نو ع اختلال یادگیری محسوب می شود.
وی افزود: در بحث اختلالات یادگیری در ابتدا باید به عوامل عضوی
پرداخت زیرا مشکلات بینایی، شنوایی و یا حرکتی در خیلی از مواقع توانایی
یادگیری کودک را پایین میآورند.
ابراهیمی مقدم با بیان اینکه پس از بررسی عضوی کودک گام بعدی برای
تشخیص اختلال یادگیری او بررسی ضریب هوشی است، تصریح کرد: کودکانی که از
درجه پایینی از ضریب هوشی برخوردار هستند توانایی خوبی برای یادگیری
ندارند.
وی ادامه داد: بسته به نوع اختلال شیوهی مقابله با آن متفاوت خواهد
بود بعنوان مثال در ارتباط با یک کودک پرجنب وجوش استفاده از روشهای دارو
درمانی و رفتار درمانی در کنار رژیم غذایی مناسب بیشتر تاثیرگذار است.
این روانشناس در پایان گفت: در ارتباط با کودکی که از ضریب هوشی پایینی برخوردار است تحریکهای محیطی بیشتر پاسخگو هستند.