کد خبر 418957
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان آخرین مرحله پاکسازی تپه‌های «فلیطه» در رشته کوه‌های «قلمون» را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان در ادامه عملیات برای پاکسازی مناطق کوهستانی «قلمون» واقع در مناطق مرزی بین سوریه و لبنان، صبح چهارشنبه (امروز) پیشروی بسیار چشمگیری در تپه‌های «فلیطه» کردند.

 

به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله از صبح امروز کنترل تپه‌های «العمارة1»، «العمارة2»، «العمارة3» و «صالح3» و قسمتی از تپه‌های شمالی «فلیطه» را به دست گرفتند.

به گفته منابع میدانی، هدف اصلی عملیات امروز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان کنترل کامل بر تپه‌های «الثلاجه» است.

به گفته منابع آگاه رزمندگان حزب الله لبنان از صبح امروز چهارشنبه ده‌ها بار مواضع نیروهای تروریستی جبهه النصره در تپه‌های الثلاجه را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار دادند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان هفته گذشته موفق شده بودند به صورت موقت بر تپه‌های الثلاجه کنترل پیدا کنند.

منابع مطلع اعلام کردند که در ادامه عملیات پاکسازی رشته کوه‌های قلمون، در ساعات آینده موضوع پاکسازی کامل تپه‌های «فلیطه» به سرانجام خواهد رسید.

رزمندگان حزب الله لبنان و نیروهای ارتش سوریه بیش از 10 روز گذشته عملیات پاکسازی مناطق کوهستانی القلمون را آغاز کرده و تا کنون کنترل بخش اعظم منطقه عملیات را به دست گرفته‌اند. علاوه بر پاکسازی ده‌ها منطقه و تپه‌ در داخل خاک سوریه، رزمندگان حزب الله بیشترین مناطق شرق کشورشان را نیز از حضور تروریست‌ها پاکسازی کرده‌اند اما تعداد مناطق باقی مانده نیز هنوز زیاد است.

به گفته تحلیلگران نظامی، هم اکنون تروریست‌ها در بخش کوچکی از ارتفاعات «عرسال» واقع در داخل خاک لبنان و مناطق کوچکی در غرب سوریه محصور شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    والله خیر حافظ و هو ارحم الراحمین
  • نادري ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    درود بر شير بچه هاي حيدركرار خدا پشت وپناه تون واقعا بچه هاي حزب الله بي نظيزند
  • محمد ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    الان قلمون مهمه یا جبهه شمال پس ادلب و حمص چی میشن شورشو در اوردین
  • ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    خب حزب الله باید اول امنیت کشورش و مرزهای کشورش رو تامین کنه بعد بره داخل سوریه. نکته دیگه اینکه نکات و اسراری در جنگ وجود داره که ماهایی که داخل جنگ نیستسم از اون خبر نداریم و کسانی که داخلن بهتر تشخیص میدن نکته دیگه هم اینکه بیرون نشسته ای میگی لنگش کن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس