هنوز مشخص نیست که این تأیید و تکذیب‌ها به چه منظور صورت گرفته و آیا دولت در این زمینه می‌خواسته تذکری جدی به کابینه خود بدهد یا خیر اما آنچه مشخص است اصلاح‌طلبان خواهان تغییراتی به نفع جناح خود هستند.

دولت تناقض‌ها + تصاویر

گروه سیاسی مشرق – درحالی که زمزمه تغییرات وزراء دولت یازدهم از بلندگوی رسانه‌های اصلاح‌طلب به گوش می‌رسید و عناصر این جریان سیاسی سعی داشتند تغییرات مذکور را با مطالبه جهت چینش مدیران و رنگ‌آمیزی کابینه دولت به رنگ دلخواه اصلاحات همراه سازند، محمد باقر نوبخت آب پاکی را روی دست این جریان ریخت و تغییرات در کابینه و بدنه دولت را تکذیب کرد. [1]

البته این درشرایطی است که روزنامه دولتی ایران در روز یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه از تغییر در کابینه دولت خبر داده بود. [2] رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز که ذوق زده شده بودند، مطالبات صنفی و سیاسی خود را از دولت طلب کردند.

در همین رابطه سید ناصر قوامی، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم ضمن یادداشتی در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوشت:‌ «به نظر من مهم‌ترین کاری که دولت باید برای ورود به عرصه سیاست داخلی انجام بدهد این است که کابینه را ترمیم کند. معاونان سیاسی، بخشداران و فرماندارانی که از دولت سابق به یادگار مانده‌اند تغییر کنند. من شخصاً معتقد هستم که وجود استانداران و فرمانداران غیر همسو به پایگاه اجتماعی دولت تدبیر و امید ضربه بزرگی وارد خواهد کرد.»

دولت تناقض‌ها + تصاویر


دولت تناقض‌ها + تصاویر

اما به یکباره ورق برگشت و تاییدها جای خود را به تکذیب‌ها داد. در ابتدا اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور در سخنانی ضمن بی‌اطلاعی از این تغییرات دردولت، توپ تغییرات را به زمین مجلس انداخت و گفت: «اگر نمایندگان مجلس انتظاراتی دارند که در راستای حفظ حق و حقوق مردم است٬ حتماً وزرا نسبت به آن پاسخگو هستند. اگر مطالباتی در همین راستا دارند٬ این مطالبات هم محترم است؛ اما تن دادن به مطالبات شخصی نمایندگان مجلس گناه کبیرهاست؛ ولو بلغ ما بلغ (سکوت یا تقیه حدی دارد.)»

دولت تناقض‌ها + تصاویر

وی با اشاره به طرح سؤال از ربیعی وزیر کار و استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین تعهد وزرای دولت یازدهم به انقلاب اسلامی٬ در پیشگاه الهی است٬ و بعد از آن نسبت به حق و حقوق مردم متعهد هستند.[3]

دولت تناقض‌ها + تصاویر

دولت تناقض‌ها + تصاویر

در ادامه نیز نوبخت برخلاف آنچه در روزنامه دولتی ایران از قول وی منتشر شده بود این مطلب را تکذیب کرد و گفت: «تغییر وزرا صحت ندارد و از بن بی اساس است لذا به این موضوع دامن زده نشود.»[4]

البته این تنها تکذیبه دولت در یکی دو روز اخیر نیست و دولتی‌ها حذف 4 میلیون یارانه بگیر طی دو ماه اخیر را نیز تکذیب کردند.[5] این درحالی است که پیش از این پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از قول وی از حذف 4 میلیون یارانه‌بگیر خبر داده بود.[6]


دولت تناقض‌ها + تصاویر

دولت تناقض‌ها + تصاویر

هنوز مشخص نیست که این تأیید و تکذیب‌ها به چه منظور صورت گرفته و آیا دولت در این زمینه می‌خواسته تذکری جدی به کابینه خود بدهد یا خیر اما آنچه مشخص است اصلاح‌طلبان خواهان تغییراتی به نفع جناح خود هستند و پیش‌ازاین نیز با مقایسه کابینه دولت اصلاحات و کابینه دولت یازدهم از تنبلی و کم‌کاری و عدم فداکاری وزرا به نفع دولت سخن گفته بودند و بارها نسبت به تغییر نیروهای غیرهمسو با اصلاح‌طلبان با این توجیه که این افراد به دولت ضربه می‌زنند، خبرپراکنی کردند.



[1] -http://www.mashreghnews.ir/fa/news/418436

[2] -http://iran-newspaper.com/newspaper/page/5930

[3] - http://puyesh.net/fa/news/37222

[4] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/418436

[5] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/418436

[6] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/418268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • آرش یقظان و فانی درخدا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    آی آدمها که در ساحل نشسته شادو خندانید عالم محضرخداست و خداوند بزرگ حاضر و ناظر است و اصولا هستی تجلی اسمالحسنی و صفات خداست و همه چیز تحت مشیت او تحت قیمومیت او و تحت مدبریت اوست و او با شماست این عالم مزرعه آخرت است سرنوشت ابدی ما را همین چندصباح زندگی در دنیا رقم خواهد زدفاین تذهبون؟
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    مگه این بار اولشونه؟ بازم کاری کردند و خودشان هم سر در گم شده اند که چه کرده اند. عجبا!!!!
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    پدر بنده يك پرستار و كارمند ساده ى دولت است و يارانه ى خانواده ٥ نفرى ما از اين ماه قطع شد!!چرا بايد به جاى حذف يارانه ى بازاريان يارانه ى بدبخت بيچاره ها حذف بشه؟؟چرا بايد يك كارمند ساده ى بيمارستان همرديف پزشكان متخصص و روساى بانك و شركتهاي خصوصى و دولتى كه ملياردى پول پارو ميكنن حساب بشه در صورتى كه به اين پول هرچقدر هم كه كم نياز داره؟!!!به خدا قسم حلال نيست و مسووليين در پيشگاه خدا بايد جوابگو باشن!!.......!!!!! چاپ كن مشرق حداقل يكم آروم شم بخدا خيلى آتيشيم!!!!
  • ناشناس ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    این دولت یا همشون بازنشسته هستن یا پیر الهی پیر شی پسرم!!!!!
  • سید محسن نهاوندی ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    جناب آقای سخنگوی دولت ! برای شخصیت شما زشت است که حرفتان ضد ونقیض گردد . اگر در ارتباط با یارانه بگیران جامعه چه افراد کم درآمد وچه پر درآمد قرار است این مبلغ کزایی داده شود خوب این دیگر مانور ندارد که جنابعالی هی اینور وآنور می کنید وسخن می رانید . یک پولی را در دولت نهم برآورد نمودند وتخصیص دادند که بدست این ملت بدهند آنوقت در این دولت یازدهم چه جاروجنجالی برپاست یکی می گوید بدهیم یکی دیگر می گوید حذف کنیم . ایا برای نظام اسلامی زشت نیست اینگونه سخن گفتن ؟
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    و جالب اینجاست که روحانی در تبلیغات انتخاباتی میگفت پرداخت یارانه ها باید ادامه پیدا کند و علاوه بر آن یارانه کالایی هم باید پرداخت شود .
  • ناشناس ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    حدود 2 سال است که بر سرکار آمدن هر روز درباره پرداخت یارانه ها گریه کرده اند !
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    عیب نداره بابا. خودتو ناراحت نکن، دولت راستگویانه
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    یارانه من با حقوق ماهیانه 1335000تومن قطع شده.
  • ناشناس ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    با این میانگین سن بالایی که این دولت و کابینش داره،میترسم دوره بعدی ریاست جمهوری یادشون بره که چهار سال قبل هم سر کار بودن
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    دولت تدبیر من رو از رایی که دادم پشیمان نکن با این گدایی یارانه ها و مالیاتهای سنگین، هر کاری انجام میدیم باید مالیات بر ارزش افزوده بدیم ماشاله اونم هر روز در حال صعوده یکم فکر رضایت عمومی باشید اقای نو بخت(سوهان روح)هر روز یه خبری میده این که نشد
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    الان قشر حذف شده برای خودشان طبقه اشرافی گری تشکیل میدهند و مثل دوره ساسانیان میشوند که شامل قشر مرفه و پابرهنه و ....هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس