کد خبر 418563
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

اتهامش این است‌؛ استفاده از مواد ممنوعه؛ یعنی دوپینگ و تمام، آن هم قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی، دقیقاً یک سال قبل و در اردیبهشت سال 93.

به گزارش مشرق، حالا پس از گذشت یک سال ماجرای دوپینگ وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم بدجور سر و صدا کرده است، اتفاقی که بدون‌شک حاشیه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. چند روز پیش خبر رسید که دوپینگ محمد‌رضا براری محرز شده و او به مدت دو سال از حضور در تمام رقابت‌ها محروم است. با این حال وقتی با براری تماس گرفتیم ابتدا نمی‌خواست حرف بزند.

او به گفته خودش دوپينگ نكرده و هنوز هم در شوك است كه چطور اين خبر اعلام شده است. براري در اين مورد مي‌گويد: «من چند روز قبل هم با يكي از دوستان شما حرف زدم. وقتي اين خبر را شنيدم واقعاً تعجب كردم. نمي‌دانم چرا اين بحث‌ها را مطرح مي‌كنند. اگر مشكلي داشتم چرا همان زمان اعلام نكردند؟ اصلاً اگر مشكل داشتم خود رضازاده واكنش نشان مي‌داد. به نظرم عده‌اي كمر به نابودي وزنه‌‌برداري بسته‌اند و مي‌خواهند اين رشته و ورزشكارانش را تخريب كنند. به شخصه با كسي مشكلي نداشته و ندارم. خيلي‌ها بدون مدرك حرف مي‌زنند.»

به او گفتيم اما مسئولان حرف ديگري مي‌زنند. آنها مي‌گويند دوپينگ تو محرز بود و براي اينكه جو تيم در آستانه بازي‌هاي آسيايي به هم نريزد، گفته‌اند تو مصدوم بودي. براري در اين مورد مي‌گويد: «من نمي‌گويم تست ندادم اما اسمم در بين آنهايي كه دوپينگ‌شان اعلام شد، نبود. مربيان قبلي تيم‌ملي هستند و مي‌توانيد زنگ بزنيد و از آنها سؤال كنيد. اين خبرهايي كه مي‌دهند درست نيست.

واقعاً همان‌طور كه گفتم دارند كاري مي‌كنند كه وزنه‌‌برداري نابود شود و من هم از اين رشته بيزار. من اصلاً مشكل مصدوميت ندارم كه اين را بهانه كرده‌اند. من دارم خودم را آماده مي‌كنم و با صراحت مي‌گويم مصدوم نيست. البته يك كم درد دارم ولي اگر بخواهند مي‌توانم در اردوهاي وزنه‌‌برداري شركت كنم.»

يعني به تيم‌ملي دعوت مي‌شوي؟ براري در اين مورد مي‌گويد: «قبلاً كه مصدوم بودم اما الان آماده‌ام. رئيس هم كه تغيير كرده و قرار است در جلسه‌اي براي حضور من در تيم‌ملي بحث شود. دعوت شدن به تيم‌ملي بستگي به خيلي از شرايط دارد. من خودم مشكلي ندارم و اگر مسئولان صلاح بدانند مي‌توانم براي ايران وزنه بزنم.»

از براري سؤال كرديم اگر از سال گذشته محروميتت شروع شده باشد هنوز يك سال باقي‌ مانده كه او اين واكنش را نشان داد: «واقعاً من نمي‌دانم چرا اين حرف‌ها را مي‌زنند. من حاشيه‌سازها را به خدا واگذار مي‌كنم. من كه تمريناتم را شروع كرده‌ام. براي حضور در مسابقات آسيايي برنامه‌اي ندارم و تنها روي مسابقات جهاني حساب كرده‌ام. اميدوارم فقط كادرفني من را به تيم ملي دعوت كند و بتوانم با قدرت در مسابقات حضور پيدا كنم.»

دبيركل سابق ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در گفت‌وگويي در ‌رابطه با علت رسانه‌اي نشدن دوپينگ محمدرضا براري و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار ‌دسته 105 كيلوگرم پيش از بازي‌هاي آ‌سيا‌يي اينچئون گفت: «اين تصميم بنا به دستور نادو بود تا در آن زمان تنشي در اردوي ملي و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي ايجاد نشود.»

دكتر لطفعلي ‌پوركاظمي در اين مورد مي‌گويد: «ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) در آن زمان با وجود اينكه تست دوپينگ براري به دليل مصرف ماده ممنوعه (متاندنيون) مثبت اعلام شد، به خاطر جلوگيري از بروز هرگونه تنش در اردوي تيم ‌ملي و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي، تصميم گرفت اين موضوع رسانه‌اي نشود تا مراحل قانوني خود را طي كند. البته حكم محروميت وي از تاريخ 7/2/93 تا 7/2/97 قابل اجرا بود و براري از تاريخ اعلام شده حق شركت در هيچ تورنمنتي را نداشت.»
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس