کد خبر 41853
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

يک تهيه‌کننده سينما برگزاري مراسم فرش قرمز براي افتتاحيه فيلم‌ها را سنتي وارداتي و ناموفق در جذب مخاطب دانست. <BR>

 به گزارش مشرق به نقل از محمد قهرماني به مهر گفت: اين گونه مراسم در سينماي هاليوود يا باليوود که به نظام تبليغاتي گسترده مجهز هستند و اين سيستم در شکل دهي به آرا و افکار مخاطبان موثر است، مي‌تواند در فروش فيلم‌ها يا جذب مخاطب موثر باشد، اما در سينماي ايران اين سنت وارداتي گاهي با ويژگي‌هاي فرهنگي ما همخواني ندارد و مهمتر از آن تجربه نشان داده در جذب مخاطب بيشتر براي فيلم‌ها موثر نيست.

تهيه‌کننده فيلم "گيرنده" ادامه داد: ما بايد با توجه به ريشه‌هاي فرهنگي و قومي‌مان مراسمي را براي معرفي فيلم‌ها و تبليغ درباره آنها برگزار کنيم، مي‌توانيم از ظرفيت رسانه‌ها براي جذب مخاطب استفاده کنيم، اما مهم اين است الگوهايي تازه را به کار ببريم، در سينما ايران هنوز تبليغات شفاهي بيشترين کارکرد در جذب مخاطب را دارند.

قهرماني گفت: در آيين و باورهاي ايراني تجليل از هنرمندان ستودني است، اما چه بهتر که براي تقدير شايسته از هنرمندان و اهالي فرهنگ به دنبال روش‌هايي باشيم که ريشه‌هاي فرهنگي و ديني در جامعه ما داشته‌ و بومي و ملي باشند.

وي افزود: اگر فيلمي قصه خوب، ساختار مناسب و جذاب داشته باشد مردم به ديدن آن مي‌روند و تماشايش را به ديگران توصيه مي‌کنند، پس هنوز اعتماد مردم به نقل قول‌هايي است که تماشاگران هر فيلم داشته‌اند، بسياري از فيلم‌ها بوده اند که با وجود استفاده از بازيگر حرفه‌اي و محبوب و تبليغات فراوان در جذب مخاطب شکست خورده‌اند.

اين تهيه‌کننده سينما درباره برنامه‌ريزي‌هاي ويژه‌اش براي فيلم "گيرنده" گفت: پيش از کليد زدن فيلم، جلسه‌اي با مطبوعاتي‌ها و نمايندگان رسانه‌ها و عوامل فيلم خواهيم داشت، در اين جلسه ويژگي‌هاي فيلم و ترکيب بازيگرانش را معرفي و از همکاري و همفکري دوستان در رسانه‌ها استقبال مي‌کنيم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس