کد خبر 418428
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه سوانح رانندگی کشور از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است، گفت: در سوانح رانندگی دنیا، هر ۴ دقیقه یک کودک جان می‌بازد.

 به گزارش مشرق، در پایان هفته جهانی ایمنی راه‌ها، امروز مراسمی با موضوع هم‌پیمانی ایمنی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران در یکی از مدارس این استان برگزار شد.

در این مراسم، فریبرز واحدی رئیس پلیس راهور استان تهران، معاون پلیس راه ناجا، رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران حضور داشتند.

در ابتدای مراسم واحدی اظهار داشت: سازمان ملل از سال میلادی ۲۰۱۱ تا سال میلادی ۲۰۲۰ را به عنوان دهه ایمنی راه‌ها نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تمرکز امینی راه‌ها بر موضوع عابران پیاده بود، اظهار داشت: امسال تمرکز ایمنی راه‌ها بر حفظ جان کودکان دنیا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت:‌ در این دومین عامل مرگ و میر پس از سکته، سوانح رانندگی است.

وی با تأکید بر اینکه می‌خواهیم در حوزه سلامت از کودکان محافظت کنیم، بیان کرد: در حوزه فرهنگسازی و آگاه‌سازی باید تلاش بیشتری داشت؛ خودروسازان مسئولیت دارند که خودروی ایمن دراختیار مردم قرار دهند.

واحدی با بیان اینکه در دنیا سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان می‌بازند، گفت: هر ۴ دقیقه یک کودک در دنیا بر اثر سوانح رانندگی جان می‌بازد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در ایران هم از ۱۷ هزار کشته سوانح رانندگی در سال، درصد بالایی را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه جان یک انسان هم بسیار ارزشمند است، گفت: کودکان باید از مسئولان، مطالبه جدی برای جاده مناسب، ایمنی راه‌ها و خودروی ایمن داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در راه‌های استان تهران از ۹۰۰ کشته سوانح رانندگی سال گذشته، ۵ نفر عابر پیاده بودند که از این ۵ نفر ۴ نفر کودک بودند.

واحدی ادامه داد: ایمنی عبور و مرور در ورودی مدارس مدنظر است، ضمن آنکه در حوزه ایمن‌سازی خیابان‌ها و محدوده مدارس اقدامات جدی در دستورکار است.

وی با تأکید بر اینکه آمار مرگ و میر دانش‌آموزان در جاده‌های استان تهران کاهش یافته است، گفت: امکان نظارت بر رفتار رانندگان و آشکارسازی نقاط پرحادثه در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین برای سفرهای بعد از ماه مبارک رمضان، نصب سیستم هوشمند سامانه ثبت تخلفات و نظارت تصویری از هم‌اکنون آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همچنین پروژه راه پیشوا ـ شریف‌آباد به طول ۱۴ کیلومتر به زودی افتتاح خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس