کد خبر 418260
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

افزایش قیمت 13 درصدی در بازار مسکن نسبت به ماه گذشته را نشان می دهد که البته این افزایش قیمت هنوز زیر نرخ تورم و به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی طبیعی است و این افزایش قیمت در سراسر کشور چیزی حدود 3.6 درصد است با نرخ تورم 15.5 عمومی کشور فاصله بسیار زیادی دارد.

 به گزارش مشرق، سال گذشته اعلام شد،‌ اردیبهشت؛‌‌ ماه طلایی مسکن است و اگر در سال 94خیز خروج از رکود از این بازار برداشته شود علائم ان در این ماه خود را نشان می دهد. هر چند حسام عقبایی،‌ رییس اتحادیه املاک استان تهران از رشد حجم معاملات خبر می دهد اما علائم قابل توجهی از افزایش تقاضا جز در بازار اجاره دیده نمی شود. حال مسئولان نوید خروج رکود از این بازار را در نیمه دوم سال می دهند البته همراه با افزایش قیمت.  حامد مظاهریان،  معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته اعلام کرد: نیمه دوم سال خیز خروج از رکود در بازار مسکن برداشته می شود و طبیعتا  آهنگ رشد قیمت ها هم افزایش خواهد یافت که این افزایش قیمت ها همچنان بالاتر از نرخ تورم نخواهد بود.
 
البته افزایش 3.6 درصدی قیمت مسکن در شرایطی رقم خورد که فروردین را ماه خاموش بازار مسکن می دانند و در این ماه حجم معاملات به کم ترین حد می رسد.  هنوز هم خانه های نقلی در صدر انجام معاملات در بنگاه های مشاوران املاک است و تقاضا برای خانه هایی با متراژ با در تهران با اقبال کمتری مواجه اند.
 
 در جدول زیر نرخ خانه های 100 متری که اغلب مورد تقاضای اقشار متوسط پایتخت نشین آمده است.

جدول/ قیمت خانه های 100 متری پایتخت





منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    یا خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس