کد خبر 418145
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی ایران در منطقه بسیار درست است، گفت: ایران یک کشور مسئولیت‌پذیر در منطقه بوده و این مهم بدون شک مشکلات و سختی‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج، اظهار کرد: وضعیت کشور را  می‌توان از چند حوزه مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به شرایط بین‌المللی و مجموع اقداماتی که در کل کشور صورت گرفته‌ است، افزود: در مسئله هسته‌ای نیز در کانال مطلوبی قرار گرفته‌ایم، هرچند مزاحم‌هایی در این حوزه در عرصه بین‌المللی و منطقه وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رفتار بامتانت و داشتن یک برنامه درست در حوزه مباحث هسته‌ای موجب شده در یک کانال مشخص قرار بگیریم و گام‌های روبه پیشرفت را برداریم.

لاریجانی با بیان اینکه نشانه‌هایی در زمینه حل مشکلات هسته‌ای وجود دارد، اظهار کرد: همه باید درراستای تحقق اهداف و رفع مشکلات این حوزه با حفظ حق ملت گام برداشته و تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی نیز چالش‌های متعددی داشتیم که بخشی از آن مربوط به تحریم‌ها و قسمتی نیز به مسائل داخلی کشور مربوط است.

رئیس مجلس شورای اسلامی جهش ناگهانی در حوزه ارز را یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت:‌ این جهش ناگهانی ضرر زیادی را به بخش سرمایه‌گذار در کشور رساند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم مسیر درست برای آرامش اقتصادی و همچنین تدابیر صحیح برای سوق دادن به سمت کانال علمی‌تری اندیشیده شد.

اقدامات کنترل تورم دولت یازدهم علمی و سازنده بود

به گفته وی، اقداماتی که برای کنترل تورم در کشور صورت گرفت بسیار سازنده و علمی بود و خوشبختانه مسیر روبه بهبود را نوید می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و رفع مشکلات اقتصادی و توسعه در این دولت کارهای سنجیده‌تری انجام می شود، اظهار کرد: هرچند گاهی کند عمل شده است اما مسیر انتخابی مسیر کاملا صحیحی است و باید به آن سرعت داده شود.

لاریجانی تصریح کرد: در زمینه ایجاد فضاهای مناسب برای سرمایه‌گذاری باید کارها و برنامه‌های بیشتر در دستور کار قرار گیرد تا شاهد خروجی مطلوب‌تری باشیم.

وی با اشاره به ارائه لایحه‌ای در این راستا به مجلسٰ گفت:‌ امیدواریم تصویب و عملیاتی شدن این لایحه بتواند بستر مناسب سرمایه‌گذاری در عرصه تولید را فراهم و موجب گشایش گره‌ها و مشکلات این حوزه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی توجه حوزه‌های مختلف به تولید داخلی را نیاز ضروری دانست و افزود: باید با اتخاذ ساز و کارهای مناسب در این زمینه مصمم و تندتر گام برداشته شود.

لاریجانی تصریح کرد:‌ اگر در حوزه تولید داخل همت خوبی صورت بگیرد قطعا بازخورد و نتایج آن در بخش بین‌المللی نیز تاثیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف در این بخش باید راه را به درستی شناخت و مسیر صحیح انتخاب شود، اظهار کرد: کمک به مردم و حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه امور دیوان و اداری کشور هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که نقش تسهیل‌گر در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید را باید ایفا و با این کار بستر توسعه کشور را فراهم سازند.

لاریجانی گفت:‌ امور اداری و دیوان در کشور احساس مالک بودن را دارند که باید این نگاه را بردارند تا مسیر توسعه در کشور را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که این موانع و طرز فکر را برداشته‌اند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند، گفت:‌ وضع کشور ما در این حوزه بسیار نامطلوب بوده و همین امر فرآیند کار را برای سرمایه‌گذاران سخت نموده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی کردستان اظهار کرد: اگر دنبال فراهم‌سازی شرایط برای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور هستیم باید همه بخش‌ها به این نتیجه و احساس دست یابند که تنها رسالتشان تسهیل‌گری و فراهم‌سازی زمینه برای کار سرمایه‌گذاری است.

لاریجانی گفت:‌ قانون رفع موانع و مشکلات حوزه تولید روی کاغذ است و باید برای اجرا و عملیاتی کردن آن کمر همت بسته شود.


وی افزود: امور دیوانی باید در خدمت بخش خصوصی برای توسعه تولید در کشور قرار گیرد تا نتایج آن را در حوزه‌های داخلی، منطقه و بین‌المللی شاهد باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه امنیت امروز کشور به وسیله خود مردم ایجاد شده است، اظهار کرد: توسعه نیز باید به وسیله همین مردم صورت بگیرد.

لاریجانی اظهار کرد: در کل مسیر درست انتخاب شده و تدابیر رهبری و حرکت دولت راه را برای توسعه اقتصادی کشور فراهم نموده و دورنمای روشنی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی به وضعیت ایران و موقعیت آن در مسائل منطقه نیز گفت: در مسائل منطقه کشور ما یک روش با منش معین و متعالی را انتخاب کرده است و این بسیار باارزش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه کشور ایران به خاطر امیال و فشارهای بیرونی حاضر نشده که از اهداف و دفاع از ارزش‌های اسلامی عقب‌نشینی کند واقعا ارزشمند است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ایران یک کشور مسئولیت‌پذیر در منطقه بوده و این مهم بدون شک مشکلات و سختی‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استراتژی ایران در منطقه بسیار درست است، اظهار کرد: اختلاف نظر بین کشورهای مسلمان نباید به خونریزی و صدمه رساندن به همدیگر کشیده شود بلکه باید با هم‌اندیشی در راستای رفع آن اقدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر آینده ملت در شرایط فعلی مسیر روشنی است که تدابیر رهبری در حل این مسائل نقطه کلیدی است که نقش به‌سزایی در رفع مشکلات داشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس