کد خبر 41813
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰

منابع آگاه از تحرکات مشکوک و نگران‌کننده نظامي در يمن از سوي رژيم حاکم براي ايجاد يک جنگ داخلي مشابه آنچه در ليبي روي داده، خبر مي‌دهند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيرة " نوشت: رژيم حاکم پايگاه هوايي "الديلمي " در صنعا را از تمام جنگنده‌ها خالي کرده است و تمام اين جنگنده‌ها را به پايگاه‌ها و فرودگاه‌ها در استان‌هاي جنوبي و شرقي يمن انتقال داده است.

بر اساس اين گزارش، ده‌ها جنگنده از نوع "ميگ 29 "، "اف 5 " و "سوخوي "، همچنين ده‌ها تن بمب و موشک به پايگاه‌هاي هوايي در استانهاي "لحج "، "تعز "، "شبوة " و "المهرة " منتقل شده‌اند.

اين اقدامات نظامي در حالي صورت مي‌گيرد که صنعا در سايه شکاف عميق در ارتش شاهد نوعي آماده‌باش امنيتي و نظامي گسترده است. بويژه اين‌که پايتخت يمن شاهد درگيري ميان نيروهاي حامي صالح و يگان زرهي حامي انقلاب تغيير در يمن است.

اين تحولات همزمان با افشاي طرح محرمانه عبدالله صالح مبني بر انفجار اوضاع نظامي در يمن است. به نظر مي‌رسد صالح با اين طرح تلاش دارد تا به نوعي از اعمال فشارهاي مردمي و بين‌المللي براي کناره‌گيري از قدرت رهايي يابد و کشورش را به جنگ داخلي همانند ليبي مشغول سازد.

منابع آگاه در اين‌باره تصريح کردند: رژيم صالح در صنعا و اطراف آن سلاح منتشر کرده‌اند و اين سلاح‌ها حتي شامل موشک‌هاي زمين به زمين از نوع "اورگان " و سکوهاي پرتاب موشک از نوع بي ام 12، تانک‌هاي تي 84، توپ‌هاي دور برد و خودروهاي زرهي از نوع "جلال " مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس