کد خبر 418081
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

رئیس سابق کمیته انضباطی گفت: باشگاه‌ها باید اصالت مدارک بازیکنان را طبق قانون مورد بررسی قرار دهند و اگر این کار را نکرده باشند مقصر هستند.

به گزارش مشرق، عبدالرحمن شاه‌حسینی در مورد ادعای پیکانی‌ها مبنی بر تخلف باشگاه راه‌آهن در استفاده از موتومبا و اینکه ITC این بازیکن دچار مشکل بوده است، عنوان کرد: در صحبت‌هایی که انجام دادم نامی از راه‌آهن و پیکان نبردم. در کل صورت مسئله به این شکل است که در بحث ITC و گرفتن مجوز باید به بند 2 ماده 74 آئین‌نامه انضباطی مراجعه کنیم. باشگاه قبل از اینکه بازیکنان را در مسابقات شرکت دهد موظف است اصالت کلیه مدارک او را مشخص کند.

وی افزود: باشگاه باید وقتی ITC بازیکنی را دریافت می‌کند صحت اصالت آن را جویا شود به طور مثال از فدراسیون بخواهد از فدراسیونی که ITC را صادر کرده اصالت آن را تائید کند. در این صورت اگر ITC بازیکن تائید نشده باشد یا اقدامی برای بررسی صحت آن از سوی باشگاه صورت نگرفته باشد این مشکل نشان دهنده استفاده غیرمجاز از بازیکن است. به همین خاطر نباید یک‌طرفه صحبت کرد. بهتر است مسئولانی از راه‌آهن و پیکان دعوت شوند و در این مورد حرف‌های آنها را شنید.

رئیس سابق کمیته انضباطی تاکید کرد: گویا فدراسیون فوتبال در هفته پایانی لیگ برتر استفاده از این بازیکن را برای باشگاه راه‌آهن ممنوع اعلام کرده و او محروم بوده است. اگر مدارک این بازیکن مخدوش بوده و باشگاه در این رابطه پیگیری لازم را نکرده باشد مسئولیت آنها زائل نمی‌شود. در موضوع جعل یک جاعل داریم و یک طرف هم فرد یا افرادی هستند که از این مدرک جعل شده استفاده کردند که می‌توانند مصداق آنها باشگاه، مربی و .. باشد. همانطور که گفتم بهترین روش برای رسیدگی به این موضوع این است که تمامی افرادی که در این مورد نقش داشتند یا ضرری می‌بینند در نشستی حاضر شوند و به صورت مباحثه با یکدیگر گفت‌وگو کنند تا مشخص شود آیا باشگاه مربوطه برای رسیدن به اصالت ITC اقدامات لازم را انجام داده یا نه.

شاه‌حسینی در مورد اینکه خودش فکر می‌کند حق با کدام طرف است، گفت:‌ در فدراسیون فوتبال نیستم و از ریز مسائل خبر ندارم اما طبق بندهای 2-3 و 4 ماده 74 آئین‌نامه اگر تقصیری از سوی باشگاه رخ داده باشد به جز محرومیت بازیکن نتیجه هم می‌تواند 3 بر صفر به سود حریف انجام شود. رسیدگی به این موضوع و برقراری عدالت هنر قضایی است که مسئولان فدراسیون باید آن را داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌در مجموع احساسم این است که در کنار همه زحماتی که برای برگزاری منظم لیگ برتر انجام می‌شود هنوز معایبی می‌بینیم. زمانی می‌توانیم یک لیگ قشنگ داشته باشیم که در کنار نظم و انضباط، عدالت هم به طور کامل رعایت شود. ممکن است یک ساختمان دادگستری بسیار زیبا داشته باشیم که عدالت در آن به خوبی اجرا نشود. زمانی زیبایی‌ها به طور کامل به چشم می‌آید که عدالت به طور کامل و دقیق اجرا شود. متاسفانه گاهی موجی به راه می‌افتد و تمام رسانه‌ها و مردم به برخی اتفاقات می‌پردازند ولی پس از آن به نوعی روی آن مشکل ماله کشیده می‌شود. مردم از این مسائل خسته شده‌اند و حتی ما که کاملا با قانون و این گونه موارد در ارتباط هستیم هم از این موارد خسته شدیم.

شاه‌حسینی در پایان تصریح کرد: فوتبال ایران و هواداران ما خیلی بزرگ هستند. فوتبال همانند بنزی است که فرمان پیکان را روی آن گذاشتیم. متاسفانه مالکین فوتبال خانه نشین هستند و مستاجران فوتبال مالک آن شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس