مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهادت فرمانده دلاور سپاه سوسنگرد و دانشجوی پیرو خط امام سردار شهید حاج غلامحسین بسطامی از سوی همرزمان و خانواده آن شهید در تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهادت فرمانده دلاور سپاه سوسنگرد و دانشجوی پیرو خط امام سردار شهید حاج غلامحسین بسطامی از سوی همرزمان و خانواده آن شهید به همت مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد در تهران برگزار می شود.
فردا؛ سالگرد شهادت فرمانده سپاه سوسنگرد برگزار می شود
حاج غلامحسين بسطامي در سال 1338  متولد شد. در تمام مراحل تحصيل از دانش آموزان ممتاز به حساب آمده و در رشته مهندسي راه و ساختمان دانشگاه« پلي تكنيك» پذيرفته شد. ورود او به دانشگاه مصادف با اوج گيري انقلاب اسلامي در سال 1357 بودکه حسین فعالانه در مبارزات مردم برای پيروزي انقلاب اسلامي مشارکت داشت. در سال 1358 برای پاکسازی شهر پاوه از وجود اشرار مسلح و ضد انقلاب، عازم كردستان شد. پس از آن در 13 آبان ماه همين سال به همراه ساير دانشجويان مسلمان پيرو خط امام، در اشغال سفارت« آمريكا »مشاركت كرد و در واحد عمليات، مسئول حفاظت از گروگانها بود.

 با شروع جنگ تحميلي ، داوطلبانه عازم جبهه هاي جنوب شد. در آنجا مسئوليتهايي از جمله مسئوليت تداركات سپاه «سوسنگرد »را به عهده گرفت و در عملياتهای امام مهدی(عج) ،       امام علی(ع)، شهید مدنی و طریق القدس شركت كرد. پس از عمليات طریق القدس ، فرماندهي سپاه سوسنگرد که مسئولیت جبهه های سوسنگرد را به عهده داشت، به او واگذار شد. شهيد «بسطامي» تا عمليات بيت المقدس این مسئوليت را به عهده داشت و نقش به سزايي در پیروزی اين عمليات ها ايفا كردتا اینکه در خرداد ماه سال 1361 به منظور شركت در عمليات رمضان، از سمت فرماندهي سپاه سوسنگرد استعفا نمود او در اين عمليات ها سه بار مجروح شد. با شروع عمليات والفجرمقدماتی  مجددا عازم جبهه ها شد و در واحد مهندسي رزمي قرارگاه مرکزی خاتم الانبياء (ص) مشغول به خدمت شد. در جريان عمليات والفجر 1 مسئوليت مهندسي رزمي تيپ سيدالشهدا را به عهده گرفت و با شروع عمليات براي احداث جاده حساسي به منطقه تپه دو قلو در جنوب فكه اعزام شد .این شهید والامقام بهمراه دوستان همرزمش چندين شبانه روز بي وقفه بر روي جاده كار كردند. كار احداث جاده تقريبا به پايان رسيده بود تا اینکه در روز هفتم اردیبهشت 1362 مصادف با ولادت امیرالمومنین(ع) با ترکش خمپاره اي به شدت مجروح شد و در حالیکه بطور مکرر زمزمه " الحمدلله ،الحمدالله، الهي رضآ برضائك ، تسليما بقضائك ، مطيعا لامرك،: مهدي جان، قربانت بروم، بيا تا ببينمت " بر لب داشت، به فيض بزرگ شهادت نائل آمد. و روح بلندش با شتاب اوج گرفت و بسوی حضرت دوست به پرواز درآمد.

اینک به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای والامقام انقلاب اسلامی و سی و دومین سالگرد شهادت آن شهید عزیز و بزرگداشت بانو«حورالنساء دو لو» مادر بزرگوارش گرد هم آمده تا یاد شان را گرامی داشته و پیام تبعیت از ولایت و استمرارمقاومت آنان را آویزه جان خود نماییم.

از مردم شریف به ویژه خانواده معظم شهداء و رزمندگان دفاع مقدس دعوت بعمل می آید تا در این مجلس نورانی شرکت فرمایند.

زمان : روز سه شنبه 29/2/94 – ساعت 17 تا 18:30
مکان : ابتدای بزرگراه امام علی(ع) – بلوار ارتش – شهرک شهید محلاتی –  خیابان آزادگان – مسجد انصارالحسین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    با سلام به فرموده حضرت آقا نام دانشگاه امیر کبیر. بهتر نیست تا پلی تکنیک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس