کد خبر 417992
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

بیزنس ایسنایدر در گزارشی تحت عنوان «چرا روسیه از توافق هسته ای هراس دارد؟» نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بلافاصله پس از اعلام تفاهم لوزان اعلام کرد که ممنوعیت صادرات اس 300 به ایران لغو شده است.

به گزارش مشرق، بیزنس ایسنایدر در گزارشی تحت عنوان «چرا روسیه از توافق هسته ای هراس دارد؟» نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بلافاصله پس از اعلام تفاهم لوزان اعلام کرد که ممنوعیت صادرات اس 300 به ایران لغو شده است.

 اقدام روسیه چنان به نظر می رسید که از این پس تهران و مسکو به بهترین دوستان جهان تبدیل شده اند که هر کاری که دوست داشته باشند را با یکدیگر انجام می دهند.

با این حال،  روسیه  بدین خاطر که نگران است جایگاه خود در صحنه ی جهانی پس از بهبود روابط تهران و واشنگتن تضعیف شود، سرعت عمل نشان داده است، نه به این خاطر که عاشق ایران است.

گئورگی میرسکی کارشناس روس مسائل خاورمیانه گفت: چندین سال پیش، یکی از دیپلمات های ما می گفت «برای ما یک ایران نزدیک به آمریکا خطرناک تر از یک ایران هسته ای است. اگر به این ماجرا به عنوان بازی با حاصل جمع صفر نگاه کنید، ایران نزدیک به غرب به معنای تضعیف جایگاه روسیه است.»

وی افزود: به همین منظور روسیه باید خود را پیش از اجرای توافق اماده کند و به ایران نشان دهد که قابل اعتمادترین شریکی از که تهران می تواند روی آن حساب کند.

بیزنس ایسنایدر در ادامه نوشت: روسیه ترجیح می دهد که ایران تحت تحریم باشد تا این کشور با امریکا رابطه اقتصادی برقرار کند.

از سوی دیگر،  توافق با ایران به معنای کاهش قیمت نفت است که این نیز خبر ناگواری برای روس ها محسوب می شود.

این نشریه آنلاین آمریکایی در پایان نوشت: در نهایت، روس ها علاقمند نیستند که تهران را که دروازه ورودشان به نفوذ اقتصادی و سیاسی در خاورمیانه محسوب می شود را از دست دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رهگذر ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    نه غربی‌ها قابل اعتمادند (مثل قضیه نیروگاه بوشهر (آلمان‌ها) و قضیه یورودیف (فرانسه) ) و نه شزقی‌ها قابل اعتمادند (رأی روسیه در شورای امنیت و قضیه S300 که هنوز هم ادامه داره) بنا براین غربی ها سعی می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. در حالی که اساساً ما قصد استقلال داریم و نه پناه بردن به اردوگاه‌هایی که همدیگر را مثل کفش پاره می‌فروشند. خدا روح امام خمینی را بیشتر قرین رحمت خود فرماید. راهی که او باز کرد به این سادگی‌ها قابل بستن نیست! همینطور شهدایی که در راه آن امام و برای خدا و اسلام جان فشانی کردند و نگذاشتند پرچم سرنگون شود.
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    خیلی بد بخت هستید که همچین فکری کنید روس ها از این شگرد خود برای نفوذ و بازی خود در بوحبحه جنگ یمن و عراق استفاده کردند که متاسفانه ایرانی ها به ناچار در این مرداب غرق شدند
  • بابک ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    دوستان نظر به تحولات منطقه ای. باید دولتمردان ایران اسلامی در سياستهاي خود همان روال ابرقدرتها را در پیش گیرد واز آنها امتیازهای بیشتری بگیرد چون ایران در منطقه حرف اول را می زند و در خاورمیانه فردا خواسته های ایران در نظر گرفته شود
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    گرگ اگه جون به جونش کنی گرگه
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    ممانعت از جانب پوتین نبود و رئیس جمهور خوش بین به غربیها در دوره گذشته این خطا را مرتکب شد و پوتین در اولین فرصت بدست آمده با حفظ منافع کشورش این ممانعت را برداشت . ما در عین ارزیابی درست مسائل پیرامونی باید فقط به خدا توکل کنیم . و من یتوکل علی الله فهو حسبه .
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    ممانعت از جانب پوتین نبود و رئیس جمهور خوش بین به غربیها در دوره گذشته این خطا را مرتکب شد و پوتین در اولین فرصت بدست آمده با حفظ منافع کشورش این ممانعت را برداشت . ما در عین ارزیابی درست مسائل پیرامونی باید فقط به خدا توکل کنیم . و من یتوکل علی الله فهو حسبه .
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    حفظ قدرت خواسته ی روسیه و غربه.با نگاه به خیانت های اونا به ایران ار تاریخ میشه شناختشون.نباید مثل قاجار و پهلوی هر روز به خنده های حیله گرانه ی اینا امیدوار شد و دست و پا گم کرد
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    بیاین واقع بین باشیم : قطعا روسیه از روابط با ما دنبال منافع خودشه ولی این تعجب نداره همه کشوره همینطورن. خود ما هم عاشق جمال روسیه نیستیم. دنبال منافع خودمونیم. نکته مهم اینه که روسیه بر خلاف آمریکا دشمن ما نیست و نوک اسلحه ش به طرف ما نیست. این رو نباید فراموش کرد... این تفاوت روسیه و آمریکاست...
  • علی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • پرشین ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    روسیه دولت قابل اعتمادی نیست باید برنامه ای واسش بچینیم تاهرچی کشیده ازمون بالا بیاره
  • گورباچف ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    مشرق من مقالش رو خوندم خیلی کم و سانسور شده گذاشتی نسبت به ورژن (نسخه) اصلیش !!! چرا ؟؟؟ گفته بود نفوذ ایران تو منطقه خیلی بیشتر از روسیه شده و هست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس