کد خبر 417969
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

رییس سازمان محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود از تبرئه یک محیط بان خبر داد.

گروه فضای مجازی مشرق- معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام خبر تبرئه یک محیط بان نوشت: خبر تبرئه محیط بان ماشاالله مهنایی پس از پنج سال زندان مایه خوشحالی شده است.

محیط بان منطقه حفاظت شده خاییز که با پیگیری های مستمر دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل استان خوزستان در دادگاه از اتهام قتل شکارچی غیرمجاز تبرئه شده بود، پس از پنج سال از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

خبر اینستاگرامی ابتکار از آزادی محیط بان خاییز
محیط بان ماشاالله مهنایی در جریان درگیری مسلحانه با شکارچیان متخلف در فروردین ۱۳۸۹ دو نفر از آنان را از ناحیه پا هدف گلوله قرار داده بود که شدت جراحات وارده منجر به فوت یکی از شکارچیان شد. پس از آن حادثه، مهنایی طبق کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به اتهام قتل عمد یکی از شکارچیان و ایجاد جرح عمدی شکارچی دیگر به زندان منتقل شده و تحت محاکمه قرار گرفت.

خوشبختانه اقدامات حقوقی سازمان از تهیه لوایح دفاعیه، تهیه نظر کمیسیون سلاح و مهمات، حضور درمراحل مختلف بازپرسی و دادرسی و پیگیری های وکلای نامبرده در نهایت به صدور رای برائت قضات منجر شد. در این روند کارشناسان رسمی دادگستری رعایت کامل قانون به کارگیری سلاح از سوی ماشاالله مهنایی تایید کردند و وی هفته گذشته از زندان کارون اهواز آزاد شد.

این خبر خوب باعث خوشحالی بسیاری از همکاران شده است. امیدوارم طبیعت ایران و حافظان آن که محیط بانان هستند گرفتار شر شکارچیان متخلف نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس