یک کارشناس موساد و ارتش رژیم صهیونیستی در برآوردی اذعان کرد در حمله احتمالی ایران به تل‌آ‌ویو هزاران نفر به هلاکت رسیده و تخریب‌های فراوانی به همراه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، یک روزنامه صهیونیستی به نقل از یکی از کارشناسان هسته‌ای اسرائیل اذعان داشت که ایران قادر است با حمله هسته‌ای تل‌آویو را به «شهری سوخته» مبدل کند.

به گزارش وبگاه اسرائیلی«عروتص شواع» دکتر «ماتی اوفک» افسر ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل و موساد در این باره با ارائه جزییاتی از نمونه‌ای حمله هسته‌ای و الکترو مغناطیسی ایران اظهار داشت که چنین حمله‌ای غیرمترقبه بوده در صورت وقوع در بعد‌اظهر و در آزاد راه «ایالون» که هزاران دستگاه خودرو در آن منطقه وجود دارند، موجب مرگ هزاران نفر خواهد شد.

دکتر افک که هفته گذشته در نشست ویژه‌‌ای در تل‌آویو در زمینه بررسی نحوه نبردهای آتی سخنرانی می‌کرد،گفت در بررسی‌های جدید آمریکا که تاکنون رسانه‌های نشده نشان می‌دهند 20 کیلو تن مواد هسته‌ای به فوریت 75 هزار نفر را خواهد کشت. 2 بمب هسته‌ای نیز با 15 کیلو تن مواد منفجره قادر است 115000 هزار نفر را بکشد.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته هم اینک بمب هسته‌ای به کابوس اسرائیل در سال‌های اخیر مبدل شده است. همچنین علاوه بر تخریب تل‌آویو در اثر حمله هسته‌ای، بخش‌های بسیاری از این شهر در حمله هسته‌ای خواهند سوخت زیرا گازهای موجود در باک خودروها آتش خواهند گرفت. همچنین ساختمان‌های بلند شهر نیز سقوط کرده و عابرین خیابان‌ها به شکل وحشتناکی مجروح خواهند شد.

این کارشناس اطلاعاتی موساد در ادامه گفت:« ضربات ناشی از حملات الکترو مغناطیسی یا "EMP" سامانه‌های دفاعی و رایانه‌ها تا شعاع 30 کیلومتری را نابود خواهند کرد. این که گفته می‌شود ارتش اسرائیل قادر به دفاع از بخش‌های الکترونیکی خود در برابر حملات الکترو مغناطیس هستند باید گفت که انفجارهای ناشی از بمب‌های الکترو مغناطیسی با از کار انداختن سامانه‌های ارتباطی،تلفن‌های همراه و خطوط ثابت تلفن کاملا سامانه ارتباطی اسرائیل را نابود خواهند کرد.»

افک در خاتمه گفت که ایران توانایی چنین حملاتی علیه اسرائیل را دارد اما تنها 2 مورد است که مانع از انجام آن شده است . یکی تحریم‌های غرب و دیگری ترس از حملات ثانویه اسرائیل است که آن نیز باعث کشته شدن میلیون‌ها ایرانی می‌شود.

اما در همین زمینه یک وبگاه آمریکایی نیز با هشدار به سبک سری آنانی که قصد حمله به ایران را دارند، نوشت:ایران بسیار بزرگ است، پیش از هر اقدامی به عواقب آن فکر کنید.

وبگاه تحلیلی «سایکالجی تودی» در تحلیلی به قلم دکتر «جفرسون ام فیش» در زمینه «عواقب هرگونه سبک سری برخی کشورهای منطقه یا دیگران در تعرض به ایران» نوشت: اگر تلاش در مذاکرات هسته‌ای جهت حصول توافق با ایران به شکست بیانجامد، رویارویی بین طرفین پیش‌بینی می‌شود اما بهتر است قبل از هرگونه تصور در مسیر در افتادن در جنگ با این کشور به وسعت ایران نظر شود. ایران جمعیتی حدود 77.2 میلیون نفر دارد که بیش از 2 برابر جمعیت عراقی است که ما اخیرا در نبرد با این کشور بودیم.

نویسنده در ادامه با قیاس جمعیت ایران با دیگر کشورها نوشت:ایران حتی از انگلیس با 64.1 و فرانسه 66.6 میلیون نفر جمعیت بیشتری دارد و از این لحاظ با آلمان که 80 میلیون نفر جمعیت دارد برابری می‌کند. ایران همانند عراق و برخلاف کشورهای اروپایی نزدیک خط استوا است و 1٬648٬195کیلومتر مربع وسعت داردکه این خود 4 برابر وسعت عراق می‌باشد. با توجه به قیاس این کشور باید گفت ایران به تنهایی برابر با 3 کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بوده و حتی می‌توان گفت که بزرگتر نیز می‌باشد.

این وبگاه تحلیلی در خاتمه نوشت: هزینه مالی و جانی هرگونه نبرد علیه ایران حداقل چندین برابر نبرد علیه عراق خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    خوبه میدونین چه بلایی سرتون میاریم...ولی باز هارتو پورت میکنین؟!!! اون موش ملعون(موشه یلعون) هم واق واق میکنه که آره حمله اتمی میکنیمو اینا... حضرت آقا فرمودند دشمن در هر سطحی که به ما حمله کنه ما درهمون سطح قاطعانه پاسخ میدیم...در ضمن به 48 ساعت نمیرسه اسرائیل با خاک یکسان میشه جیگر...
  • سید ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    ما بمبی داریم که قدرت آن با هسته ای قابل مقایسه نیست...
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    پروپاگاندا برای گرفتن امتیاز از ایران از ترس جنگی که هیچ وقت اتفاق نمی افته
  • آرش آذر ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    مقامات روباه صفت صهیونیست با مطرح کردن این حرفها هدف دیگری دارن و اون هم اینه که کشورهای جهان رو از ایران بترسونن که یعنی ایران یه خطر برای تمام دنیاست و در آستانه توافق احتمالی تمام کشورها برای طرح بازرسی بی قید و شرط از مراکز نظامی به ایران فشار بیارن و اسراییل به هدفش که همانا تضعیف قدرت ایرانه برسن . ولی مقامات ایرانی هم هوشیار هستن و بهترین حربه همینه که دائما اعلام میکنن ایران هرگز به هیچ کشوری حمله نکرده و نخواهد کرد ولی در برابر تجاوزات محکم و کوبنده خواهد بود و از خود در برابر هر تهدیدی دفاع خواهد کرد
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    وزیر جنگ اسرائیل: اگر لازم باشد در قبال ایران تصميماتي مانند حمله به هيروشيما می گیریم!
  • اسماعیل ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    مگه عقلشونو از دست دادن که حتی به فکر حمله کردن به ایران باشن
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    همشونو سرویس میکنیم ایشالا
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    اگه امریکا حمله کرد من چی بپوشم؟
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    کودک درونش بوده
  • احمد ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    ما جنگ طلب نیستیم ما سلطه طلب نیستیم ما عاشق عدالتیم ما عاشق آزادگی هستیم ماعاشق برادری هستیم ما عاشق انسانها هستیم چون حضرت محمد(ص)حضرت علی(ع)و امام حسین(ع) الگوماست پس غلط زیادی نکنید و شب راحت بخوابیدوبگذاریدمردم هم درصلح و آرامش زندگی کنند
  • سروش ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    مگه بمب الکترو مغناطیسی وهسته ای در ایرانه که گفته ایران توانایی همچین حمله ای را دارد اگه اینطوره مذاکرات سر چی هست؟
  • ناصر آل مهدی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    این همه از مسلمانان شهر سوخته و کشته و زحمی و خسارت می گیرید یک بار هم شما مزه اش را بچشید. یا می گویید مرگ خوب است ولی برای همسایه؟!
  • علی ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    قربون آدم چیز فهم!
  • مهدی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    طبق اطلاعات انجام گرفته قدرت وتوانایی ایران درحال حاضربه این شرح است :برای نابودی اسراییل 4 ساعت برای نابودی عرستان 20 دقیقه برای مقابله با امریکا درداخل خود کشورامریکا امریکا را هدف می گیرد-برای ازبین بردن انگلیس - فرانسه - والمان یک روزکافی است - ازطرف فدایی رهبر-رهبرمازتوبه یک اشاره
  • فرهاد ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    پس معلومه انقدرها هم که میگن همشون احمق و خر نیستند و میشه کسانی رو پیدا کرد که یه چیزایی حالیشه و خوب میدونه که چه اتفاقی قراره براشون بیفته ...!
  • علیرضا ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    اگر خدایی نکرده جنگی صورت بگیره درسته که اسرائیل محو و کاملا ناوبد میشه اما اینو باید قبول کنیم که اسرائیلی که دیگه چیزی برای از دست دادن نداره تمام بمب های هسته ایش رو میندازه روی ایران و خسارتی که ایران در برابر نابودی کامل اسرائیل میبینه به مراتب خیلی خیلی بیشتره میلیون ها نفر میمیرند و بخش اعظمی از خاک ایران تا سالیان سال دیگه هیچ گیاهی درش رشد نمیکنه و تبدیل به بیابون میشه خداوندا ظهور آقا امام زمان رو برسون
  • حبیب ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    وزیر جنگ حتما بعد از این جملات ایزولایف خودش را تعویض کرده .
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    ---- خورده
  • طلبه حوزیه علمیه ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    اولا ایران بمب اتمی نداره دوما رهبری بمب رو حرام اعلام کرده سوما حتی اگر به ما حمله اتمی هم بشه نباید جواب اتمی بدیم چون اشتباه رو با اشتباه جواب دادن اسلامی و عقلانی نیست چهارما از اول هم معلوم بود اون باند داعشی های تندرو داخل فارس نیوز دنبال بمب اتمی بودن دستشون رو شد امریکایها درست می گفتن
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی......بنده خدا ایران داخل مبارزه با داعش مانده......
  • ناصر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    فعلا که به لطف دولت غرب گرای ایران غنی سازی ایران یک دهم میشه و 8 تن ذخایر غنی شده ایران که حاصل 8 سال غنی سازی هست برای 15 سال میشه 300 کیلو یعنی ساخت بمب پر.......
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    چون فارس نیوز داره دروغ میگه!
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    اینا همش بازی رسانه ایه. قبل حمله به عراق هم خیلی عراقو گنده کردن تا همه کشورا قبول کنن که خطریه برای امنیت جهان! حالا هم دارن بامبول در میارن سر هسته ای تا ایران خودش بکشه عقب و بگن دیدین، ایران بمب هسته ای میخاست! اسراییل بچه کش که تا دیروز روزی یکبار لبنانو تهدید به حمله می کرد، بعد از عملیات قهرمانانه قلمون به غلط کردن افتاد و گفت سه چهار سال دیگه به لبنان حمله می کنیم! خخخخخخ
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    ناشناس 14:27 -----نخور
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    20 کیلو تن مواد هسته‌ای ؟!!!!!
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    در هر سطحی حمله کنند در همان سطح جواب میدیم ....افتاد حالا دلبندم
  • مجی ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    باهات کاملا موافقم
  • سارا ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    با این گفته هاشون و تشریح ریز به ریز اتفاقات توهمی، وحشت و مخالفت با ایران رو به مردمشون تزریق می کنن.
  • علی ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    داره هندوانه زیر بغل ایران میگذاره خر خودشه
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    عمرا . ظرف چند ساعت اسراییل تمام می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس