سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جمهوری اسلامی ایران در یمن دخالت نمی‌کند و دشمنان می‌دانند که اگر ما در یمن دخالت می‌کردیم در همان هفته اول رژیم آل سعود محو می‌شد.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران، با تأکید بر اینکه ما برای کمک به مردم یمن منتظر مجوز هیچ نهاد بین‌المللی نخواهیم ماند، گفت: ما در یمن دخالت نمی‌کنیم و اگر دخالت می‌کردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو می‌شد.

وی ادامه داد: کسانی که در محافل بین‌المللی شایعه‌هایی می‌سازند می‌دانند که اگر ایران دخالت کند و تصمیم بگیرد از رژیم آل سعود چیزی باقی نمی‌ماند ولی ما تنها کمک انسان‌دوستانه می‌کنیم.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه کشتی نجات ایران قطعاً به یمن خواهد رسید و قلب تهدیدها را می‌شکافد، اظهار داشت: ما کشتی نجات را به یمن خواهیم رساند و اجازه بازرسی و یا متوقف کردن این کشتی را به هیچ قدرتی نمی‌دهیم.

نقوی‌حسینی همچنین با اشاره به تجاوز وحشیانه رژیم آل‌سعود به مردم یمن گفت: امروز جهان اسلام از ۲ سو تحت محاصره و جنایت است.

وی ادامه داد: از یک سو رژیم اسرائیل که با تجاوز به غزه و لبنان جنایت می‌کند و از سوی دیگر رژیم آل سعود که در کنار صهیونیست‌ها گوشه دیگری از جهان اسلام را هدف قرار داده است.

«مردم یمن با انواع گلوله‌های غیرمتعارف روبرو هستند و خانه آنان ویران شده و‌ آب و غذای آنان قطع شده است. آل سعود امروز در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و علیه ملت‌های مسلمان جنایت می‌کند.»

وی افزود: وجدان جهانی باید پاسخگو باشد که چرا ملت یمن باید به خاک و خون کشیده شود.

نقوی حسینی با اشاره به سابقه تاریخی یمن و دخالت‌های آشکار رژیم آل سعود در دوران‌های گذشته در این کشور اظهار داشت: ملت یمن در سال‌های قبل به مرور دست به دست هم دادند تا حکومتی مستقل بر سر کار بیاورند و این بزرگترین گناه مردم یمن از نگاه رژیم آل سعود است که نمی‌خواهند بیگانگان برای آنان تعیین تکلیف کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: در گذشته یک حرکت انقلابی وحدت‌بخش در یمن صورت گرفت و این مسئله به آل سعود و دولت آمریکا که خود را کدخدای جهان می‌داند برخورد و در ادامه حرکت آمریکا و هم‌پیمانانش و آل سعود به عنوان یک مثلث جنایتکار در برابر حرکت ملی یمن شکل گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تجاوز ۲ ماهه رژیم آل سعود به مردم بی‌دفاع یمن گفت: رژیم آل سعود در این تهاجم از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای کشتار مردم یمن استفاده می‌کند و امروز سلاح‌هایی در یمن به کار گرفته می‌شود که برای اولین بار است در یک جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقوی حسینی کشتار بیش از 4هزار یمنی و مجروحیت هفت هزار نفر از مردم بی‌دفاع این کشور در تجازوات آل سعود را یادآور شد و اظهار داشت: همین مردم مجروح و شهید داده چنان مؤمن و استوار و انقلابی هستند که عصبانیت آل سعود را بیشتر کردند.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 900مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده، تصریح کرد: مکان‌های عمومی بمباران شده توسط آل‌سعود مکان‌هایی است که آب شرب، برق و خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند و امروز با نبود این امکانات یک فاجعه انسانی در یمن در حال رخ دادن است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از عملکرد سازمان‌های بین‌المللی در مقابل تجاوزات وحشیانه آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: رژیم آل سعود در حیات خلوت خود شاهد یک حرکت انقلابی به نام انصارالله است؛ این رژیم که یک حکومت مرتجع و عقب‌مانده است و هیچ یک از حقوق ملت خود را رعایت نمی‌کند قطعاً نمی‌تواند یک حکومت مردم‌سالار دینی را در کنار خود تحمل کند.

نقوی حسینی، افزود: این رژیم می‌داند که اگر مردم یمن بتواند یک حکومت مردم سالار را در کشور خود مستقر کنند پایه‌های حکومت آل سعود فرو خواهد ریخت و در این صهیونیست‌ها نیز پشت آل سعود ایستاده‌اند چون آنها نیز از ایران و حکومت مردم‌سالار دینی ضربه خورده‌اند و دیگر اجازه نمی‌دهند زیر دست حکومت دست‌نشانده آنها دوباره چنین اتفاقی رخ دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    کشتی نجات باید در ساحل یمن پهلو بگیرد این خواست همه آزادگان دنیاست باید این آل سعود را تحقیر کنیم
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    خوب حالا که اینها می گویند دخالت می کنیم وبدنامیش برایمان می ماند بهتر نیست که واقعا دخالت کنیم وکار را یکطرفه کنیم؟
  • وحید ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    مشاالله الان وقت کوتاه اومدن نیست رسانه های جهانی و عربی زوم کردند روی این کشتی تا ایران رو تحت فشار بزارند نه عربستان نه آمریکا حق توقف و بازرسی کشتی رو ندارند همونطوری که ما علیرغم حق قانونی در تنگه هرمز این کار رو نمیکنیم.
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    آل سعود در سراشیبی سقوط
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    کشتی یا بازرسی میشه تغییر مسیر میده به جیبوتی یا برمی گردد ایران! اونایی که هی میگن نمی ذاریم بازرسی بشه یا کسی مانع پهلو گیری شود میرن قایم میشن...
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    نباید حتی یک قدم هم کوتاه بیاییم در برابر این رژیم نجس و کثیف سعودی. این کشتی و کشتیهای بعدی باید مستقیما در ساحل یمن کمک رسانی کنند.
  • عباس م 61 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    داشتم رد میشدم گفتم یاداوری کنم افکار خودخواهانه امثال مشرق عامل فراری شدن نخبگان کشور هست
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    جناب م 61 داشته رد میشده گفته ی پیام بازرگانی هم بذارم بد نیس خخ
  • ایرانی ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    مرگ بر آل سعود و اربابانش . . . مرگ بر وهابیت و صهیونیسم . . .
  • ناصر ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    درسته که ما از از سعودیها قویتر هستیم اما برای این قبیل اظهار نظر ها باید مستنداتی ارائه بشه و هیچ دشمنی نباید دست کم گرفته شه در اخبار خوندم که f16سعودی با مرکز فرماندهی تماس میگیره و دستور ساقط کردن هواپیمای کمک رسان ایرانی رو میگیره که در لحظات آخر آمریکایی ها میان روی خط و به خلبان سعودی دستور میدن به جای هواپیما باند فرودگاه رو بزنه این نشون میده سعودیها طبق محاسبات خودشون میتونن با ایران مستقیماً وارد جنگ بشن
  • افشین تهران ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    الان شما فقط روحیه و توان خودت رو شرح دادی.ببین باکی شدیم هموطن!!!
  • افشین تهران ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    رد شو برو.توقف هم نکن.نخبه کسی هستکه برای خودش و کشورش قیمت تعیین نکنه و اگه کرد بهتره بره.
  • افشین تهران ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    هر گونه تعرض به این کشتی که البته نشانه حماقت تعرض کننده هست باعث درگیری خواهد شد که السعود تا پایان عمر کوتاه و در خاطرات ایندگانش همیشه از ان عبرت بگیرن.نگران امریکا هم نباید بود چرا که این کشور فقط در مقابل کشورها و ملتهای ضعیف ابر قدرت هست حالا بگذریم از اینکه امریکا هم ترجیح میدهد بجای تحمل یک حکومت پادشاهی منافع خودش را در یک حکومت جمهوری دست نشانده مطالبه کنه.السعود زیادی مغرور شده و این برای غرب هم قابل تحمل نیست .
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    بشین نگاه کن
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    مملکت نیرو مسلح دارد وصاحب شما برو کاری که به مردم وعده دادید ورای گرفتید انها را دنبال کن
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    خیلی با حالی
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    عزیزم کشتی را که اصلا نمی زنند به هزار و یک دلیل. یک دلیل اینکه فکر کردی برای چه سه خارجکی ان هم با ملیت امریکا المان فرانسه را سوار کشتی کردند؟!
  • رضوان ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    الله معكن يا ابناء الامام الخميني/ولعنة الله عليكم يا ابناء معاويه ويزيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس