در پایان روز نخست مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان، نماینده ایران فینالیست شد.

به گزارش مشرق، نخستین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان دقایقی پیش به پایان رسید و فرزان عاشورزاده با کسب 4 پیروزی متوالی، فردا (چهارشنبه) برای راهیابی به مرحله فینال به مصاف نماینده کشور میزبان می‌رود.

مسابقات قهرمانی جهان در روسیه با پیگیری رقابت‌های مرحله مقدماتی دو وزن 58- کیلوگرم مردان و 46- کیلوگرم زنان بر روی 5 شیاپ چانگ در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابیسنک آغاز شد.

فرزان عاشورزاده، اولین نماینده ایران که در این رقابت‌ها در دور نخست با قرعه استراحت رو به رو بود، در اولین گام به مصاف "الماز توکتومف" از قرقیزستان رفت و در پایان راند دوم با رقابتی جذاب، دیدنی و یکطرفه با نتیجه 17-3 به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد. فرزان در دومین مبارزه خود با نتیجه 14 بر 6 "چستر پرالتا" از اکوادور را شکست داد و گام به دور بعد گذاشت. تکواندوکار کشورمان در مرحله چهارم، "نوتهاوی کلامپانگ" از تایلند را پیش رو داشت که در نهایت توانست با نتیجه 11 بر یک پیروز از شیاپ چانگ خارج شود. عاشورزاده برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی به مصاف "کارلوس ناوارو" از مکزیک رفت و در پایان 9 بر 2 این بازیکن را شکست داد و با شایستگی راهی مرحله نیمه نهایی وزن دوم شد.

تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان که با 4 پیروزی متوالی خود را به جمع 4 تکواندوکار برتر رساند، مبارزات مرحله نیمه نهایی و فینال خود را فردا (چهارشنبه) از ساعت 20 به وقت محلی پیگیری خواهد کرد.فرزان برای راهیابی به فینال این رقابتها "روسلان پاسیف" از روسیه را پیش رو دارد.

غیر از رقابت‌های نیمه نهایی و نهایی وزن 58- کیلوگرم، مبارزات مرحله مقدماتی وزن 74- کیلوگرم نیز صبح فردا برگزار می‌شود که از ایران "مسعود حجی‌زواره"  روی شیاپ چانگ می‌رود.

این دوره از مسابقات به مدت 7 روز و در 8 وزن جهانی با حضور 875 تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

منبع: سایت فدراسیون تکواندو


 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس