کد خبر 415555
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

حسام عقبایی افزود: صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات کشور تخلف در معامله را کاهش داده و نظارت بر فعالیت‌های این صنف با دقت بیشتری اعمال می‌شود.

 به گزارش مشرق، حسام عقبایی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور در پنجمین همایش سالانه هم اندیشی مشاورین املاک در شهرستان ساوه افزود: پرداختن به کد رهگیری در معاملات املاک و مسکن در حل مشکل سند مالکیت اراضی و مستثنیات کشور اثرگذاری مستقیم دارد چرا که هیچ سندی بدون کد رهگیری در دفترخانه های ثبت اسناد، قابلیت تنظیم ندارد.

وی اظهار کرد: سامانه اطلاعات و مستغلات کشور و اجباری شدن کد رهگیری در معاملات مسکن مطالبه تصمیم سازان کلان کشور و اقشار مختلف مردمی است که تحقق آن کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را در پی دارد.

وی بیان کرد: راه اندازی نظام کد رهگیری، تضمین اساسی برای شاغلان مشاور املاک است و کلیه فعالیت ها در این حوزه را قانونمند و با نظم می کند.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور خاطر نشان کرد: نظام کد رهگیری موضوع تصویب نامه هیات وزیران در سال ۸۸ است و اجباری شدن صدور این کد ضریب وقوع جرم در معامله های مسکن را به صورت محسوس کم می کند.

عقبایی بیان کرد: صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات کشور تخلف در معامله را کاهش داده و نظارت بر فعالیت های این صنف با دقت بیشتری اعمال می شود.

وی اظهار کرد: کد رهگیری معاملات مسکن تمامی فعالیت بنگاه های املاک شامل خرید و فروش، اجاره، اجاره به شرط تملیک، پیش فروش، هبه، صلح و غیره را در برمی گیرد و بنگاه داران موظف هستند در هر معامله مسکن شرح معامله را در قالب کد رهگیری در سامانه مذکور قرار دهند.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: استفاده از فناوری های روز در حوزه فعالیت صنفی مسکن و ساماندهی هویت و اقدامات صنفی مشاوران املاک از طریق برنامه کدرهگیری معاملات مسکن محقق می شود و اجرای این برنامه باارزش هم اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور درحال انجام است.

عقبایی افزود: این برنامه بستر امور تخصصی مشاوران املاک را به شکل موثر ساماندهی کرده و با اتصال این سامانه به ثبت احوال به راحتی زمینه دسترسی به اطلاعات و هویت طرفین معامله برای متصدی مشاور املاک فراهم است.

وی یادآور شد: این برنامه به نوعی تکریم ارباب رجوع نیز هست و امکان تضییع حقوق را در معامله ها به حداقل ممکن می رساند.

شهرستان ساوه با ۲۰۱ هزار و ۸۲۱ نفر جمعیت به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک مطرح است
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس