کد خبر 415355
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

کتاب «احکام فراموش شده» به کوشش جنبش حیا از سوی موسسه شهید کاظمی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

 به گزارش مشرق، وقتی جلد کتاب را دیدم آن را برداشتم و دست گرفتم.  پشت جلد کتاب جمله‌ای از رهبر انقلاب بود که موجب شد کتاب را تهیه کنم.

«بر هر مکلفی واجب است شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر و موارد وجوب و عدم وجوب آن را یاد بگیرد تا مبادا در امر و نهی خود دچار عمل خلاف و منکر شود.» این جمله نقلی است از رهبر انقلاب که در پشت جلد کتاب «احکام فراموش شده» درج شده و نشان می‌دهد که امر به معروف و نهی از منکر در چه درجه‌ای از اهمیت قرار دارد.

احکام فراموش شده در نمایشگاه کتاب

«احکام فراموش شده» عنوان کتابی است که به کوشش جنبش حیا منتشر شده و در توضیح آن آمده که احکام و استفتائات امر به معروف و نهی از منکر بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید در این کتاب قید شده است.

امر به معروف و نهی از منکر از فروعاتن دنی مبین اسلام است که در بیان اهل بیت (ع) از حیث اهمیت و فضیلت در رتبه و جایگاهی ویژه نسبت به دیگر احکام و دستورات الهی قرار دارد و اقامه دیگر احکام الهی منوط به برپایی این فرضیه بزرگ دانسته شده است.

پس بر کسی اهمیت این واجب پوشیده نیست و این کتاب در نظر دارد تا در 3 بخش احکام امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کند و حدود و ثغور آن را به مخاطبی که این واجب نیز مانند سایر واجبات برایش اهمیت دارد نشان دهد. نباید فراموش کرد که حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نیز یکی از اهداف قیام خود را احیای امر به معروف و نهی ازمنکر عنوان کرده و این تاکید نشان می‌دهد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ویژگی این کتاب در این است که امر به معروف و نهی از منکر را به صورتی کاربردی تشریح کرده است به این معنی که در یک بخش فهرستی از پرسش‌های کتاب تحریر‌الوسیله امام خمینی (ره) را آورده و در بخش بعد آن پرسش‌ها را از زبان مراجع عظام تقلید چون حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و آیات عظام سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، علوی گرگانی، مظاهری، فاضل لنکرانی، بهجت فومنی و حاج آقا مجتبی تهرانی پاسخ داده است. پاسخ‌هایی که برخی در رساله‌های عملیه نیامده و گروه مولف این کتاب آن را از دفاتر مراجع استفتا کرده‌اند.

در بخش پایانی نیز فهرست سوالاتی که در ابتدای کتاب آمده بود از متن کتاب تحریر‌الوسیله امام خمینی (ره) پاسخ داده شده است.

این کتاب اثری کم حجم اما بسیار پرکاربرد است که خوانندگان را با موضوع امر به معروف و نهی از منکر آشنا می‌کند و می‌تواند مورد استفاده کلیه اقشار به خصوص جوانان قرار گیرد.

این کتاب به همت جنبش حیا و از سوی موسسه شهید کاظمی راهی بازار کتاب شده و در غرفه موسسه شهید کاظمی در نمایشگاه کتاب واقع در شبستان اصلی راهرو 20، غرفه 1 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس