دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن از برگزاری بیش از ۶۰ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ایرانی، مصری و اندونزی همزمان با برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در سطح کشور خبر داد.


 به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید «مصطفی حسینی» با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم همزمان با مسابقات بین المللی قرآن اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بیش از 60 محفل انس با قرآن در سراسرکشور برگزار می‌شود و در هر استان حداقل دو محفل شاخص با حضور قاریان ایرانی مصری و گروه‌های مدیحه سرایی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مجموع بیش از 60 محفل شاخص قرآنی در ایام برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن در سراسر کشور برگزار خواهد شد و احتمال افزایش آن نیز با توجه به ظرفیت استان‌ها و استقبال مردم عزیز وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، آستان امامزادگان، مساجد و حسینیه‌های شاخص در استان‌ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به زمان دقیق برگزاری محافل انس با قرآن در استان‌ها متذکر شد: محافل قرآنی در سراسر کشور از روز 22 اردیبهشت با برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان سر‌شناس مصری در استان‌های خوزستان، گلستان و هرمزگان آغاز خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم متذکر شد: محافل قرآنی سراسر کشور با حضور سه تن از قاریان برجسته مصری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطرنشان کرد: براساس جدول برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مسابقات بین المللی قرآن، استان خوزستان در روز 22 اردیبهشت، خراسان شمالی 23 اردیبهشت، خراسان رضوی 24 اردیبهشت، خراسان جنوبی25 اردیبهشت، البرز26 اردیبهشت، سیستان و بلوچستان 27 اردیبهشت، کردستان 28 اردیبهشت، کرمانشاه 29 اردیبهشت، ایلام30 اردیبهشت و همدان در 31 اردیبهشت، میزبان قاری برجسته اندونزی «احمد بن یوسف الازهری» خواهد بود.

حسینی یادآور شد: «عادل الباز سالم» قاری برجسته مصری نیز در روز 22 اردیبهشت در استان گلستان، 23 اردیبهشت در مازندران، 24 و 25 اردیبهشت در گیلان، 26 اردیبهشت در اردبیل، 27 اردیبهشت درآذربایجان غربی، 28 اردیبهشت درآذربایجان شرقی، 29 اردیبهشت در زنجان، 30 اردیبهشت در البرز، 31 اردیبهشت در قزوین و یکم و سوم خرداد در تهران و دوم خرداد در سمنان در محفل انس با قرآن شرکت خواهد کرد.

به گفته دبیر ستاد سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در استان‌های هرمزگان، قم، مرکزی، لرستان، تهران (26و30 اردیبهشت)، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری و فارس به ترتیب از 22 تا پایان اردیبهشت محافل انس با قرآن با حضور «فاروق احمد ضیف» قاری سر‌شناس مصری برگزار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: فاروق احمد ضیف قاری برجسته کشور مصر در روز یکم خرداد می‌ه‌مان مردم بوشهر، در روز دوم خرداد در کرمان و سوم خرداد نیز در استان یزد با تلاوت آیات کلام الله مجید گرمی بخش محفل انس با قرآن کریم در این استان‌ها خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس