رئیس کمیته صیانت از اخلاق حرفه‌ای گفت: فدراسیون رای نهایی متخلفان لیگ یک را صادر می‌کند.

اطلاعات تخلفات لیگ یک را به فدراسیون می‌دهیم/ به زودی مشخص می‌شود تیمی تخلف کرده یا نهبه گزارش مشرق، با وجود اینکه چند هفته‌ای است گزارش‌هایی در مورد تخلفات مس کرمان بدست کمیته صیانت از اخلاق حرفه‌ای در فوتبال رسیده، هنوز رایی صادر نشده است.

با این حال حجت‌الاسلام علیپور، رئیس این کمیته ادعا می‌کند به محض تکمیل اطلاعات آن را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار خواهد داد. او همچنین تاکید می‌کند در لیگ چهاردهم هیچ تخلفی صورت نگرفته و همه‌چیز کاملا به صورت کنترل شده انجام شده است. 

- آقای علیپور! آیا تحقیقات شما در مورد تخفات در لیگ‌های مختلف به نتیجه رسیده؟ حتما می‌دانید هر روز صحبت‌های جدیدی در مورد تخلفات شنیده می‌شود اما شما در این مورد هیچ موضع‌گیری رسمی نکرده‌اید.

اول باید بگویید که دقیقا از کدام تخلف صحبت می‌کنید، چون ما در تمام بازی‌های لیگ در تمام رده‌های سنی نظارت‌های ویژهای داریم. همانطور که بار‌ها گفته‌ام کمیته صیانت از اخلاق حرفه‌ای فوتبال در این فصل تقریبا در تمام بازی‌ها ناظران خود را داشته و به همیمن دلیل می‌توانم به جرات بگویم امسال یکی از پاک‌ترین لیگ‌ها را در تمام رده‌ها شاهد بودیم.

- اما همین الان خیلی‌ها صحبت‌های زیادی در مورد تخلفات گسترده در لیگ یک می‌کنند. شما قبلا هم از تخلف چند تیم درلیگ یکی صحبت کرده بودید ولی دیگر خبری نشد. دلیل این مساله چیست؟

درمورد لیگ یک باید یک نکته کلی بگویم و آن این است که در کل امسال اتفاق‌های این لیگ مثبت بود. به خوبی می‌دانم بازی‌هایی هم وجود داشته که شائباتی را به وجود آورده اما نمی‌توان به این راحتی‌ها آن را ثابت کرد. در کل به نظر من امسال آنقدر نظارت‌ها روی لیگ یک زیاد بود که جای تخلف را برای هیچ تیمی نگذاشتیم. البته نباید از حق هم گذشت که خیلی از باشگاه‌ها امسال خیلی مسئولانه‌تر در بازی‌‌هایشان رفتار کردند و این کار ما را هم راحت‌تر کرد. با این حال ما بازهم تحقیقاتمان را ادامه می‌دهیم تا همه‌چیز تحت کنترلمان باشد.

- اما شما در مصاحبه قبلی‌تان صراحتا اعلام کردید شائباتی در مورد بازی‌های تیم مس کرمان وجود دارد و حتی در مورد دلال‌های در ارتباط با این تیم هم اظهارنظرهایی کرده بودید. یعنی حالا ادعا می‌کنید این تیم هیچ تخلفی نکرده است؟

همانطور که خودتان هم می‌گویید من در مورد تخلف حرف زدم اما هرگز نگفتم چیزی قطعی است. در بازی‌های مس کرمان اتفاق‌هایی افتاده که کمی برای ما سوال‌برانگیز است ولی من هرگز نگفتم این تیم تخلف کرده؛ چون به این راحتی‌ها نمی‌توان به یک تیم اتهام زد و ما هم قصد تخریب هیچ تیمی را نداریم. ما داریم در مورد اتفاقات این تیم تحقیق می‌کنیم و سعی می‌کنیم خیلی زود رای آن‌ها را صادر کنیم. خودمان هم دوست داریم هرچه زود‌تر پرونده لیگ یک را جمع کنیم تا همه تیم‌ها تکلیف خود را برای فصل بعد بدانند.

- اگر تخلفی برای شما محرز شود، آیا رای آن را خودتان اعلام می‌کنید یا از طریق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال آن را منتشر می‌کنید؟

این را باید در نظر داشت که کمیته صیانت از اخلاق حرفه‌ای در فوتبال نمی‌تواند خودش رای صادر کند. ما باید بر حسن اجرای بازی‌ها نظارت کنیم و اگر هرگونه تخلفی ببینم، آن را به مراجع قانونی فدراسیون فوتبال ارجاع بدهیم. مطمئنا هر اتفاقی که قطعی بشود را به فدراسیون فوتبال گزارش می‌کنیم ولی خودمان صلاحیت رای دادن نداریم. کار ما جمع‌آوری اطلاع است که به بهترین شکل باید انجامش بدهیم.

- آیا در مورد مس کرمان اطلاعاتی جمع کرده‌اید که بتوان حکم به تخلف این تیم داد؟ به هرحال الان مدت زیادی است که از جمع آوری اطلاعات شما گذشته و همه می‌خواهند از رای نهایی مطلع بشوند؟

تحقیقات ما تقریبا در حال تمام شدن است و داریم به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم. البته یکسری اطلاعات داریم که نیاز است مراجع بالا‌تر آن را مورد بررسی قرار بدهند و تصمیم‌گیری در مورد آن از عهده ما برنمی‌آید. ما اطلاعاتی که نمی‌توانیم پیگیری کنیم را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده‌ایم و منتظر رای آن‌ها هستیم. اما تحقیقات خودمان به زودی تمام می‌شود و آن را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌دهیم تا آن‌ها در اسرع وقت رای خود را صادر کنند. به زودی همه متوجه می‌شوند آیا این تیم تخلف کرده است یا نه.

- سوال بعدی در مورد اکبر میثاقیان است. مربی که سابقه محرومیت از طرف شما را دارد. شاید برای خیلی‌ها این سوال بیاید که در گزارش‌هایی که در مورد تخلف مس کرمان بدست شما رسیده، آیا در مورد تخلف این مربی هم اشاره‌ای شده است؟

اول باید بگویم ما برای اینکه اجازه مربیگری میثاقیان را صادر کنیم، از باشگاه مس کرمان تعهد سنگین گرفته‌ایم. آن‌ها تعهد دادند در صورتی که کوچک‌ترین تخلفی مشاهده کردیم، به شدت هم با خود این مربی و هم با باشگاه مس برخورد کنیم که البته این باشگاه هم قبول کرده است. تعهداتی که از باشگاه‌ها گرفته‌ایم آن قدر سنگین است که به نوعی راه را برای تخلف بسته‌ایم؛ ضمن آنکه نظارت‌های ما هم خیلی دقیق بوده و در واقع اجازه تخلف به هیچ مربی را نداده‌ایم.

- از نظر شما باشگاه مس، آن‌طور که خیلی از مدیران لیگ یکی می‌گویند مرتکب تخلف شده یا این مسائل فقط در حد گمانه‌زنی است؟

من تا اطلاعاتم کامل نشود نمی‌توانم در مورد این موضوع که شما می‌گویید جواب دقیق بدهم اما در کل فکر می‌کنم خیلی از هجمه‌هایی که به باشگاه مس کرمان وارد می‌شود درست نیست. شما این را فراموش نکنید که اگر خیلی از اتفاقات نمی‌افتاد، ممکن بود جای مس کرمان و نساجی در رده دوم جدول رده‌بندی عوض شود و این نشان می‌دهد اتفاقاتی که در لیگ یک افتاد تا حد زیادی سالم بوده و من از این نظر باید از باشگاه مس کرمان تشکر کنم. به هرحال نمی‌شود خیلی راحت به باشگاه‌ها اتهام زد.

- برسیم به بحث قرص‌های ترامادول که گفته می‌شود بعضی از بازیکنان لیگ برتری از آن استفاده می‌کنند. آیا به این بحث هم ورود می‌کنید؟

این موضوع یک بحث پزشکی است و من نمی‌توانم در مورد آن نظر بدهم. البته معنی‌ حرفم این نیست که ما آن را پیگری نمی‌کنیم و از طریق کمیته پزشکی داریم ماجرا را دنبال می‌کنیم اما چون این یک بحث پزشکی است، من نمی‌توانم اطلاعاتی بدهم و بهتر است از خودشان سوال کنید. با این حال مطمئن باشید ما تا پایان این مساله را پیگری می‌کنیم.

- امسال خیلی از مربیان منشوری اجازه مربیگری در لیگ بر‌تر را پیدا کردند که این ماجرا باعث تعجب اهالی فوتبال شده است. چطور شد که جلوی حضور آن‌ها را نگرفتید؟

مربیان که سابقه تخلف دارند، در لیگ بر‌تر سرمربیگری می‌کنند اما ما از باشگاه‌‌هایشان تعهد سنگین گرفته‌ایم. ضمن اینکه نظارت‌های دقیقی هم روی بازی‌های لیگ بر‌تر انجام می‌شود و آن‌ها نمی‌توانند تخلفی انجام بدهند.

- آیا تا به حال تخلفی از سوی این مربیان گزارش شده است؟

با اطمینان اعلام می‌کنم که در لیگ بر‌تر هیچ تخلفی انجام نشده. حالا چه از طرف مربیان منشوری و چه از طرف هر مربی یا بازیکن دیگری. مطمئن باشید لیگ چهاردهم در شرایط کاملا پاکی برگزار شده و حتی یک نمونه تخلف هم در آن صورت نگرفته است.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس