کد خبر 414538
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۵

اخبار رسیده از رام الله حاکی از آن است که تلاش هایی از سوی دولت قطر برای ساقط کردن دولت «محمود عباس» آغاز شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «المنار» فلسطین با انتشار گزارشی نوشت: کشور قطر رقابتی در مورد پرونده سوریه و فلسطین با عربستان دارد. این کشور پس از ناکام ماندن از سرنگونی حکومت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، هم اکنون برای سرنگون کردن «محمود عباس» در فلسطین برنامه هایی طراحی کرده است.

المنار در ادامه به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی تاکید کرد که قطر بین مقام های ارشد گروه های سیاسی فلسطین جلسه ای برگزار کرده که هدف از آن سرنگونی حکومت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گزارش شده است. بر اساس این طرح، پیش بینی شده که قطر تمامی نیازهای این گروه ها را تامین کند و عهده دار خواهد بود که به مخالفان دولت عباس در فلسطین کمک کند.

این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد که هدف از برکناری و سرنگونی دولت ابومازن اجرای سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بوده و این مساله در جریان سفر اخیر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به آمریکا توسط صیهونیست ها به صورت شفاهی به وی ابلاغ شده است.

المنار همچنین گزارش داد: رصد صورت گرفته نشان می دهد که قطر به مجموعه اخوان در فلسطین نگاه ویژه ای دارد و احتمال می رود که اخوان فلسطین با ایجاد یک تنش سیاسی در فلسطین مقدمات سرنگونی حکومت عباس را فراهم کنند. این پایگاه خبری از پشتیبانی سران سیاسی حماس توسط قطر پرده برداشت و نوشت: پشتیبانی حماس توسط قطر در جهت منافع این کشور در فلسطین صورت می گیرد.

المنار در پایان نوشت: قطر هیچ گونه محدودیتی در فلسطین نمی بیند، حتی برای ایجاد نا امنی در این کشور تلاش می کند. قطر عده ای را اجیر کرده تا علیه ابومازن تظاهرات برگزار و حتی در صورت لزوم از سلاح استفاده کنند.
لازم به ذکر است قطر از حامیان اصلی جنبش اخوان المسلمین در مصر هم بود که در نهایت توسط «عبدالفتاح السیسی» که از سوی عربستان حمایت می شود، از قدرت برکنار شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس