در پی اقدام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تبریک گفتن به وزیر خارجه جدید رژیم آل سعود باید از خودمان سؤال کنیم، اصول انقلابی در کجای این دیپلماسی قرار دارد و چرا ایران به اندازه ونزوئلا در واکنش به جنایات سعودی، از خود عکس العملی نشان نداده است؟

آقای ظریف به این عکس ها نگاه کنید// اماده انتشار
گروه سیاسی مشرق - پس از انتصاب وزیر خارجه جدید عربستان سعودی، وزیر خارجه کشورمان پیام تبریکی برای انتصاب وی به این سمت فرستاد؛ بعد هم در توجیه این عمل گفته شد که رفتاری مطابق عرف دیپلماتیک صورت گرفته؛ اما مگر آل سعود چیزی از عرف دیپلماتیک می فهمد؟ حمله به یمن مطابق کدام پروتکل های دیپلماتیک صورت گرفت؟

پس از شروع حمله ناجوانمردانه و وحشیانه آل سعود به مردم مظلوم و بی دفاع یمن، و بعد از آن که این کشور در چند زمینه با شکست مواجه شد، - از جمله عدم همراهی برخی کشورها از جمله پاکستان در ائتلاف عربی علیه یمن و هم چنین عدم دستیابی به اهداف سعود در صحنه عمل – حکومت آل سعود تغییراتی را در برخی مناصب دولتی خود ایجاد کرد. از جمله این تغییرات آمدن عادل بن احمد الجبیر به جای سعود الفیصل به وزارت خارجه این کشور بود.

این رویداد سبب شد که محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، طی پیامی به وزیر جدید امور خارجه عربستان سعودی، انتصاب وی را تبریک گفته و ابراز امیدواری کند که « در دوره مسئولیت جدید عادل بن احمد الجبیر شاهد گسترش روابط دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم».

این تبریک که با واکنش شدید بسیاری از محافل و تعجب برخی از کارشناسان و ... همراه شد، توضیحی از سوی وزارت امور خارجه در توضیح چرایی ارسال پیام تبریک ظریف را سبب شد. آنگونه که در رسانه ها نقل شد یک منبع آگاه در وزارت خارجه در خصوص پیام تبریک ظریف عنوان کرده بود:

«ارسال این پیام به هیچ وجه به معنای تایید اقدامات و حملات نظامی عربستان به مردم بی دفاع یمن نیست... پیام محمد جواد ظریف پیامی دیپلماتیک و محترمانه با حفظ مواضع اصولی و در چهارچوب اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت بوده است... دو کشور ایران و عربستان به رغم فضای موجود، دارای روابط سیاسی و دیپلماتیک هستند و تبادل پیام بواسطه انتصاب وزیر خارجه امری متداول در مناسبات میان کشورها بر اساس عرف پذیرفته شده بین المللی محسوب می شود.»

درباره پیام تبریک وزیر امور خارجه کشورمان تنها به چند نکته اشاره می شود.

1. رسانه ها از همان روزهای نخست انتصاب عادل بن احمد الجبیر نوشتند که وزیر خارجه جدید عربستان یکی از طرفداران و حامیان اصلی تجاوز وحشیانه عربستان به یمن است.

2. چند روز قبل رسانه های مختلف نوشتند که دولت ونزوئلا در اعتراض به حملات و تجاوز گسترده آل سعود به یمن، سفیر عربستان را از این کشور اخراج کرده است!! حال آنکه ونزوئلا نه کشوری مسلمان است و نه جمهوری اسلامی است؛ اینجا اما دولت ما به وزیر خارجه آل سعود به خاطر انتصابش، پیام تبریک می فرستد!

3. جهت روشن شدن بهتر ابعاد موضوع و چگونگی رفتار دیپلماتیک عربستان در برابر ایران بد نیست نگاهی به یکی از اتفاقات سال گذشته بیاندازیم؛ وقتی سال گذشته «عبدالرحمن غرمان الشهری» سفیر تازه‌وارد سعودی‌ها به دیدار آیت الله هاشمی رفت و با او به گرمی برخورد شد، سفیر سعودی نیز پیشانی آیت الله را بوسید؛ عده ای نیز این دیدار را آغاز روابط بسیار گرم ایران و عربستان با وساطت هاشمی خواندند؛ اما این پایان کار نبود؛ سفیر جدید عربستان به ریاض فراخوانده شد و دیگر به ایران باز نگشت؛ امیرعبداللهیان ، معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه در خصوص فراخوان سفیر عربستان به ریاض گفت: « رفتارشان، رفتار متعارفی نبود. ضمن اینکه برخی از سفرای کشورهای عربی در تهران همچنین برخی از مقامات کشورهای عربی در منطقه از چند هفته قبل مطالبی به ما منعکس کرده بودند که سفیر عربستان در تهران به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های کشور خودش و سوالاتی که برای مقامات کشورش ایجاد شده به ریاض فراخوانده شده است. ظاهرا سفیر عربستان که دیدار خوب و مثبتی با آقای هاشمی‌رفسنجانی داشتند، در پایان این دیدار، پیشانی آقای هاشمی‌رفسنجانی را بوسیده‌اند.» به همین راحتی؛ سعودی ها به خاطر یک بوسه سفیر بر پیشانی آیت الله هاشمی – که به دوستی و تسامح در برابر دولت آل سعود هم مشهور است – سفیرشان را فرا می خوانند؛ این عرف دیپلماتیک عربستان است؛ ولی ما چه می کنیم در برابر خون های به ناحق ریخته مردم یمن توسط همین آل سعود!

4. هنوز از یاد نبرده ایم رفتار دیپلماتیک عربستان (!) در خصوص کمک به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی را که با کمک امریکا و با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشورمان و ایجاد مشکل برای جمهوری اسلامی صورت گرفت؛ مگر نه اینکه رفتار دولت سعودی در قبال این مسئله آنقدر وقیحانه و غیر قابل کتمان بود که رئیس جمهور هم در سخنرانی خود به صراحت به ریاض هشدار داد؟ این اقدام هم مطابق عرف دیپلماتیک بود؟ روحانی به صراحت گفت: « آنهایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی از کشورها طراحی کرده اند، پشیمان خواهند شد. این راه، برای آن ها قابل ادامه دادن نیست، اگر از کاهش قیمت نفت، ایران ضرر می کند، بدانید کشورهای تولید کننده دیگر همچون عربستان و کویت بیش از ایران ضرر خواهند کرد.»

5. گفته شد که ارسال پیام تبریک دکتر ظریف به همتای سعودی، تنها در قالب عرف دیپلماتیک بوده و به معنای تایید دیگر اقدامات آنان نیست؛ سوال اینجاست که کدام رفتار دولت آل سعود مطابق عرف دیپلماتیک صورت گرفته است؟ آیا حمله به مردم بی دفاع و مظلوم یمن مطابق پروتکل های دیپلماتیک صورت گرفته است؟ آیا تجاوز گسترده و وحشیانه آل سعود به خاک یمن و دخالت در امور داخلی این کشور، مطابق عرف دیپلماتیک است؟ چه ضرورتی دارد با کشوری که از عرف دیپلماتیک هیچ نمی فهمد، مطابق عرف دیپلماتیک عمل کنیم؟ آیا فقط دولت ما موظف به رعایت عرف دیپلماتیک است و دولت عربستان چنین وظیفه ای ندارد؟

6. صرفا جهت یاد آوری به وزیر محترم امور خارجه به برخی نکات در خصوص سیاست خارجی، مندرج در قانون اساسی اشاره می کنیم؛ ذیل اصل یکصد و پنجاه و دوم آمده است که نخستین اصل سیاست خارجی کشور است « دفاع‏ از حقوق‏ همه‏ مسلمانان‏» را وظیفه دولت دانسته و ذیل اصل صد و پنجاه چهارم نیز عنوان شده است که « از مبارزه‏ حق‏ طلبانه‏ مستضعفین‏ در برابر مستکبرین‏ در هر نقطه‏ از جهان‏ حمایت‏ می‏ کند». بماند که در جای جای قانون اساسی کشورمان بر «حمایت‏ بی‏ دریغ از مستضعفان‏ جهان‏» تأکید شده است؛ اصل سوم قانون اساسی ما می گوید:

« دولت‏ جمهور اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در اصل‏ دوم‏، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ امور زیر به‏ کار برد:

... 16- تنظیم‏ سیاست‏ خارجی‏ کشور بر اساس‏ معیارهای‏ اسلام‏، تعهد برادرانه‏ نسبت‏ به‏ همه‏ مسلمانان‏ و حمایت‏ بی‏ دریغ از مستضعفان‏ جهان‏.»

شکی نیست امروز مردم یمن از مصادیق بارز مسلمانان مظلوم و مستضعفین جهان هستند؛ با این اوصاف چه جای تبریک است به مردی که شهره است به حمایت کامل از حمله به این مردم مسلمان و مظلوم و مستضعف یمن؟ دولت تدبیر و امید که از دولت ونزوئلا ضعیف تر و کمتر نیست!

در پایان وزیر امور خارجه کشورمان را دعوت به دیدن تصاویر زیر می کنیم؛ تصاویری که تنها گوشه ای از حال این روزهای مردم یمن را روایت می کند؛ یمنی که آل سعود او را به این روز انداخته است:
{$sepehr_album_26223}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 210
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 163
  • مهدی ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    منظورت کدوم ونزوئلا بود؟؟؟؟؟ همون کشوری که در کنار چین به قطعنامه ضد یمن رای مثبت داد؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    گفته شد که ارسال پیام تبریک دکتر ظریف به همتای سعودی، تنها در قالب عرف دیپلماتیک بوده و به معنای تایید دیگر اقدامات آنان نیست؛ سوال اینجاست که کدام رفتار دولت آل سعود مطابق عرف دیپلماتیک صورت گرفته است؟ آیا حمله به مردم بی دفاع و مظلوم یمن مطابق پروتکل های دیپلماتیک صورت گرفته است؟ آیا تجاوز گسترده و وحشیانه آل سعود به خاک یمن و دخالت در امور داخلی این کشور، مطابق عرف دیپلماتیک است؟ چه ضرورتی دارد با کشوری که از عرف دیپلماتیک هیچ نمی فهمد، مطابق عرف دیپلماتیک عمل کنیم؟ آیا فقط دولت ما موظف به رعایت عرف دیپلماتیک است و دولت عربستان چنین وظیفه ای ندارد؟
  • رضا ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    طرفداران حق همیشه اندک بوده اند... آقای ظریف لبخند بزن
  • مهدی مرادیفر ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خجالت بکشید واز یک کشور امریکایی یاد بگیرید کشور ما از بدو انقلاب تا کنون صدها بار از عربستان وهابی صدمه دیده کی میخواهید پند بگیرید .
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    یا امام زمان این عکس. ها چیه ؟ از ترس سردرد گرفتم اقای ظریف ختم ملک شیطان شرکت کردی تبریک هم که میگی بهشون کمک مالی هم بده تا تو اون دنیا ببینیم تو چه شکلی میشی لعنت خدا بر تو مشرق اگه منتشر نکنی
  • صاعقه ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    قبلا گفتم دوباره میگم.این کار دکتر ظریف رو به قول خانم افخم به شدت محکوم میکنم.حداقل اون سفیرش رو اخراج کنید انقدر احضارش کردید زانو درد گرفت. یکم غیرت داشته باشید.
  • سعید ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خدایا به تو پناه میبرم از این سیاست خارجی ذلت وار. وقتی اقای ظرف میاد تبریک میگه به این معنا نیست که یه جورایی داره از کارهای عربستان حمایت میکنه؟کجاست عزت؟ کجاست غیرت؟ والله این کار خلاف قران و روش ائمه است
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    متاسفانه جناب ظریف تصور کرده اند که اتاق فکر رژیم منحوس آل یهود. هنوز هم به سبک جناب هاشمی با یک لبخند استراتژیک گول میخورند... نخیر برادر! آل یهود شمشیر را از رو بسته و اهداف بلند بالایی را دنبال میکند.از تشکیل ناتوی عربی گرفته تا جنگ روانی و تحریم کشورمان از سوی ممالک عربی... ریاض در صدد آن است تا کل جهان عرب را بر ضد ایران و شیعیان متحد کند..! به نظر میرسد بهترین راه حل قاطعیت در مقابل ام الفساد منطقه یعنی سعودی و تقویت مناسبات با سایر کشورهای حوزه خیلیج فارس باشد.
  • کاکرو یوگا ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    من هم شما مشرقیها و اربابانتون رو به دیدن تصاویر اجساد تکه تکه شده 8000 شیعه در شهر البشیر در موصل عراق دعوت میکنم
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اینکه ظریفه از خودمونه چه توقعی از بقیه دارین؟!!!!!!
  • MAHDI ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ماملت ایران طبق عرف اخلاقیه خودمان ارزوی سرنگونی ال سعود کودک کش را داریم/دولت هم وظیفه خودش رادارد/ما درحمایت از یمن چه کرده ایم؟؟؟
  • محسن ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقای ظریف میشه دقیقا بگین شما چه درسایی توی این دانشگاه ها گذراندین!!!!!
  • عرفان ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دیپلماسی خنده به چه قیمتی؟
  • ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    لعنت برآل سعود جنایتکار
  • مجید ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    رفتار آقای ظزیف جای تعجب دارد؛در حال حاضر تبریک به وزیر این رژیم کودک کش جایز نبود،باتوجه به رفتارهای اخیر آل سقوط و مسائل پیش آمده در فرودگاه و عدم عذرخواهی آل سقوط از ایران، رفتار آقای ظریف اهانت به ملت ایران است. خدا لعنت کند ال سقوط را.
  • مهدی ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام .آقای نویسنده .میشه در سیاست خارجی دخالت نفرمایید.ادای ادم خوبه رو بازی نکنید.ظریف صدتای شما احساسات داره
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    انتظاری از دولت تدبیر و امید نیست...
  • حامد گلشن ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خوب کی چی ؟ می فرمایید جناب ظریف پیام تبریک نفرستند برای وزیر خارجه عربستان که فرستادن این عکسها هم ایشان از بس دیدن تکراری است و مهم نیست مهم مذاکره با امریکا و گرفتن دلارهای بایگانی شده و خدمت به ملت و دولت تدبیر در ناامیدی است
  • سعید ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ****امام حسین علیه السلام در روز عاشورا:اگر دین ندارید آزاده باشید****
  • ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    وزیر خارجه جمهوری اسلامی را باید برایش کلاس توجیهی بگذارند خخخخخخخخ
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    چاه باید ازخودش آب بدهد بیرون
  • ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    انتظاری از دولت تدبیر و امید نیست...
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    امروزاگرکسی انتقادی داشته باشه،فورا دروغگو خطاب میشه،واین بدترین نوع برخوردست،ارسال پیام تبریک هیچ توجیهی ندارد
  • حسن ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دوستان فراموش کرده اند که ما با 208000 شهید و 450000 جانباز با صدام صلح کردیم!!
  • ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بعد اون اتفاقی که تو فرودگاه عربستان افتاد و با این وحشی گری که عربستان تو یمن داره انجام میده تبریک گفتن اقای با احساس دهن کجی به ملت ایران و به انسانیته..
  • fffff ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اقای ظریف اگر بچه های خودتان را هم قتل عام میکردند پیام تبریک میفرستادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    احسنت
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    متاسفانه به این کامنت احمقانه ناخواسته مثبت دادم
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بیش از این از این دولت و وزرایش انتظار نمی رود کجاست آن مرد شجاعی که یک تنه جلوی عربستان که هیچ جلوی اسرایئل ایستاد و آبروی اسلام و ایران را حفظ کرد به امید بازگشت اقتدار ایران و ایرانی
  • علی ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    سیاست همین است شلوغ نکنید
  • سردار ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقای ظریف هر چه زودتر با یک پیام دیگر به رسانه ها ، پیام تبریکتو پس بگیر. به خدا رضایت امام زمان در اینه.
  • رضا ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    نه عزیز - کشوری که سفیر عربستان را بعد از حمله به یمن اخراج کرد
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آمریکا با وجود سابقه زشت بمباران اتمی در ژاپن و عدم مجازات پا جای پای رژیم هیتلری گذاشته است با یان تفاوت که رژیم هیتلری مجازات شده آمریکا قصر در رفته است و وهابی نیز مثل صدام کشته و مرده قدرت هستند - این وضعیت که آمریکای قاتل با تفکر سرکوب و کشتار جهان را کدخدایی کند می باید پایان داده شود و ملت آمریکا نیز با صلح و امنیت و بدون ایجاد خشونت به زندگی مسالمت آمیز نیاز دارند انسان از درد این همه بی رحمی ناله می کند و این ناله ها روزی تبدیل به فریاد خواهد شد.
  • پويا ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بدجوري اين بنده خدا رو جو گرفته ، براي رضاي خدا كار كن نه براي عرف ديپلماتيك جناب نيشخند
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ظریف باید به خاطر این اشتباه استیضاح شود
  • پويا ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    يه نفر به اين بنده خدا آدرس اشتباهي داده با پوزخند نميشه آمريكا و بادمجونهاي دورش رو گول زد اونها خيلي گرگند بهتره با مشت جوابشون رو داد چون هر وقت با قدرت جلو بروي خودشون پا پس ميكشند اين تاكتيك مسخره رو ول كن چند سال احمدي نژاد زجرمون داد حالا نوبت روحاني و دار و دسته اش شده.
  • م ق ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مگر كسي ميدانست كه وزير عربستان چنين قصدي دارد؟؟اين مطلب صرفا جهت تخريب شخصيت دكتر ظريف مي باشد و همه ما به كاربلد بودن ايشان ايمان داريم.. خواهش ميكنم همه مطالب را به هم ربط ندهيم...
  • قاسم ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    رئیس جمهور محترم!قرار بود مشکلات سیاسی و اقتصادیمون رو حل کنید و عزت و اعتبار از دست رفته! را به ایرانی و پاسپورتش برگردونید.نه تنها نتونستید بلکه همون چیزهایی که داشتیم داریم از دست میدیم.از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید!!!
  • فرشاد ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    به هر حال این اشکال نسبت به آقای ظریف وارده
  • حسین ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اینایی که منفی دادن چشونه؟ ونزولا و چین رای مثبت !! دادن روسیه هم فقط سرشو کرد زیر برف و گفت من چیزی ندیدم و ممتنع داد اگه بخوایم مثل اونا رفتار کنیم و هم خدا رو داشته باشیم هم خرما رو که نمیشه اول با پول نجس سعودی نجس تر مثبت میدن بعد که پولا ته کشید حس بشر دوستانشون گل میکنه!!
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر مردم مسلمان نبودند شما سگواپس ها بدترش را انجام می دادید
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    جدا مسخره است؛ از یک طرف باید توی خیابونها بگیم مرگ بر آل سعود و در تریبون ها از جنایت های آل سعود بشنویم از آن طرف دولت ماه عسلش با آل سعود را ادامه می دهد
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    یعنی چی؟ یعنی یمنی ها عامل کشتار 8000 نفر در شهر البشیر بوده اند؟ مشرق نیوز طرفدار کشتار 8000 نفر انسان بوده است؟ بزرگترین کشتار دسته جمعی در عراق مربوط می شود به فاجعه اسپایکر
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    راست میگه مردم باید جیگر فرض شوند و در خیابان ها شعار مرگ بر آل سعود بگویند دولت هم باید به روابط حسنه اش با آل سعود ادامه دهد؛ چنین استدلال قاطعی را از کجایت درآورده ای اخوی؟
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    احترام به قدرت های جهانی و آنچه آنها می خواهند
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    انفجار سفارت ایران در لبنان، انفجار رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان، دیپورت شدن نماینده ایران در سازمان ملل، عدول از آرمان ها، ذبح هزاران کودک سوری توسط ترکیه، کشتار یمنی ها توسط عربستان، تجاوز عربستانی ها به نوجوانان ایرانی، کاهش شدید قیمت نفت، وجود دهها زندانی بیگناه ایرانی در کشورهای همسایه، اخراج دانشجویان ایرانی از کشورهای اروپایی و ...
  • علی ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    همین یمنی که اینقد شماها براش دایه ی مهربونتر از مادر شدید.تو جنگ عراق علیه ایران چقد برا ما پیام دلسوزی فرستاد؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آره! خداییش احساساتش از خنده هاش معلومه؛ همش می خنده؛ سفارت ایران رفت روی هوا؛ می خنده! به نوجوانان ایارنی تعرض شد؛ می خنده! ترکیه عامل کشتار مردم سوریه است؛ می خنده! عربستان کشتار می کند؛ می خنده! قیمت نفت سقوط کرد؛ می خنده!
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    وزير خارجه خودش حاضر نشده شخصا به دفاع از ژيام تبريكش بپردازه معلومه كه هيچ دفاعي نميشه كرد
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اون دانستن حق مردم است اون شعار ازادي كه رفقاي افساد طلبت ميدن و بالاسر روزنامه زنجيرزه ايشون مينويسند رو هم قبول نداري ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دروغگو ما با صدام صلح نکردیم؛ آتش بس را قبول کردیم؛ برای صدام آرزوی سلامتی نکردیم؛ البته بزرگان اصلاح طلب صدام را خالد بن ولید نامیدند و به رهبری فشار آوردند که در جنگ اول خلیج فارس برای کمک به صدام با امریکا بجنگیم
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    قبل از اينكه قبول قطعنامه رو بصورت جام زهر به رهبرمون بنوشند با تمام وجود دربرابر ظالم ايستاديم و بيخيال ظلم ظالم نشديم و كنج عافيت نطلبيديم
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    تا دیروز همه سر و دست میشکستن برن عربستان حالا دشمن شدن!
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    که چی شما دقیقا بگید کجایتان میسوزه شما از دستتان اگه کاری میاد انجام بدید فقط تنها کاری که میتونید انجام بدیدهیاهو هسن والسلام
  • دلواپس ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    چیزی نمیگم جز اینکه ایشالا در دور بعدی ریاست جمهوری مردم با تدبیر بیشتری رای بدن
  • احمدخواجوند ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    كار خود كرده را اسمش چي بايد گذاشت ؟؟ بي تدبيري
  • ama ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقا آدم موقعی قراره توی سطح دنیا با مردم رابطه داشته باشه و با مخالفان هم پیامی داشته باشه برای این که حرفش رو شروع کنند به گوش کردن لازمه قبل از هرچیز با سلام و تهیت و زبان خوش شروع کنه . این سنت پیامبر (ص)ما است . خلاف این را فقط از خلفای اموی و عباسی می توان دید که الگوی داعش هستند . شیعه ی مولا علی (ع ) ترش رو نیست.
  • سیدساداتی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خدایا هرکس درهر پست و مقامی ودر هرلباسی که باشد اگر میخواهد به اسلام وایران اسلامی و رهبر دلسوزمان خیانت کند نیست و نابود بگردان .
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حسن توجه داشته باش که 1- صدام که بازیچه استکبارجهانی وشوروی سابق بود وخواست این قدرتها شکست انقلاب بود که به آن نرسیدند پس ما موفق بودیم یا آنها؟ 2- فراموش نکن این امنیتی که داریم ازخون هم شهداست
  • سیدساداتی ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    طبق فرمایشات حضرت آقا خیلی ها نگران و دلواپس هستند.
  • سیدساداتی ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقای ظریف اینها بچه ها و پدر و مادران همه ما مسلمان می باشند حداقل حمایت نمی کنید بهتره سکوت کنی و پیام تبریک ( که خدا لعنتشان کند ) رانفرستی .
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ظریف از شما انقلابی تره ولی عقده ای نیست و روابط دیپلماتیک رو خوب بلده
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ديپلماسي جاي سوت و كف نيست در پيام هاي ديپلماتيك جاي احساسات نيست مثلا جان كري گفته من ايران رو دوست دارم و احساس خوبي به ايران دارم ولي مسائل كاري را نبايد با مسائل شخصي و احساسي قاطي كرد بر پدر و اجداد آل سعود لعنت
  • آرش آذر ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    1 - من اصلا مخالف آقای ظریف نیستم اما اگر تبریک گفتن یک عرف دیپلماتیکه پس باید به انتصابات اسراییلی ها هم تبریک گفت!! چون الان فرقی بین اسراییل و عربستان نیست 2 _ به نظر میرسه عربستان به دنبال تحریک ایران برای ورود به مناقشه یمنه و از قبل هم حمایت تمام کشورها رو برای مقابله با ایران جلب کرده . درسته ایران خیلی قویتر از عربستانه اما اگه بخواد یه ائتلافی از تمام کشورهای عربی و آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان و ...تشکیل بشه چی ؟ 3_ مشکل یمن رو باید خود یمنی ها حل کنن چون مطمئنا در روزهای خوش بودنشون به عربستان بیشتر منفعت میرسوندن تا ایران 4- واقعا از دیدن این عکسها هر انسان باوجدانی ناراحت میشه به غیر از وهابیون و داعشی ها و صهیونیستها
  • شهاب ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    پناه بر خدا از دست شما.مگه سياست عربستان از مدت ها پيش معلوم نبود؟! اقداماتش عليه ما و تمام شيعيان.كمك همه جانبه به عراق در جنگ با ما و... ولى قبلا در دولت هاى قبل هم از اين تبريك ها ميگفتن.اون موقع كسى اعتراض نميكرد.كاملا موافقم كه كار آقاى ظريف اشتباه بوده.ولى شما بد نيست يه سوزن هم به خودتون بزنين.فقط چون به يمن حمله كرده حالا بد شده؟!
  • حسین ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مرگ بر وحش های آل سعود
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    چرا جو سازی می کنید !؟ امام اول ما با قاتلان جنایتکار همسر ش چکار کرد؟ راه حل ما وحدت مسمانان است که متاسفانه نفوذ عربستان در میانشان زیاد است همش که نمیشه جنگید سیاست هم یه راه حله
  • ... ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ظریف کارش به کل اشتباه است اشتباه محض والسلام
  • سیدساداتی ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دولتی که همه ما را نا امید کرد .کدام امید؟
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    امام زمان کمر آل سعود رو بزنه
  • . ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ظریف ،به هر قیمتی سیاست خارجی رو قوی نکن اقتدار لازم است چرا میترسی؟ کارت اشتباه بود،ظریف
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فرافکنی تا کی ...!؟
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    هر کس میحواد جنگ کنه راه بازه جاده دراز بفرمائید از کشور بیرون
  • مهدی 90085 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حتما در دفتر شخصی خودم یکی از مواردی را که به آن افتخار خواهم کرد را مینویسم وآن اینست که : . . . . . .. . من به این دولت رای ندادم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حالا شما بگو مذاکره با امریکا شیطان بزرگ چه ربطی به وزیر خارجه آل سعود و وهابیون کافر دارد !
  • کاکرو یوگا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    از تو انتظاری تیست ما شیعه ها جونمون رو واسه هم میدیم
  • ناشناس ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    سیاست یعنی دفاع از مظلوم در مقابل ظالم نه تبریک گفتن به ظالم !
  • سیدساداتی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    الان درچنین شرایط که ازاول اسفندماه 93 ویزا یکی درمیان و درفرودگاه این چنین و جنگ بایمن چه روابط دیپلماتیکی .واقعا انقلابی هست ؟
  • ناشناس ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ایشان اگر کاربلد بود که در حالیکه رژیم منحوس سعودی به کشتار مردم مظلوم یمن مشغول است به وزیر خارجه اش تبریک نمیگفت بلکه تسلیت میگفت و البته ناکارآمدی ایشان در مذاکرات هسته ای هم آشکار شده است .
  • ناشناس ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر هیچ کاری هم از دستمون برنمیاد حداقل باید به این وهابیون کافر کم محلی کنیم و جنایاتشون را محکوم کنیم نه تبریک بگیم !
  • ناشناس ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    پیامبر(ص) فرمودند اگر فریاد مسلمانی را بشنوی که کمک میخواهد و به فریادش نرسی مسلمان نیستی پس حمایت از مردم مظلوم یمن و محکوم کردن جنایت آل سقوط وظیفه شرعی هر مسلمان است .
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    قَالُوا يَا مُوسَىٰ إِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا أَبَدًا مَّا دَامُوا فِيهَا فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ ﻗﻮم (بنی اسرائیل) ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻯ ﻣﻮﺳﻰ، ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ تا زمانی ﻛﻪ ﺁﻧﻬ ﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﺭ ﻧﻴﺎﻳﻴﻢ، ﭘﺲ ﺗﻮ ﺑﺮﻭ ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺑﺎ ﺁﻧها جنگ کنید ﻣﺎ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﻧﺸﺴﺖ.(24) قَالَ رَبِّ إِنِّي لَا أَمْلِكُ إِلَّا نَفْسِي وَأَخِي فَافْرُقْ بَيْنَنَا وَبَيْنَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ ﻣﻮﺳﻰ ﮔﻔﺖ: ﺧﺪﺍﻳﺎ، ﻣﻦ ﺟﺰ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭم ﻣﺎﻟﻚ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍ ﻧﻴﺴﺘﻢ، ﭘﺲ ﺗﻮ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻗﻮم ﻓﺎﺳﻖ ﺟﺪﺍﻳﻰ ﺍﻧﺪﺍﺯ.(25) سوره مائده - این آیات در مذمت عافیت طلبان در قرآن آمده است که برای خدا حاضر نیستند جهاد کنند.
  • عبدالله ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خدایا بیماری صعب العلاج دیپلماسی ما را شفابده!!!
  • ناشناس ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اصلا"در عرف دیپلماتیک چیزی بنام تبریک به وزیر خارجه معنا ندارد و فقط تبریک به رئیس جمهور و رئیس مجلس مرسوم است .
  • عباس عرفانی سیرجان ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مقام معظم رهبری سلام گرم مرا از جنوبی ترین شهر ایران سیرجان بپذیریر صحنه های دلخراش جنگ ناجوانمردانه آلسقوط مشاهده میکنم که انگار فرزندان و هموطنان عزیز خودم هستند مقام معظم رهبری مرگ یکبار و شیون هم یکبار ما فرزندان ایران اسلامی آمادگی شهادت در راه خدا و مردم مظلوم یمن را داریم آمریکا باید فرو ریخته شود چه بهتر همین الان به عربستان حمله کنید و اگر خدا بخواهد سربلند از این امتحان الهی بیرون می آئیم
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فکرکنم شما اسمت مسلمانه ویا مسلمان نیستی!!
  • ناشناس ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    وحدت مسلمانان درست اما عربستان سعودی مسلمان نیست و این وهابیون کافر دارند جنایتی شبیه به جنایات اسرائیل در غزه انجام میدهند و از دایره انسانیت هم خارج شده اند چه برسه به مسلمانی !
  • ناشناس ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    نیازی به جنگ نیست حداقل باید مثل ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج میکردیم .
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    معلومه خیلی رفاه زده شدید که این طور قضاوت می کنید!؟ اگر به خوده شمام حمله می شد با زهم این طور می گفتید؟
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر امام اول ما که جان همه ی عالم به فدای قنبرش آن دو قاتل و... را به خانه راه داد علت این بود که در پی آن قرار بود که توسط حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها به شکل آشکار برای تمام تاریخ رسوا شوند. که آنهم شد و آن دو نفر که آمده بودند کسب آبرو کنند تاروز قیامت رسوا شدند . جانم به این سیاست علوی
  • ناشناس ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر تنگه هرمز را برروی کشتی های نفتکش و تجاری عربستان ببندیم هم قیمت نفت افزایش پیدا میکرد و هم این جنگ ناجوانمردانه به پایان میرسید .
  • علی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    این جنایت ها قبل از وزیر خارجه جدید است اگر قرار باشد ماباتوجه به حمله عربستان با این کشور قطع رابطه کنیم چرا تاحالا دوستان دلواپس نگران نبودند این را بدانید با تبریک نگفتن اقای ظریف مشکلی از مردم یمن حل نمی شود این یک عرف دیپلماتیک است
  • نشناس ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دوستان یکی سیاست را برای من معنی کنه؟ یه ضرب المثل فارسی میگه فلانی همه پل های پشت سرش را خراب کرده.اگر روزی تنش بین ایران وعربستان کم بشه .ظریف اولین کسی یه که باید با اونا مذاکره کنه.اونوقته که آقای ظریف با دستی پرتر در مذاکرات میره.وطرف بور وخجله وباید به پیشنهادات ایران تن بدد. اقدام آقای ظریف بلوغ دستگاه دیپلماسی ایران رانشون میدد.
  • مرتضیsk ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    از کی تا حالا ضعف و ناکارآمدی وزیر امورخارجه سوختـن داره ؟؟ همین که امثال شما رو روشن کنیم از اشتباه خودش کارِ بزرگیه ، والسلام !
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    1 0
    1- بابند یک موافقم 2- تحلیلت غلطه ،اصلا عربستان ذره ای به رویارویی با ایران نمیتونه فکر کنه وتمام این نقشه هم جزو برنامه های استکبار جهانیه ، ضمنا شما که ازاتحاد اونها نگرانی مگه 8 سال دفاع که ما مثل امروزهم قدرتمند نبودیم رو یادت رفته که نتونستند هیچ غلطی بکنند 3- بازم حرفت غلطه ،چون سوریه ، عراق، غزه، یمن و... همشون مثل خاکریز اول برای انقلاب اسلامی هستندو تاوان ایران رو میدن .حالا چطور بی تفاوت باشیم . تازه همی ی اینها به کنار یادت رفته ما مسلمانیم!!! ما انسانیم 4- این عکسها آدم رو ناراحت نمیکنه ،میکشه
  • مرتضیsk ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    سوءاستفاده از دین و آیین جهت ماس مالی ! دین اسلام رو خیلی کامل تر دقت کن تا هرجا به نفعت هست استفاده نکنی
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    1. استدلال اولت احمقانه است چون ما کشور اسرائیل رو حتی شناسایی نکردیم و نمیکنیم پس به تبع برای انتصاب وزیر خارجه اش هم تبریک ارسال نمیشه! 2.با نظرت 2 شما موافقم اما مسئله اینه که ما با امریکا در خیلی موارد هم نظریم من جمله تجزیه و فروپاش عربستان 3. کاملا" درسته 4. کاملا" درسته
  • مرتضیsk ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    متاسفانه رفتار دولت ها در تاریخ ثبت و ضبط شده از دستِ توام کاری بر نمیاد !
  • مرتضیsk ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اولاً عربستان نه بلکه آل سعود وهابی جنایتکار دوماً ، سیاست وحدت یـا انفعال و ناکارآمدی ؟
  • فراهانی ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    پوشک بدم خدمتتون!!
  • مرتضیsk ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    کی از تو اجازه خواست ؟؟ یه ذره کوچولو غیرت و عــرق ملی بد نیس
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    من فک میکنم اگه امریکا هم به ایران حمله کنه اقای ظریف میگه بهترین راه مذاکره ست و محکوم میکنه
  • هدی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دولت های ما فقط بلدند چه چه کنند عرضه نگهداری ایرانو ندارن چه برسه یمن
  • هدی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دولت های ما فقط بلدند چه چه کنند عرضه نگهداری ایرانو ندارن چه برسه یمن
  • جلال ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    نا شناس 10:07 فهميدي چه گفتي ؟ چند تا از وزير از ساير كشور ها تبريك گفتند ؟ حد اقل صادقانه به خودت جواب بده از چي داري دفاع مي كني؟
  • مهدی ص ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خاک بر سر ما با این سیاست خارجی بی بصیرت و عجولانه بیم و امید!!!!!!! خدایا چه بلایی بر سر دیپلماسی انقلابی و شجاعانه جمهوری اسلامی آورده این بیم و امید!!!!!!!!! با دیدن این عکس ها حالم از هر چی توافق و برد-برد و اعتدال و تدبیر بود بهم خورد!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مرتضیsk ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    نه همون ونزوئلایی که اینقدر غیرت داشت سفیر عربستان اخراج کرد همه میدونن سازمان ملل دست اِمریکاست همونی که نماینده ایران در سازمان رو برخلاف قانون راه نداد !!
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    به این می گن مسحور رسانه شدن. وقتی رسانه ی زردی مثل مشرق دو چیز بی ربط رو در کنار هم می گذاره شما قاطی می کنی و نمی تونی تحلیل کنی و آخر هم حرف این رسانه ی مکار رو قبول میکنی
  • سرباز ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    امام خمینی فرمودند : ما اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمیگذریم گاهی وقت ها بچه ها به حرف بزرگ ترها گوش نمیدن چون متوجه کل اثار رفتارشون نیستن چون فقط جز خوبش رو میبینند. گاهی بیشتر فکر کنیم گاهی از طرف مقابل سوال کنیم چرا؟ واسه چی ؟ نکته بعدی لطفا غرق در جناح خود نشید گاهی حق رو میبینید اما بخاطر جناحت از پذیرش اون حرف سر باز میزنید دیوار حاشا هم که بلنده ......
  • حسین ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقا یه منفی 18 چیزی
  • ناشناس ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بلوغ دستگاه دیپلماسی !!! خخخخخخخ .
  • محمد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حداقل در این برهه زمانی جای تبریک نداشت.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    سیاست پدرو مادر نداره . مشرق هم داره از آب گل آلود ماهی می گیره.... بقیه شو میزارم آدمای منطقی جواب بدن
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بله ! خاتمی بود که روز ملی عراق را به صدام تبریک گفت و پاسخ خرد کننده و تحقیر آمیز صدام را دریافت کرد.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    تو است علی نیست. یک چیز دیگر است. مثلا معاویه. والا کیست که نداند اولا در جنگ ایران عراق یمن دو کشور بود! ثانیا مردم یمن حامی ایران بودند و هستند.
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مطمئنی که با این همه تدابیر دولت فعلی تا انتخابات بعدی اصلا ایرانی باقی مانده است که رییس جمهور بخواهد؟
  • احسان ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقایون جوگیر مردین برین بجنگین چرا الکی هزینه برای مملکت می تراشین مثه اینکه شما از جای گرم صحبت می کنین بریم بجنگیم دهنشونم سرویس کنیم !! برادرای عزیز ما با جنگیدن پیشرفت نمیکنیم !! پس برای چی این همه داریم به حزب الله یا سوریه کمک می کنیم اونا باید بجنگن نه ما چون با تسلیحاتی که ما بهشون دادیم هر هدفی رو می تونن نابود کنن در ضمن دفاع از یمن جزو وظایف هر فرد مسلمان نعوذ بالله خدا نگفته وظیفه دولته !! در ضمن برادرای عرب کشورهای حوزه خلیج فارس و جاهای دیگه از برادراشون دفاع کنن ما ایرانی هستیم تا ابد و اینو عربا که هیچ کل دنیا بدونن هرکی به ایرانی جماعت حمله کرد جوابشو از خود ایران می گیره نه از زیردستای ایران !!
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خاک بر سرت! رویت سیاه باد! این بود کلام رسول الله خطاب به مشرکان در جنگ بدر! شاهت وجوهکم.
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    چرا سعودیها و اردوغان و خود جان کری این روابط دیپلماتیک را بلد نیستند؟
  • محمد امین ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    کاملا باحرفات موافقم . اما در جواب دو ناشناس باید بگم که اوضاع الان با جنگ 8 ساله خیلی فرق کرده اون موقع ما با عراق مجنگیدیم و چند کشور ازش حمایت میکردن اما الان کشورها مستقیما وارد خواهند شد . درسته که این نقشه استکباره اما فعلا اجراش به عربستان سپرده شده و عراق و غزه و یمن هیچ خاکریزی برای ما نخواهند بود چون اگه ببینند تهدیدی متوجه اونهاست اونها هم از حمایت ایران دست خواهند کشید مثل اینکه نمیدونید عربهای غیر ایرانی یه مشت بزدل و ترسو و نامردن و مقامات ایرانی اگه حرفی میزنن به پشتوانه قدرت داخلی ایرانه و هیچ درصد حسابی روی اونها باز نخواهند کرد
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    قانون جنگل است قویتر ضعیف تر را می خورد این قانونی است که در حال حاضر بر کل جهان حاکم است
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    امام اول ما تنها و غریب ماند. شما هم درست مانند اصحاب سقیفه حق و عدالت را فریب و تنها رها کنید و رذالت خودتان افتخار کنید.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    همان تعریف سیاست یعنی پدرسوختگی!
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    من از ته دل آرزوی جنگ دارم. چرا که در جنگ نامردها را می شود رو ریخت. ضمنا ترجیح می دهم که اگر قرار است جمهوری اسلامی نابود شود به دست دشمن خارجی نابود شود به جایاینکه خودش از درون استحاله شود. اما مطمئنم که ناتو و آمریکا و همه قدرتهای پفکی دنیا هیچ گاه جرات حمله به هیچ کشوری را ندارند مگر آنکه آن کشور در مقابلشان ضعف نشان داده باشد یا بخشی از ملت جلوی آنها ابراز ضعف کرده باشند یا اپوزوسیون چراغ سبز به آنها نشان دهد. نگاه کنید به حملات و جنگهای آمریکا. چرا آنها هرگز جرات حمله به کره شمالی و حتی کوبا را نداشتند؟ چون وقتی دشمن احساس کند ملتی مستحکم است و نمی توان بر آن سلطه یافت هرگز حمله نمی کند. حتی تحریمهای نفتی و بانکی آمریکا علیه ایران هم وضع نشد مگر بعد از فتنه 88، یعنی وقتی که به شنیدن صدای مخالف و تغییر در ایران امیدوار شدند. پس تنها تقاضای ما ترسوها و جان دوستها این است که اگر واقعا کشورتان و جانتان را دوست دارید الکی دلسوزی نکنید و خفه شوید و بگذارید تا صدایی جز صدای اتحاد و اقتدار و اعتماد به نفس از ایران و ایرانی شنیده نشود. در آن صورت جنگی هم در کار نخواهد بود و شما هم می توانید به زندگی بی ارزش خود ادامه دهید.
  • محسن ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقا مهدی رای شما خیلی مهم نبوده!!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مزدورهای آل سعود بهتر است حرف نزنند
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دیگه بی ربط تر از این حرف نمیشد!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ماباید از مظلم حتی اگر مسلمان نباشد دفاع کنیم چه برسد به مسلمان آنهم شیعه ولی وقتی مادر جنگ بودیم بحرین کجابود؟یا وقتی صدام به درک رفت بحرین هم مانند حماس تشیع جنازه نمادیدن کرد ؟؟ ..... ما وظیفه داریم حمایت کنیم و عربستان محکوم به فنا است. ولی با تدبیر و مصالح کشور خودرا باید درنظر بگیریم
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    وای حسن اصلا برای چی حرف می زنی که همه بگویند چیزی نمی دانی!!!!!!!!!!!!!!!
  • کاکر یوگا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مرگ بر مشرق غیر قابل انتشارها رو نگاه
  • خبرنگار ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دوستان ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامیه نه دبیر کل سازمان ملل توقع ندارید که همه مشکلات دنیا رو ظریف حل کنه؟ کمی منطق!
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بله که می دانستند البته قبل از حمله نیز ذات کریه اور را می شناختند دوم اینکه "پیام تبریک بعد از حمله به یمن و حمایت او از محمد بن سلمان صادر شد"
  • کاکرو یوگا ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    یعنی توجه به شیعه کشی سلیقه ای و مقطعیست داداش جان
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آره انقدر بلده که وقتی آن بلا را سر بچه هایمان آوردند کسر شانش بود که طبق روابط دیپلماتیک به آن قضیه اعتراض کنند و پیگیری و ...!!!!!!!
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    لطفا پاسخ را بگذار این حرفها را به خاندان هاشمی بگو که در تمام عمر و حتی زمانی که عربستان ایرانی اعدام می کرد برای آنها پیام فدایت شوم می فرستاد بعد از اتفاق فرودگاه هم سوت و کور بودند و ...
  • رضا ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فک کنم با همین لبخندا توافق کرده دیگه باید قید هسته ای رو بزنیم
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    علاوه بر ایالات متحده و کشورهای اروپایی،کشورهای عربی خلیج فارس نیز گمان می کنند که ایران بدنبال یک امپراطوی شیعه است حالا چه این تصور درست باشد یا نباشد ، بهترین تصمیمی که ظریف می تواند بگیرد، همین روش است، قیاس بین اقدام ایران با اقدام ونزوئلا کاملا اشتباه است. 1. ایران همسایه ی عربستان است و بدلیل ضعف اقتصادی مصر ، بعد از فوت جمال عبد الناصر متاسفانه مهم ترین کشور عربی در جهان عرب در حال حاضر عربستان است. .در مورد کشور ونزوئلا باید گفت 1.آیا ونزوئلا همسایه ی عربستان است که بخواهد نگران عواقب این نوع اقدامات خود باشدو بخواهد با احتیاط عمل کند؟ 2.آیا سیاست عربستان بر اقتصاد ونزوئلا تاثیر می گذارد که نگران عواقب این نوع اقدامات خود باشدو بخواهد با احتیاط عمل کند؟ 3.آیا عربستان می تواند همسایگان ونزوئلا را بر ضد ونزوئلا بسیج کند که حالا ونزوئلا نگران عواقب این نوع اقدامات خود باشد و بخواهد با احتیاط عمل کند؟ عربستان با افزایش تولید نفت خود بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشت. عربستان کشورها ی دیگر عربی را بر ضد ایران بسیج کرده و می کند. ظریف یک نابغه ی سیاسی است که می خواهد سر موعد وبه وقتش سر وقت عربستان برود . متاسفانه برخی گمان می کنند سیاست یعنی فحاشی ،سیاست یعنی عربده کشیدن در صورتی که سیاست یعنی به وقت جنگ بجنگی و به وقت صلح صلح کنی، حالا این زمان چه وقت است به توانای و میزان شهود یا همان قدرت تحلیل یک سیاستمدار بر می گردد، انسان سیاست مدار(کشورهای عاقل و دکوکراتیک) جواب مشت را با انواع ابزارها مختلف و با توجه به فرد مقابلش( کشور مقابل همسایه اشد یا خیر، میزان تاثیر گذای اش کم باشد یا زیاد، منافع مشترک با او زیاد داشته باشد یا کم و...) طوری پاسخ می دهد که بهترین نتیجه حاصل شود ،
  • مهدی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اقا جون این دولت از اول گفت من میخوام بجای خدا با کدخدا ببندم انتظار دیگری از این دولت بجز لبخند زدن به امریکا نداشته باشید .چشمهاتونو باز کنید دفعه دیگه با بصیرت رای بدید.
  • خداپرست ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ماجرای توهین به پیامبر و سفری که به دنبال آن انجام داد، قدم زدن با وزیر خارجه آمریکا در آن شرایط و .... آقای ظریف! تو امثال تو اگر به جایی رسیده‌اید از صدقه سر این انقلاب است
  • حمید ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    سیاست پدر و مادر ندارد؟؟؟؟؟؟؟ این مال توی بچه مسلمون نیست سیاست ما از دیانت ما جدا نیست
  • حمید ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    سیاست پدر و مادر ندارد؟؟؟؟؟؟؟ این مال توی بچه مسلمون نیست سیاست ما از دیانت ما جدا نیست
  • ح ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    کاکرو، تازه از خواب پا شدی عزیزم ؟
  • حمید ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    افرین بر مشرق هوشیار یعنی ما از ونزویلای کافر هم کمتریم دقیقا همان سیاستهای سخفیف و إلیلانه دوران خاتمی با ابعادی گسترده تر در حال اجراست وای بر ما
  • رعیت ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    یارو یذره به سمت و سوی جناحش اعتراض میشه خودشو پاره میکنه اصلا طرفین انگار یادشون رفته حرف اول و آخر اسلامه . کیا ۸ سال توی جنگ جون دادنو کیا کنج عافیتو خارجو ...بودن ؟ آهای اوناییکه دین و عزت و شرف رو چوب حراج میزنیدو پز استدلالی و روشنفکری میگیرید ، کافیه رهبر عزیز اجازه صادرکنند ، شماها که ازحالا پوشک پوشیدین ، بازم همه چیزمونو فدای دین وآیین خواهیم کرد . البته اه شمایید که میگید : آقاچیزی نشده لبنان سوریه یمن غزه کشتار مسلمون .... بده بره بده بره .
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    باز تو حرف مفت زدی؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حالا شاید در ظاهر حرکت دکتر ظریف درست نبوده، ولی اینطوری نیست که ظریف نسبت به کشتار یمن بی تفاوت باشد تا الان که عربستان هر غلطتی که دلش خواسته علیه مردم بی گناه یمن انجام داده دریغ که مجامع بین المللی حملات آنها را با قاطعیت محکوم کنند ظاهراً تمام دنیا توی این قضییه پشت سر عربستان ایستاده است . خداوند خودش انتقام مردم یمن را از سعودی ها خواهد گرفت.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    در قدیمهای ایران، افراد تحصیل کرده در بهترین دانشگاههای آمریکا و انگلیس و اسکاتلند و... برای روزهایی تاریخی تربیت میشدند و باسواد و مشاورانی میشدند و .....
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بنده خدا اینها که رحم ندارند و دست به توقیفشان هم که معرکه است تا بحال چندین سایت ارزشی را فیلتر کرده اند میخواهی نان این بندگان خدا را هم آجر کنند
  • اسداله ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اقابه ال سعود نمی شود اطمینان کرد چون جیره خور امریکا واسرایل هستند
  • امیر تبریز اوغلی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ
  • امیر تبریز اوغلی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ایشالله این وضعیت به سر خودت وخانوادت هم میاد
  • مقداد ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خوار در چشم واستخوان در گلو الهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقا مهدی 90085 حدود 55 میلیون ایرانی از جمعیت 75 میلیونی کشورمان به این دولت رای ندادند.
  • محمد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مرگ بر آل سقوط - آل یهود
  • مرتضیsk ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقای منطق ، صحبت از حل مشکلات و ضعف وزیر خارجه ایران هست کسی از مشکلات دنیا و دیگر کرات کهکشان حرفی نزد ! جایِ مغالته کاری شبیه رسانه های اصلاح طلبان بگرد ببین جوابی واسه منتقدان داری یا نه ؟
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    کار اشتباه دفاع ندارد برادر ظریف دیپلمات انقلابی ام آرزو دارم و بس
  • حیدر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    به نظر من این سیاست هویج و چماقی که آقای دکتر ظریف به کار گرفته کاملا درسته, یعنی برای خنثی کردن تنش موجود در منطقه و عدم ازدیاد آن به ظاهر خود را موافق نشان دهیم ولی در جای دیگر ضربه کاری را بزنیم مثلا در یمن, سوریه وحتی عراق
  • مینا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حرف حساب جواب نداره! احسنت.
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ناشناس مشرق رسانه ی زرد نیست؛ تنها با بیان کردن حقایق که به کام شما دستبوسان امریکا و آل سعود و یهود خوش نمیاید کفرتان در می آید. بروید خودتان را اصلاح کنید
  • م-ب ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فعلا باید تحمل کنیم دیگه روحانی مچکریم
  • م-ب ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ناشناس 11:08 خیلی پرت تشریف داری
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اخه نادان. بگو ببینم مردم عراق با صدام چه فرقی داشتند!!!؟؟؟ بهار عربی برای چه بود؟ شماها یا فکر واقعا نادان هستید یا اینکه با بیسوادی خودتون ملت رو مثل خودتون فرض کردین؟ نمیفهمید دیگه.
  • حسنی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مردم برای عمال و شاهزادگان که سرو دست نمیشکستند. برای حج و فرایض دینی بود. حالت خوبه عمو ناشناس. نمیری تو غار!
  • مینا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    عمو ناشناس. جنگ صفین و خوارج و ... که در زمان حضرت علی روی داد چه بود؟ ندیدی یا خودت رو به خواب زدی؟ سر چه کسانی رو برید؟ سر فتنه گران رو نبرید؟؟؟و نکشت؟ مگر علی نگفت اینها فتنه گر هستند و وحدت جامعه اسلامی رو بر هم زدند. اون هم زن پیفمبر و چندین هزار قاری قران که لغلغه زبانشان فقط قران بود. قران را بر سر نیزه نکردند. نمیبینی مکه که خانه خداست را بر سر نیزه کرده اند!؟؟؟ انقدر بصیرت ندارید که ببینید فقط حرف میزنید!
  • مینا ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    یکی از علائم اخر الزمان همینه که ادم هااز مرگ هم نگران نمیشوند که هیچ راضی هم هستند. مرگ فقط برای همسایه رواست! یک روز ما در مضیقه بودیم و ملت ها ما را یاری کردند و دولت ها میکوبیدند. امروز دولت های خونخوار میکوبند و ملت ها در مضیقه! وظیفه ما چیست؟ اولین نفری رو هم که به جنگ میفرستیم اجباری همین شماها هستین ناشناس اول!!! موقش برسه خواهیدید. ناراحتی شما بفرمایید از کشور خارج شید اگر نه اجباری در انتظار شماست!
  • مینا ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ماشالله به دیپلماسی شما؟ میگم تو اینقدر زرنگ هستی چرا خرگوش نشدی؟
  • مینا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    تو هم اگه مردی بیا تو خیابون ؟ پس هر بلایی سرت اومد یه موقع نگی مرد هاش بیان جلو ها... خودت و خانوادت و همه چیزت رو بردار برو که خوب گفتی. بپر تا دیر نشده احسان!
  • حسنی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ببین تو ملت ها رو با ملت ها مقایسه میکنی؟ بهار عربی و این همه انقلاب واسه عمه ما بود؟ علیه چه کسانی بود. دست نشانده ها نبود یه موقع؟ خون ملت هاشون رو تو شیشه کرده بودند. اخه اینقدر احماقه و ناشیانه کامنت گذاشتن چه معنی داره؟ واقعا شما ها از دیپلماسی چیزی نمیدانید یا اینکه واقعا عامدانه دارید ّ در آسیاب دشمن میریزید؟
  • john ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر عربستان عرف دیپلماتیک سرش نمیشه... ما که سرمون میشه... در ضمن انقلابی بودن با بی فکر عمل کردن و تندروی فرق داره..... همونایی که بعد از حرفای اردوغان گفتن تا از ایران عذزخواهی نکنه نباید بذاریم بیاد ایران... چند روز بعد دیدن که رهبری این اقا رو به حضور هم پذیرفتن.... کاش تیتر وار و موردی و با تفسیرهای یک جانبه از صحبت های رهبری، سواستفاده نشه...
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    هیچ کس کاری نمی کنه حالا یکی پیدا شده یک کاری می کنه همه شدن منتقد برید یکم تاریخ همین چند سال پیش رو بخونید
  • محمد ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقا حیدر اونی که ضربه کاری میزنه امثال ظریف نیست اونی که ضربه کاری میزنه هیچ وقت تبریک به ظالم نمیگه
  • انقلابی اصیل ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    تو هم انقلابی باش مشرق جان.مردم رو چی فرض کردی؟وقتی احمدی نژاد جونتون به اوباما پیام تبریک داد این حرفو میزدی.خجالت هم خوب چیزیه.
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    واااااااااااااااااااااااااااااااااای خدایا از دست این نافهم ها نجاتمون بده طرف خجله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    از طرز تفکر بعضیا ادم مشمئز میشه واقعا تو رو خدا حرف نزنید
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حماقتم حدی داره همش توجیه توجیه کشتین ما رو بااین ظریفتون
  • محمودs ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اصلاح طلبان فقط وفقط می خواهند بابه نتیجه رساندن مذاکراتی که پیروزی در آن را قبلاً اعلام کرده اند وجشنش را گرفته اند (به دروغ) انتخابات آینده را تحت تأ ثیر قرار دهندوبرایشان غیرت ومردانگی ومنافع ملی وحمایت از مظلومان ومسلمانان ودست دوستی بادشمن اسلام دادن مهم نیست . اصلاً اسلام برایشان مهم نیست مگر وقایع سال88 را ندیدید چندصد نفر بیگناه بخاطرآن شورش بیخودی شهید ، جانبازومجروح شدند چه مقدار به منفع ملی درسطح جهان صدمه خوردمن به شخص ظریف نمیگم ولی بعضی از اصلاح طلبان حاضرند کفشهای سلمان ملعون را لیس بزنن ولی در انتخابات برنده شن
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خخخخخخ دلتو به این تحلیلای آبکی خوش نکن دنیا رو آب برده شما هنوز میگی انشاالله گربه است؟
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آقا مهدی در دولت قبلی خوب خوردی !
  • کاظم ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دوستان من نمی دونم کی یادش رفته جنایات همین انگلیس و امریکا تو ایران رو در سال های 1294تا1298.اینها بار اولشون که نیست از زمانه جنگ خودمون تا سوریه و عراق حالا هم که نوبته یمنه بدبخته.دولت مردانه ما هم فقط میخندن خخخخخخخخخخخخخخ
  • کاظم ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دوسته عزیز ما انقدر حقیر شدیم که باید خوش خدمتی نوکران ارباب هم بکنیم؟تا حالا شرایط چه فرقی با قبل کرده؟بابا ادم باشیم این عکسا دیدنش برا یه بار هم درداوره حالا چطور یکی چندین بار دیده باشه و در حد خودش موضع نگرفته باشه؟بعضی دوستان می فرمایند بی اهمیته.چی بگم
  • کاظم ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    افرین
  • کاظم ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    کی بود که صلح یا اتش بس رو به یه نفر قبولوند
  • کاظم ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    یعنی حتی انسانیت رو هم بزاریم زیره پا؟ خدای نکرده اگه این اتفاق برا اطرافیان یا خودتون می افتاد باز هم اینطور حرف میزدید؟
  • کاظم ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    بعضیا فقط همینطور رو هوا یه چیزی میگن که شاید گرفت
  • کاظم ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    دوستان من نمی دونم کی یادش رفته جنایات همین انگلیس و امریکا تو ایران رو در سال های 1294تا1298.اینها بار اولشون که نیست از زمانه جنگ خودمون تا سوریه و عراق حالا هم که نوبته یمنه بدبخته.دولت مردانه ما هم فقط میخندن خخخخخخخخخخخخخخ
  • محمد ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    خدا لعنتشون کنه من بچه یکساله دارم دیدن این عکسا اشکمو در اورد
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    این یارو ظریف فکررررررر می کنه زرنگه ای کاش یکی بیدارش کنه
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    واقعیت این بود که چیزی از دست نرفته بود و فقط آنها بزرگنمایی می کردند اما خدا مکرشان را به خودشان برگرداند و در زمان خودشان همه چیز از دست رفت .
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    فکر نکن مطمئن باش .
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    علی آقا با یک قسمت از حرفت موافقم! بله تعداد زیادی از همین یمنی ها عضو القاعده و داعش هستن و در عراق و سوریه و حتی در خود یمن دارن می جنگن! چرا نمیرن از مملکت خودشون دفاع کنن؟ در جنگ 8 ساله ایران و عراق ما از همه کشورها از جمله یمن و سودان و سومالی اسیر جنگی داشتیم! اما از طرفی همه یمنی ها هم عضو داعش و القاعده نیستن باید بهشون کمک بشه والا آل سقوط در صورت کوچکترین پیروزی در یمن روز به روز مثل سگ هار به جان تمام کشورهای شیعه در منطقه می افته!!
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    اگه ظریف هم مثل شما تابع احساسات بود و به اندازه شما بصیرت داشت!! دیگه اسمش وزیر امور خارجه نبود اسمش میشد ( مهدی ص) !! ظریف در برابر همه ملت مسئوله اخوی مسئول آرامش و پیشرفت کشوره نه مسئول سوق دادن کشور به ورطه نابودی!! بسیاری از پشت پرده ها رو من و تو خبر نداریم با احساسات که نمیشه برای کشور بزرگی مثل ایران تصمیم گرفت!
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    خانم مینا !! مگه احسان حرف بدی زده ؟ حرف حقیقت رو گفته ! توی خونه روی بالشتکت نشستی نسخه غیرت میپیچی!! هرکس به ایران حمله کنه جواب کوبنده اش رو از بچه های ایران خواهد گرفت نه از کس دیگه!! ضمنا یه چندتا از این نظرات آبکی بدی ما هم حمایت میکنیم شما جای ظریف وارد دنیای سیاست بشی! اونوقت با همه میجنگیم !!
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    جناب خبرنگار ! اینها منطقشون کجا بود! فکر می کنن عربستان همینجوری با کشورهای منطقه درگیر میشه!!هیچ پشتوانه بین المللی هم نداره!!! جنگ اولین راه حل از نظر این عده است ولی همین که حکم جنگ وجهاد بیاد در پشت جبهه فقط در خدمت اسلام و مسلمین خواهند بود!
  • ناشناس ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    البته نظر همه دوستان محترمه ولی نخبه های کشور در این رابطه حتما تبادل نظر کردن و مطمعن بهترین راه حل ها رو انتخاب میکنن یکمی اینده نگر باشید لطفا
  • واله ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    آقایون ؛آقایون به نژر بنده اینا همش شیاشته ؛؛ شیاشت!آره جونمممممممممم
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    من نمیدونم، ولی اگه جنگ بشه میرم دانشگاه خارج درس میخونم. بلاخره که چی، جنگ تموم میشه دیگه؛ کشور به مهندس و دکتر احتیاج نداره.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    آخه چرا به ظریف گیر دادید! من به نمایندگی از ظریف میرم صفحه فیسبوک پادشاه عربستان و وزیر امورخارجه این کشور و چند فحش و ناسزا هم نثار سعودی ها میکنم راضی هستید ها!!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    آره
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    ناتو و آمریکا و همه قدرتهای پفکی دنیا هیچ گاه جرات حمله به هیچ کشوری را ندارند مگر آنکه آن کشور در مقابلشان ضعف نشان داده باشد یا بخشی از ملت جلوی آنها ابراز ضعف کرده باشند یا اپوزوسیون چراغ سبز به آنها نشان دهد. نگاه کنید به حملات و جنگهای آمریکا. چرا آنها هرگز جرات حمله به کره شمالی و حتی کوبا را نداشتند؟ چون وقتی دشمن احساس کند ملتی مستحکم است و نمی توان بر آن سلطه یافت هرگز حمله نمی کند. حتی تحریمهای نفتی و بانکی آمریکا علیه ایران هم وضع نشد مگر بعد از فتنه 88، یعنی وقتی که به شنیدن صدای مخالف و تغییر در ایران امیدوار شدند. پس تنها تقاضای ما ترسوها و جان دوستها این است که اگر واقعا کشورتان و جانتان را دوست دارید الکی دلسوزی نکنید و خفه شوید و بگذارید تا صدایی جز صدای اتحاد و اقتدار و اعتماد به نفس از ایران و ایرانی شنیده نشود. در آن صورت جنگی هم در کار نخواهد بود و شما هم می توانید به زندگی بی ارزش خود ادامه دهید
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    مشرق لطفا چرت نگو
  • سعید ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    این دوستانی که اینقدر کری میخونن و دم از دفاع از مظلوم میزنن و دولت را محکوم میکنن انصافا چقدر حاضرن برای تحمل سختی و خسارت. اگه به فرض در این جنگ پای ایران کشیده بشه وسط همون نیتی که آل سعود داره انجام بشه چقدر حاضرید مایه بذارید انصافا با وجدان خودتون خلوت کنید بعد جواب بدید. دیدن رنج مردم یمن دل سنگ را هم آب میکنه و خشم و نفرت هر انسان آزاده ای را از آل سعود جنایتکار بر می انگیزاند. اینها احساساته انسانی هست واقعا چقدر حاضرید مایه بذارید؟ همین الان چقدر حاضرید از پولتون بگذرید و برای کمک به مردم یمن هزینه بدید؟ آیا از خرجی خانوادتون کم میکنید برای کمک به مظلومین یمن؟ پس اگر حرفی میزنید انصاف را رعایت کنید. من از قواعد دیپلماتیک اطلاع چندانی ندارم ولی میدونم که ما رهبری داریم با چشمان تیزبین و گوشهای شنوا و درایت فراوان. هرگاه کسی از مسئولین راه اشتباهی برود ایشان تذکر لازم را میدهند. پس کاسه داغتر از آش نباشیم.
  • آشنا ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    یمن را اگر به شعب ابی طالب هم اگر تبدیل کنند حق با مظلوم است و مظلوم پیروز است .
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    ناشناس ۲۳:۱۸ بدجور سوختی! حالا بگذار چیزی بگویم بیشتر بسوزی: در 92 ما هم (با رفقا و ...) رای دادیم ولی هرگز نه در اسفند 94 و نه در 96 به اینها رای "نخواهیم داد"
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    ببند
  • فرزند شهید ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    بدبخت تر از شیعیان یمن،شیعیان قره باغ اذر بایجانند که توسط ارمنستان آل سرکیسیان مورد اذیت اند...
  • سينا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    خيلي مشتاقم بدونم نويسنده اين مقاله از مسائل ديپلماتيك چقدر سر در مياره؟ اگه ميخواي با گرگها بجنگي، مثل خودش گرگ باش. انگليس توي سياست خارجه اش هميشه موفق بوده چون رفتارش مثل رفتار الان ظريف بوده. به نظرم ظريف رفتار درستي انجام ميده. همين كه جمهوري اسلامي داره حوثي ها رو تجهيز ميكنه و مرزهاي عربستان رو نا آروم كرده يه حركت قوي عليه آل سعوده. اما حفظ كردن ظاهر با اينجور پيامات تبريك كار جالب و موثريه.
  • seid meisam ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    آقا ، گفتی ، ولی گل گفتی ... دمت گرم داداش ....
  • فریبا ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام به نظر شما با توجه به عکسهای درد ناک اگه همچین بلایی عربستان برسر ما می اورد برخورد یمنی ها چگونه بود؟ ایا عرب را ترجیح می دادند یا عجم شعیه ودوست دار حضرت علی(ع)را. باتوجه به اینکه عربستان هیچ غلطی نمی تونه بکنه.
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    من اشتباهی منفی دادم برای سایت برگشت بذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس