کد خبر 414405
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

مدیرکل پیش بینی و هشدار سرع سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور و با شدت بیشتر در ۱۹ استان طی ۲۴ ساعت آینده و بروز گرد و خاک در جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بررسی نقشه های  پیش یابی هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت بارشی در کشور به طور متناوب تا اواخر وقت روز یکشنبه است از این رو امشب در دامنه های زاگرس مرکزی، شرق، شمال شرق، به تدریج از بعد از ظهر درغرب و تا اواخر وقت در جنوب غرب ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

به گفته وی، در این مدت دریای خزر و بخش هایی از جنوب و شمال غرب  نیز بارش پراکنده خواهد داشت و شدت بارش ها در استان های لرستان، شرق کرمانشاه، جنوب همدان، شرق و شمال خوزستان، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز یکشنبه در غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور بارش های رگباری  ادامه داشته و به تدریج با تقویت نسبی جریان های شمالی بر مقدار بارش ها در سواحل دریای خزر افزوده شده و گستره بارش ها دامنه جنوبی البرز را نیز فرا می گیرد همچنین در بخش هایی از جنوب و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و وزش باد رخ می دهد.

وظیفه تأکید کرد: شدت بارش ها روز یکشنبه در استان های کرمانشاه،کردستان، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، خراسان شمالی شمال خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، دامنه های البرز در استان های قزوین ، البرز، تهران، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کرمان و یزد پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه در شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور دراستان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، شرق کرمانشاه، لرستان، ارتفاعات گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و شرق یزد ابرناکی، رگبار ، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی سه روز آینده در جنوب شرق کشور وزش باد پیش بینی می شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ۳ درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب به ۲۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    خیلی خنده دار از قم بالاتر استانهایی وجود دارن که ببارن ولی اسمشون نیومده همه جا مسئولان فعالن
  • لیلا ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    من واقعا نمی دونم تا کی باید این قدر بیتفاوت بود ایا با وجود این همه نقشه ها و امکانات جدید هواشناسی ما نباید راجع به وقوع احتمالی طوفان مردم را اگاه کند و باید شاهد مرگ هم وطنانمون باشیم من شنیدم از بستگانمون که تازه ازدواج کرده اند تو ی سیل گم شدهانذ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس