کد خبر 414123
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

اختلافات به وجود آمده میان مسئولان فدراسیون و اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای اسپانیا با سازمان لیگ این کشور ممکن است آشوب بزرگی در فوتبال ماتادورها به راه بیندازد.

به گزارش مشرق، نشریه مارکا نوشت: طبق قوانین کار و استخدامی اسپانیا، مسابقه‌ای که به دلیل امتناع یکی از طرفین آن برگزار نشود، به کل لغو می‌شود و امکان برگزاری آن در زمان دیگری وجود ندارد.

این قانون باعث افزایش شک و شبهات پیرامون اعتصابی است که دستور اجرای آن برای بازی‌های دو هفته پایانی لالیگا از سوی مسئولان فدراسیون و اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای اسپانیا به باشگاه‌ها ابلاغ شده است. به این ترتیب احتمال دارد که این هفته آخرین هفته‌ای باشد که بازی‌های لالیگا در فصل جاری برگزار می‌شود اگر تا شنبه هفته آینده راه حل برای پایان دادن به اختلافات در مورد توزیع عادلانه‌تر درآمدهای حق پخش تلویزیونی بازی‌های لالیگا پیدا نشود.

اگر راه حلی برای این اختلاف که فدراسیون و اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای اسپانیا در یک سو و سازمان لالیگا در سوی دیگر آن قرار دارند، پیدا نشود و اعتصاب پابرجا بماند آن وقت طبق قانون استخدام اسپانیا امکان موکول شدن بازی‌های دو هفته پایانی لالیگا به زمان دیگری وجود نخواهد داشت. ابهام در مورد اوضاعی که این اختلاف برای آینده فوتبال باشگاهی اسپانیا به وجود آورده به حدی است که یک منبع در سازمان لیگ اسپانیا می‌گوید: ما واقعاً نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

در صورتی که کار به اجرای قانون استخدام اسپانیا کشیده شود، هفته جاری یعنی هفته سی‌و‌ششم لالیگا عملاً آخرین هفته این رقابت‌ها در فصل جاری خواهد بود و 20 بازی دو هفته پایانی برگزار نخواهد شد. این در حالی است که بازی حساس تیم‌های اتلتیکومادرید و بارسلونا در ورزشگاه ویسنته کالدرون - دیداری که رئالی‌ها امیدوارند بارسا در آن امتیاز از دست بدهد و از صدر جدول پایین بیاید - و همچنین دیدار تیم‌های اسپانیول و رئال‌مادرید برگزار نشود. این تیم‌ها از سقوط به دسته دوم در امان هستند و به همین دلیل طبق قانون اساسی اسپانیا می‌توانند دست به اعتصاب زده و تا زمان مشخص شدن حق و حقوق‌شان به میدان نروند.

نتیجه اینکه یک جنگ تمام عیار میان قهرمانان لیگ، آن تیم‌هایی که سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپای فصل آینده را کسب کرده‌اند و تمام تیم‌های جدول درخواهد گرفت. اکنون حتی امکان تکرار اتفاقی که در سال 2011 رخ داد هم وجود ندارد. در آن سال اولین بازی‌های فصل با تغییر برنامه در زمان دیگری برگزار شدند اما اکنون سازمان لیگ اسپانیا، تصمیم فدارسیون فوتبال اسپانیا را برای تعویق بازی‌ها به چالش کشیده و به آن اعتراض کرده است، اتفاقی که چهار سال پیش در جریان مذاکرات طرفین رخ نداده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس