کد خبر 413918
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

دادگاهی در مصر اعلام کرد چهارم ژوئن درباره درخواست تجدید نظر دادستان علیه حکم دادگاه بدوی که «حسنی مبارک» را از اتهام قتل تبرئه کرد، تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش مشرق، دیوان عالی مصر ماه آینده حکم تبرئه «حسنی مبارک» رئیس جمهور سرنگون شده مصر، را صادر خواهد کرد.


بر اساس گزارش‌ها از قاهره، یک دادگاه مصر روز پنج‌شنبه اعلام کرد چهارم ژوئن (۱۴ خرداد ماه) درباره درخواست تجدید نظر دادستان علیه حکم دادگاه بدوی که حسنی مبارک، دیکتاتور معزول این کشور را از اتهام قتل تبرئه کرد، تصمیم گیری می‌کند.

دادگاه بدوی مصر ماه نوامبر مبارک را از اتهامات قتل حدود ۸۰۰ نفر از مردم که در قیام سال ۲۰۱۱ این کشور علیه دیکتاتوری کشته شدند، تبرئه کرد.

هفت نفر از فرماندهان امنیتی مبارک، از جمله حبیب العدلی وزیر کشور سابق، نیز از اتهامات تبرئه شدند. دادستان مصر بعداً علیه این حکم درخواست تجدید نظر داد.

دادگاه رسیدگی روز پنج‌شنبه برای بررسی درخواست دادستان تشکیل جلسه داد و یک مقام این دادگاه به خبرنگاران گفت تصمیم در این باره چهارم ژوئن گرفته می‌شود.

کار‌شناسان حقوقی می‌گویند دادگاه‌های تجدید نظر مصر یا درخواست تجدید نظر دادستان را رد می‌کنند یا اینکه دستور محاکمه مجدد را صادر می‌کنند.

مبارک در یک بیمارستان نظامی در قاهره نگهداری می‌شود. وی در یک پرونده دیگر همراه با دو پسرش در خصوص اتهام اختلاس حدود ۱۶ میلیون دلار تحت محاکمه مجدد است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اخواني ها تحويل بگيريد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس