شب گذشته شبکه3سيما دراقدامي تأمل برانگيزبه جهت پيگيري عدم پرداخت ماليات دستمزد800ميليون توماني علي دايي برنامه دعاي کميل دومين شب جمعه ماه مبارک و بخشي ازبرنامه ويژه سحرخودراحذف وبه جاي آن2ساعت ازپخش سيمارادراختياردايي و قرارداد چند ميليارديش گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، شب گذشته شبکه سوم سيما در اقدامي تأمل برانگيز به جهت پيگيري عدم پرداخت ماليات دستمزد 800 ميليون توماني علي دايي برنامه دعاي کميل دومين شب جمعه ماه مبارک رمضان و بخشي از برنامه هاي ويژه سحر خود را حذف و به جاي آن 2 ساعت از پخش سيما را در اختيار علي دايي و قرارداد چند ميليارد توماني او گذاشت.
اين ماجرا از آنجا شروع شد که علي دايي طي يک هفته گذشته در رسانه ها اعلام کرد که در اعتراض به حکم کميته استيناف فدراسيون فوتبال از مسئولين صدا و سيما تقاضاي 35 دقيقه وقت دارد تا مستنداتش را براي مردم ارائه کند.
جزئيات ماجرا نيز از اين قرار بود که دايي به پرداخت دستمزد کامل يکساله خود اعتراض داشت و معتقد است فدراسيون مي بايست دستمزد سه ساله دايي را علي رغم عدم حضور وي در تيم ملي (بيش از دو ميليارد تومان) پرداخت نمايد.
وي پس از حضور در ويژه برنامه 90 اعلام نمود که مشکل اساسي اش عدم پرداخت بيمه دستمزدش از سوي فدراسيون است و معتقد است که ماليات حقوق و دستمزد سرمربي تيم ملي به عهده فدراسيون فوتبال مي باشد که اين مساله با تعجب و انتقاد مجري برنامه هم روبه رو شد.
اما نکته جالب در برنامه شب گذشته روشن شدن رقم قرارداد سرمربي اسبق تيم ملي است يعني رقمي در حدود ماهي 50 ميليون تومان(600 ميليون تومان در سال) به علاوه 200 ميليون تومان براي راه يابي به دوره هاي بعد و پاداش هاي موردي در حدود 5 ميليون تومان براي هر بازي که ازاين رقم،800 ميليون تومان به وي پرداخت شده است.
مديران شبکه سه شب گذشته تشخيص دادند براي رفع دغدغه سرمربي فعلي پرسپوليس به جاي 35 دقيقه، 2 ساعت از پخش زنده صدا و سيما را به وي اختصاص دهند و با حذف دعاي هفتگي کميل در شب جمعه ماه رمضان و برخي ويژه برنامه هاي سحر به مصائب اين فوتباليست خوش اخلاق! رسيدگي نمايند و اين معضل فراگير را حل و فصل نمايند اما لابه لاي حرف هاي دايي نکات جالبي نيز وجود داشت که برخي از آنها عبارتند از:
* دايي براي آن که ثابت کند آدم مادي و پول پرستي نيست و دغدغه اش در اين ماجرا به هيچ عنوان مالي نيست، از احداث يک مدرسه بزرگ در اردبيل و آمادگي اش براي احداث يک يتيم خانه روبه روي ساختمان فدراسيون فوتبال خبر داد.
* وقتي مجري تلويزيون از رقم 800 ميليون توماني قرارداد دايي شگفت زده شد، وي با عصبانيت اعلام کرد هر کس در اين مملکت به تناسب زحمتي که مي کشد و جايگاهي که دارد دستمزد مي گيرد و اين پول ها اصلا عددي نيست.
* علي دايي همراه يک تيم کامل از وکلا و همراهان به استوديو شبکه سه آمده بود و علي رغم زنده بودن برنامه اين همراهان هرچند دقيقه يکبار به وي مشاوره کتبي و شفاهي مي دادند که اين مساله در چند مورد با اعتراض عوامل برنامه روبه رو شد.
* علي دايي خود را فردي آرام و منطقي معرفي نمود و در بخشي از برنامه با عصبانيت از مجري پرسيد که چه کسي گفته برخورد من تند و با عصبانيت است.
* سوال پيامکي شب گذشته برنامه 90 در مورد زمان حضور دايي در تيم ملي بود که بيش از دو ميليون نفر در اين مسابقه شرکت کردند و بيش از 70 درصد آنان با زمان حضور دايي در تيم ملي مخالف بودند.
*دايي در پاسخ به پرسش رييس کميته استيناف فدراسيون که شما چه طور در برابر کاري که انجام نداده ايد انتظار مزد داريد اعلام نمود در تمام دنيا همين طور است و سرمربي ها دستمزد قرارداد کامل خود را دريافت مي کنند حتي اگر از تيم اخراج شده باشند که اين پاسخ دايي با انتقاد عادل فردوسي پور و ذکر مثال هايي از سوي او در خصوص نقض اين ادعاي دايي روبه رو شد.
*گفتني است در يکي از بندهاي قرارداد دايي با فدراسيون فوتبال که توسط خود وي در رسانه به نمايش درآمد ، آمده است که پرداخت دستمزد سال هاي دوم و سوم قرارداد، تنها با مذاکره طرفين و توافق دو طرف بر رقم قرارداد و نحوه پرداخت آن مي باشد و در صورت عدم توافق قرارداد فسخ مي شود که دايي در برنامه شب گذشته نتوانست هيچ گونه مدرکي دال براين توافق ارائه نمايد و صرفا اعلام کرد من به صورت شفاهي توافق کردم.
نکته جالب توجه فارغ از برتري و اولويت هاي موجود در صدا و سيما در مقايسه ادعيه ماه رمضان و شب جمعه و ماجراي دستمزد علي دايي، اين است که شبکه سوم سيما براي برنامه هايي از قبيل "ديروز، امروز، فردا" که با استقبال گسترده اي روبه رو شده حتي در دادن دقايقي وقت اضافه خودداري مي کند و يا در موارد متعدد پخش سخنراني هاي زنده را به بهانه کمبود وقت قطع مي نمايد اما براي دلخور نشدن يک فوتباليست _که لااقل در برهه اي از زمان بسياري عملکرد او را عامل راه نيافتن تيم ملي به جام جهاني مي دانستند و مي دانند_ ساعت ها پخش زنده سيما را در اختيار او قرار مي دهند که به گفته خودش اين پول ها در برابر دارايي فعلي اش هيچ هستند و او تنها به خاطر اثبات ادعايش به تداوم رسيدگي به اين پرونده اصرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس