نویسنده کتاب «خاک‌های نرم کوشک» با اشاره به توزیع این کتاب در فضای مجازی بدون کسب اجازه از نویسنده و ناشر کتاب، از رویه این‌چنینی در فضای فرهنگی کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرقث، سعید عاکف، مدیر انتشارات ملک اعظم و نویسنده کتاب «خاک‌های نرم کوشک» با بیان اینکه کتابش بارها به روش‌های مختلف به سرقت رفته است، گفت: طبق آخرین آماری که داریم، کتاب «خا‌ک‌های نرم کوشک» که درباره زندگی شهید برونسی نوشته شده، بیش از یک‌میلیون‌بار در فضای مجازی به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: مؤسسه‌ای در لبنان آن را به صورت غیر قانونی و بدون اجازه نویسنده به زبان عربی ترجمه و به صورت میلیونی در لبنان توزیع کرده است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز این کتاب را بدون اجازه نویسنده و ناشر به زبان اردو ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع کرده که اتفاقاً مورد استقبال هم قرار گرفته است. همچنین در داخل کشور نیز سایت‌های مختلف نسخه الکترونیک این کتاب را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند. اکثر این موارد از سوی سایت‌ها و مؤسساتی انجام شده که خود را متولی امور دینی می‌دانند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

نویسنده کتاب «خاک‌های نرم کوشک» افزود: ما این موضوع را بارها به مسئولان ذی‌ربط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردیم که اگر می‌خواهید روند تولید اثر و نوشتن کتاب آسیب نبیند و نویسنده و ناشر در این راه ضربه‌ای نبینند و دلسرد نشوند، باید اقدام مؤثری انجام شود.

عاکف ادامه داد: این کتاب و آثاری که از این دست نوشته می‌شود، نه از پی سود که برای ارتقای فرهنگ این مملکت نوشته می‌شود. الآن در همین سالن شبستان کتاب‌های مختلفی با موضوعات متعدد تنها به منظور کسب سود نوشته و برای فروش عرضه می‌شود، اما این دست از کتاب‌ها دغدغه فرهنگ کشور را دارند. کتابی که واقعاً کتاب باشد و برای تأثیرگذاری در فرهنگ این کشور نوشته شده باشند، از این رویه ضرر می‌بینند.

مدیر مسئول انتشارات ملک اعظم با بیان اینکه با توزیع غیر قانونی کتاب‌ها ضرر مالی بسیاری متوجه انتشارات و نویسنده شده است، گفت: ما برای تولید هر کدام از آثار هزینه می‌کنیم. مثلاً برای کتاب «تپه‌های جاویدی» در سال 85، حدود 50 میلیون تومان هزینه شده است. ما که کتاب‌ها را به روش سرقت تولید نمی‌کنیم. با این رویه‌ها به فروش انتشارات ضربه زده شده است. هیچ کدام از این مؤسسات و سایت‌ها نیز پاسخگو نیستند. حدود یک‌میلیون نسخه از این کتاب در فضای مجازی به صورت غیر قانونی منتشر شده که اگر هرکدام از آنها را سه هزار تومان در نظر بگیریم، حدود سه میلیارد تومان ضرر متوجه این انتشارات شده است. این تنها برای کتاب «خاک‌های نرم کوشک» است و شامل دیگر کتاب‌هایی که به این شیوه توزیع شده، نمی‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    بنده با اقای عاکف ملاقات داشتم و ایشان رو بسیار متواضع و ساده زیست دیدم. اما به نظرم باید از نشر مکرر این اثر ارزشمند خوشحال بود.
  • یک رزمنده ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    آقای عاکف شهدا جذبه دارند نه شما بگذار سرمایه آخرتت بالا بره البته تقریظ رهبری موجب اقبال به این به کتاب شد اما متاسفانه آقای عاکف و امثال ایشون به خود گرفته اند. آقا با بزرگواری و تشویق شما ها وقت برای این کتابها میگذارند. آنچنان هم نویسندگی شما تعریفی نداره.حکایت زندگی شهید برونسی کاستی های قلم شما رو پوشونده
  • امیر ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    برادران عزیز در برداشتتان از مساله دچار اشتباه نشوید؛ برای پیشرفت دنیوی و اخروی یک جامعه باید به "حقوق مادی و معنوی" یکدیگر احترام گذاشت. اگر متاسفانه کشورهای ظالمی مثل امریکا و مستکبرین دارند دنیا را تحت سلطه خودشون درمیارن، یکی از دلایلش این بوده که تا حد زیادی در "داخل کشورهای خودشون" (البته نه برای همه کشورهای دیگه) برای کسانی که کارهای مفیدی انجام میدهند احترام قائل میشوند و جنبه ی مالکیت مادی و معنوی را برای آن شخص رعایت میکنند، که این امر باعث تشویق هرچه بیشتر افراد برای انجام کارهای بعدی میشه و بسیاری از متخصصین دنیا رو هم بدین وسیله جذب کشورهای خودشون میکنند (به آمار بالای مهاجرت متخصصین خارجی به آمریکای جنایتکار دقت کنید، دلیلش چیه؟؟؟؟)؛ یکی از الزامات این کار همین جنبه ی مادی قضیه است، بخصوص در کشور ما که خیلی به دولت ها و اداراتمون امیدی نیست، وقتی یک شخص یا مجموعه ی خوش ذوقی کار مفیدی (فرهنگی یا غیره) انجام میده و در قبالش میتونه درآمد مالی خوبی هم کسب کنه، این امر باعث میشه بتونه ازین سرمایه برای فراهم آوردن امکانات بیشتر و تعداد نفرات بیشتر برای ورود گسترده تر به این حوزه ها استفاده کنه. اما وقتی اینجوری نتیجه زحمتش به سرقت بره، طبیعیه که نتونه کارش رو گسترش بده...
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    تاسف باره ولی شما تیرت را بینداز و حتما شکایت کنید
  • یاسر ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    موقعی که آقا این کتاب را در محافل عمومی توصیه فرمودند و نه تقریظ نوشتند چاپ یکصدم رد شده بود
  • ناشناس ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    من زندگیمو مدیون قلم ایشان هستم، ایشان مورد عنایت اهل بیت ( علیهم السلام) هستند. ایشان بسیار معنوی و ساده زیست هستند. کسی که برای نوشتن یک کتاب بارها جانش را کف دستش می گذارد و به مناطق جنگی سوریه و لبنان سفر می کند. آقای عاکف به شما حق می دهم و من هم به نوبه خودم از این خائنین به فرهنگ کشور گلایه دارم و واگذارشان می کنم به مادرمان حضرت زهرا(سلام الله علیها)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس