کد خبر 413737
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی به آیین نکوداشت خدمات حجت الاسلام سید محمود دعایی، از وی به عنوان 'مجاهد خستگی ناپذیر عرصه مبارزه، فکر، فرهنگ و سیاست' نام برد و تصریح کرد: صداقت و وارستگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.

  به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حق شناسی و سپاس از مجاهدان و فرهیختگان که جلوه های شکر نعمت ها هستند، از تعالیم اسلام و آموزه های فرهنگی ما است و نقشی شایان در نهادینه شدن روحیه قدرشناسی در جامعه دارد.

نکوداشت مقام شخصیت های ارزشمند ملی ، نمادی از تجلیل از خدمتگزاران جامعه است و از دستاوردهای نیکوی این حرکت فرهنگی ، استحکام و گسترش فرهنگ شایسته سالاری در نظام های مدیریتی و بهبود رفتار جمعی است.

اصحاب قلم و اندیشه ، ناشران و مروجان معارف اسلامی و تلاشگران بسط ارزش های بنیادینی چون خردگرایی ، اعتدال و تدبیر هستند و تکریم خدمات انسانی فرهیخته که عمر خود را همراه با ثبات قدم ، سادگی و مشی اعتدالی در راه سربلندی دین و ملک و ملت صرف نموده ، وظیفه ای اخلاقی و ملی و تعالی بخش جامعه است.

روحانی متواضعی که تجربه هایی گرانبها همچون حضور فعال و موثر از آغازین روزهای شکل گیری نهضت اسلامی را داراست و بی وفقه دفاع از حقوق مردم و تنویر افکار عمومی را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری وجهه همت خود قرار داده است.

او ثابت کرد که در سخت ترین و سهل ترین شرایط نیز می توان از افراط و تفریط دوری گزید و با پیش گرفتن و پیمودن مسیر اعتدال ، به مردم خدمت کرد. ایشان چه در دوران مبارزه و چه در عرصه های سیاسی و فرهنگی طی دهه های سپری شده از نظام جمهوری اسلامی ایران ، همواره در کنار و معتمد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) بوده و از افتادن در دامن تندروی ها پرهیز کرده است.

صداقت ، وارستگی و سادگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.

اینجانب با تشکر از برگزارکنندگان و بانیان این مراسم ارزشمند، برای حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمود دعایی ، این مجاهد خستگی ناپذیر عرصه مبارزه و فکر و فرهنگ و سیاست، توفیق روزافزون و طول عمر با عزت از خداوند بزرگ مسئلت دارم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس