کد خبر 413665
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

یک روزنامه آمریکایی نوشت با توجه به نزدیک شدن انعقاد توافق هسته‌ای احتمالی با ایران، عربستان سعودی در اندیشه داشتن سلاح هسته‌ای برای به حاشیه راندن ایران است.

به گزارش مشرق، روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی با عنوان «عربستان در اندیشه سلاح هسته‌ای برای به حاشیه راندن ایران است» نوشت همزمان با آنکه توافق برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران نزدیک می‌شود رقبای منطقه ای ایران احساس آسیب پذیری می‌کنند.

این روزنامه آمریکایی می‌نویسد: توافق هسته ای که واشنگتن و دیگر قدرت‌های جهانی امیدوارند با ایران به آن برسند، محدودیتی 10 ساله بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی اعمال می‌کند. برای برخی رقبای منطقه‌ای ایران، این امر همچنین ضرب‌الاجلی برای تولید تسلیحات هسته‌ای خودشان محسوب می‌شود.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: در عربستان سعودی درخواست‌های عمومی گسترده‌ای وجود دارد برای تطبیق با تلاش هسته‌ای ایران شنیده می‌شود. این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ارشد غربی و عربی هشدار داد که ترکیه و مصر نیز احتمالا احساس می‌کنند باید به این روند بپوندند.

چنین رقابت تسلیحاتی می‌تواند متزلزل‌ترین منطقه جهان را بی‌ثبات‌تر کند جاییکه خطرات یک جنگ هسته‌ای می‌تواند با تهدید دستیابی گروه‌های تروریستی خطرنا به مواد رادیواکتیو، ترکیب شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس