کد خبر 413289
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دوسالانه صنایع دفاعی ترکیه روز سه شنبه با حضور امیر سرتیپ فیروز مسیح پور معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در استانبول گشایش یافت.

به گزارش مشرق، سرهنگ شریعت وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا گفت: قرار است سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در راس هیاتی از این نمایشگاه موسوم به (IDEF 2015 12) دیدار کند.

شریعت افزود: سرتیپ مسیح پور که بامداد امروز(سه شنبه) برای شرکت در این نمایشگاه وارد ترکیه شده، علاوه بر حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه های مختلف، با مقام های بلندپایه وزارت دفاع ترکیه و سایر مقام های خارجی شرکت کننده در نمایشگاه به صورت دوجانبه دیدار خواهد کرد.

 عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار وزیران و مقام های دفاعی و مسوولان تامین تدارکات و خریدهای نظامی کشورهای مختلف از این نمایشگاه، گفت: این دوازدهمین باری است که IDEF درهای خود را به روی صنعت دفاعی باز می کند. که پنجمین نمایشگاه بین المللی در حوزه صنایع دفاعی جهان به شمار می رود.

وزیر دفاع ترکیه گفت: انتظار می رود در طول برگزاری این نمایشگاه، چندین سند همکاری بین کشورها و شرکت های شرکت کننده در آن امضا شود.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در آیین گشایش این نمایشگاه با یادآوری اینکه وابستگی ترکیه در صنایع دفاعی به خارج در سال 2002 حدود 80 درصد بود، گفت: اکنون 54 درصد نیاز نیروهای مسلح ترکیه با امکانات داخلی تامین می شود و در نظر است تا سال 2023وابستگی ترکیه به خارج کاملا از بین برود.

قرار است هیات های نظامی 100 کشور جهان که 30 هیات از آنها در سطح وزیران دفاع خواهد بود، در این نمایشگاه شرکت کنند که بیش از 800 شرکت صنایع دفاعی و نظامی، تولیدات و محصولات خود را در زمینه های هوایی، دریایی و زمینی در آن عرضه می کنند.

پیشتر این نمایشگاه در آنکارا برگزار می شد اما در 3 دوره اخیر به لحاظ جایگاه برتر بین المللی استانبول و استقبال هیات های خارجی و شرکت ها، در این شهر برگزار می شود.

نخستین نمایشگاه صنایع دفاعی ترکیه در سال 1993 میلادی در آنکارا برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    هر سال قبل از نمایشگاه ها این حرف ها زده میشه ولی هیچ وقت ایران رو راه نمی دن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس