کد خبر 409001
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران و ترکیه طی دیداری در استانبول، بر علاقه دو طرف برای توسعه مناسبات دفاعی و نظامی و حل مسالمت‌آمیز مسائل و مشکلات منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به نمایندگی از ریاست جمهوری و بنا به دعوت رئیس جمهوری ترکیه برای شرکت در مراسم یادبود یکصدمین سالگرد جنگهای زمینی و دریایی چاناک قلعه و اجلاس صلح در استانبول، روز پنجشنبه به ترکیه سفر کرد، در حاشیه این برنامه با «عصمت یلماز» وزیر دفاع ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع ایران و همتای ترکیه ای وی در این دیدار تاکید کردند که مسائل و مشکلاتی که کشورهای منطقه با آنها روبرو هستند، باید از راههای مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو حل شود و مداخله‌های نظامی جز پیچیده‌تر کردن مشکلات تاثیری ندارد.

دهقان همچنین با تشریح ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که دو کشور در ابعاد دفاعی و نظامی دارند، همکاری آنکار و تهران در این زمنیه‌ها را موجب تحکیم صلح و ثبات در منطقه خواند.

وزیر دفاع ترکیه نیز با اشاره به این‌که «مرزهای ایران و ترکیه، مرزهای صلح و دوستی است»، افزود: خوشبختانه دو کشور ایران و ترکیه در امور دوجانبه هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند و اختلاف نظرها نیز با گفت‌وگو میان مقامات دو کشور قابل حل است.

وزیر دفاع کشورمان با برشمردن برخی از اشتراکات دو کشور تاکید کرد: مشترکات دو ملت و دو دولت ایرن و ترکیه به حدی زیاد است که اختلاف نظرها، نمی‌تواند تاثیری بر روابط تهران – آنکار داشته باشد.

در این دیدار همچنین وزرای دفاع دو کشور بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها میان تهران – آنکارا تاکید کردند.

سردار دهقان در این ملاقات از وزیر دفاع ترکیه برای دیدار از تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    همکاری نظامی با ترکیه!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس