دیروز عصر اتفاق مهمی در مشهد رخ داد. یک همایش بزرگ برای شهدای غریب‌مانده افغانستانی مدافع حرم برگزار شد و خانواده‌های این شهدا در مراسم باشکوهی تقدیر شدند. اما نکته ماجرا غیبت مسئولین شهری بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اولین یادواره شهدای افغانستانی مدافع حرم دیشب در مشهد مقدس برگزار شد. این مراسم با حضور گسترده مهاجرین افغانستانی و همه ایرانی‌های علاقه‌مند به آرمانگرایی برگزار شد و برای همه آدم‌هایی که یاد و خاطره دوران 8 سال دفاع مقدس هنوز در خاطرشان بود، ذائقه خوش آرمانگرایی را دوباره زنده کرد.

 مراسمی که با استقبال پرشور خانواده‌های شهدا، جمعی از مقامات لشگری و کشوری، علمای ایرانی و افغانستانی و جمع قابل توجهی از مردم مشهد برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قاضی‌زاده و پژمان‌فر نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، دکتر شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرابی مدیر کل ارشاد مشهد مقدس، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایران، محمد کاظم کاظمی شاعر برجسته افغانستانی، و ... از افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

اما نکته نه‌چندان جالب مراسم غیبت مقام‌های رسمی شهر، اعم از استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد بود. در حالی که بخش بزرگی از علاقه‌مندان به آرمانهای انقلاب و جهاد در مشهد در این مراسم گردهم آمده‌بودند و شکوه خاص مراسمی که برای اولین‌بار یادو خاطره شهدای غریب فاطمیون را گرامی می‌داشت، آنجا را تبدیل به محفلی برای گرامیداشت مقاومت و ایستادگی کرده بود، هیچ  مسئول شهری در مراسم وجود نداشت.

اتفاقی که اگر چه برای مهاجرین افغانستانی کم‌توقع، چندان قابل‌اعتنا نبود که آنها معامله خود را با خدا انجام داده بودند و سالهاست با بی‌اعتنایی و کم‌توجهی روبرو هستند، اما برای ایرانی‌هایی که در این مراسم حضور داشتند و چشم‌انتظار شرکت مسئولین شهر خود در این مراسم بزرگ بودند، برخورنده بود.

همه آنهایی که شامگاه دوشنبه 14 اردبیهشت در سالن یاس شهر مقدس مشهد گردهم آمدند، این شب تاثیرگزار را فراموش نخواهند کرد.اتفاقی بزرگ برای همه خانواده‌های شهدای افغانستانی غریب‌مانده مدافع حرم و حضور گسترده ایرانی‌ها در این مراسم نمایش قابل‌توجهی از تغییر افکار عمومی و نگرش کلیشه‌ای ساخته‌شده رسانه‌ها بود. مردم در حال تغییر وضعیت، نگرش و نگاه هستند، این بار هم بخشی از مدیریت ایرانی جا خواهد ماند؟
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شهریار ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    درود و سلام خداوند و همه اوصیا و اولیاء بر شهدای مظلوم تیپ فاطمیون (س) که در مصاف با مزدوران استکبار به فیض عظمی شهادت نائل شدند . خوشا بحال آن ها که سبکبار و مظلومانه به دیدار معبود و مولایشان شتافتند
  • نیما ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    درود خدا بر مجاهدان شیعه از هر قوم و ملیت و نژاد ... و یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس