کد خبر 412631
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سن ازدواج دختران و پسران در کل کشور نسبت به سابق بالاتر رفته و در کلان شهرها سن ازدواج پسران به بالای 30 سال و دختران به مرز 30 سال رسیده است.

 به گزارش مشرق، محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه متأسفانه همانطور که بارها اشاره شده، جمعیت فعال و جوان کشور، رشدی که مورد نظر است را ندارند، گفت: امروزه شاهد این هستیم که رشد جمعیت جوان کشور در گروه سنی زیر 35 سال کم و بر تعداد سالمندان اضافه شده است. به عبارتی 7.5 درصد جمعیت کشور بالای 65 سال است که نسبت به 5 سال قبل که 1.5 درصد بوده رشد داشتیم. از سویی تعداد جوانان کشور کم شده و با وجود رشد جمعیت باز به موازنه مناسب نرسیده ایم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد این مسئله که پیش نیاز رشد جمعیت، ازدواج و تشکیل خانواده است، اظهار داشت: متاسفم که بگویم کارهای منظم و هماهنگی در سطح دستگاه های مسئول صورت نگرفته است.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کارهای متعددی انجام داده اند، اما هماهنگ نبوده است. هم اکنون بیش از 11 میلیون جمعیت در سن ازدواج مجرد داریم. همچنین سن ازدواج دختران و پسران در کل کشور نسبت به سابق بالاتر رفته و در کلان شهرها سن ازدواج پسران به بالای 30 سال و دختران به مرز 30 سال رسیده است. این یعنی هم جمعیت مجرد زیادی داریم، هم سن ازدواج بالا رفته و در برخی شهرها نیز با مشکلات دیگری مثل طلاق مواجه هستیم.

گلزاری تاکید کرد: نمی‌توان گفت هیچ فرهنگ سازی انجام نشده، بلکه سخن ما این است که دستگاه‌های مسئول باید کار علمی، هماهنگ و مبتنی بر آنچه در آمار و دیدگاه های علمی داریم و با رویکرد اسلامی ایرانی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: باید برای تشویق جوانان و خانواده‌ها و دور شدن آنها از زیر بار عدم قبول مسئولیت ازدواج تلاش کنیم، ازدواج هراسی را از بین ببریم و به جوانان بگوییم که خانواده کانون مقدسی است. نباید فقط در کلام بگوییم، بلکه الگوهای خوب را نشان دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: متأسفانه در فیلم‌ها و سریال‌های ما خانواده های ایرانی را نابسامان نشان می دهند. باید راجع به ازدواج فرهنگ سازی و فعالیت کنیم. با همه آنچه به عنوان ابزار فرهنگی در اختیار داریم از قبیل فیلم، کتاب، مطبوعات و رسانه‌ها و حتی موسیقی باید فرهنگ سازی کنیم. متاسفانه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی مناسبی در حوزه ازدواج نداریم.

وی افزود: در کنار همه اینها توجه به مراکز مشاوره ازدواج و حساس کردن خانواده‌ها به اینکه حتما در انتخاب همسر برای فرزندانشان از نظرات روانشناسان و کارشناسان استفاده کنند را باید مورد تاکید قرار دهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسلم ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    تبریک عرض میکنم دولت تدبیر و امید
  • تنها ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    چشمتون روشن
  • فقط خدا ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    از 30 سال هم رد شده و مسئولان خوابند در حالیکه با 4 تا وام و مقداری تشویق فرهنگی و طرح مسکن استیجاری مشکل خیلی ها مثل من جوان مجرد حل میشه اما......
  • قاسمی ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    این اقا یا خانم که نوشته تنها براش متاسفم مگر خدا و قدرت خدا رو در زندگی و زمین و اسمان نمیبینی؟ پس تنهایی معنا نداره
  • شیطان ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    عالی شد. ممنون
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    به دولت ربطی نداره فساد و فیلم... و ماهواره همه چیز رو خراب کرده
  • قاسمی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    این اقا یا خانم که نوشته تنها براش متاسفم مگر خدا و قدرت خدا رو در زندگی و زمین و اسمان نمیبینی؟ پس تنهایی معنا نداره
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    لعنت بر شیطان رجیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس