کد خبر 412584
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: جهان روی کشتی فرنگی ایران متمرکز شده است و دوست ندارد دوباره ما قهرمان شویم، به خصوص رو‌س‌ها که جایگاه خود را در خطر می‌بینند.

به گزارش مشرق، حسن بابک درباره شرایط فرنگی‌کاران در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه بچه‌ها شرایط خوبی دارند و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. سعی کردیم بهترین نفرات را برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب کنیم.

وی درباره برخی انتقادات نسبت به ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نفراتی را انتخاب کردیم که در وزن خودشان جزو بهترین‌ها بودند. تمام نفرات بر اساس خردجمعی و با نظر تمام اعضای کادر فنی انتخاب شدند. 5 نفر از اعضای کادر فنی صورتجلسه انتخاب ترکیب تیم را امضا کردند و از تمام نفرات نظرخواهی شد. وزن به وزن درباره نفرات انتخاب شده بحث شد و حق هیچ کشتی‌گیری نادیده گرفته نشد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه برخی اعتقاد دارند در برخی اوزان از جمله 59، 85، 98 و 130 کیلوگرم می‌شد کشتی‌گیران جوان‌تری عازم مسابقات کرد، گفت: یوسف قادریان در 80 کیلوگرم در تورنمنت ترکیه نشان داد که از سایر نفرات بهتر است. در 130 کیلوگرم هم کشتی‌گیری نداشتیم که جایگزین باباجان‌زاده کنیم. در 98 کیلوگرم هم صالحی‌زاده تجربه لازم را برای حضور در این مسابقات نداشت.

بابک تصریح کرد: در وزن اول هم با توجه به عدم حضور سوریان، کشتی‌گیری را انتخاب کردیم که بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اختلاف حاجی‌پور با سایر مدعیان در این وزن زیاد بود و به همین دلیل او را انتخاب کردیم. البته نظر دادیم که حاجی‌پور همراه نوربخش به تورنمنت ترکیه اعزام شوند و هر کشتی‌گیر که عملکرد بهتری داشت عازم قهرمانی آسیا شود، اما نوربخش تمایلی برای اعزام به ترکیه نشان نداد. تصمیماتی که گرفته می‌شود به صلاح کشتی است.

حسن بابک با اشاره به اهمیت مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نمی‌توانستیم تمام ترکیب را از کشتی‌گیران جوان انتخاب کنیم بلکه باید در کنار چند کشتی‌گیر جوان چند باتجربه هم حضور داشته باشند. تمام میادین برای ما اهمیت دارد حتی قهرمانی آسیا چرا که جزو رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شود. هر مسابقه‌ای که در این رنکینگ به حساب آید برای ما اهمیت دارد. برنامه‌ریزی ما هم قهرمانی در آسیا است.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی درباره تغییرات در کشتی فرنگی گفت: نسبت به برخی از این تغییرات انتقاد داریم و بعد از مسابقات آسیایی نظرات خود را به اتحادیه جهانی کشتی ارائه خواهیم داد. جهان روی کشتی فرنگی ایران متمرکز شده است و دوست ندارد دوباره ما قهرمان شویم؛ به خصوص رو‌س‌ها که جایگاه خود را در خطر می‌بینند. به همین دلیلی می‌خواهند طوری قانونگذاری کنند که بتوانند در مسابقات اعمال نفوذ کنند. برخی موارد را در قوانین جدید طوری گنجانده‌اند که تفاسیر متعددی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر متعدد قوانین در هر صورت همه را دچار مشکل خواهد کرد چون تفاسیر متعددی دارد. اگر قانون عادلانه اجرا شود مشکلی نداریم، اما چون می‌دانیم به دنبال چه موضوعی هستند ناراحت و نگران هستیم. البته قرار بود قوانین کشتی فرنگی بعد از المپیک تغییر کند هر چند که من مطمئن بودم پیش از المپیک این اتفاق خواهد افتاد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس