کد خبر 412580
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

وزیر دفاع هند اعلام کرد، مذاکرات نهایی برای خرید 36 جنگنده رافال از فرانسه ماه جاری آغاز می‌شود و به زودی به پایان می‌رسد.

به گزارش مشرق، در آستانه سفر "ژان ایو لودریان"، وزیر دفاع فرانسه به هند، همتای هندی وی گفت که کمیته دو جانبه جزئیات قرارداد چند میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های رافال را که مدت‌هاست به تعویق افتاده است، بررسی می‌کند.

"مانوهار پاریکار"، وزیر دفاع هند در گفت‌وگو با خبرگزاری هند تاکید کرد: کمیته‌ای متشکل از دو دولت تشکیل خواهد شد و مذاکرات درباره خرید جنگنده رافال آغاز می‌شود. مذاکرات به زودی در مه آغاز می‌شود و باید هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند ماه گذشته در جریان دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس اعلام کرد که کشورش دستور خرید 36 هواپیمای آماده پرواز رافال را داده است.

معاهده فوق که ارزش آن حدود پنج میلیارد یورو (5.5 میلیارد دلار) می‌شود، پس از سال‌ها مذاکره برای خرید جنگنده‌های رافال انجام شد. مذاکرات درباره خرید 126 هواپیما در بخشی از معاهده 12 میلیارد دلاری در سال 2012 آغاز شد اما روند مذاکرات درباره هزینه و پافشاری دهلی‌نو مبنی بر اینکه 108 فروند از هواپیماهای مذکور باید در هند ساخته شود، به تعویق افتاده بود. پس از آنکه اخباری مبنی بر خرید 36 هواپیما منتشر شد، پاریکار گمانه‌زنی‌ها درباره قرارداد خرید بزرگتر را رد کرد.

وزیر دفاع هند تاکید کرد مذاکرات با ژان ایو لودریان که چهارشنبه وارد دهلی‌نو می‌شود، بر روی مذاکراتی برای خرید مابقی هواپیماهایی که سال 2012 مورد بحث قرار گرفت، متمرکز نخواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس