کد خبر 412278
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

یک منتقد سینما گفت: سیروس مقدم بار دیگر به حوزه داستان ‏های پلیسی قدم گذاشته و این بار درباره قاچاق کالا، مواد مخدر و «شبه پدر خوانده» منطقه ‏ای در حول و حوش جزیره قشم به نام ۶۰ کیلومتر آن را روایت کرده است.

به گزارش مشرق، حسین سلطان محمدی منتقد سینما در مورد سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم اظهار داشت: داستان سریال «میکائیل»، داستان خیلی نامتعارفی در گردونه چنین داستان‏ هایی نیست و آنچه ماجرا را برای مخاطبان میلیونی صدا و سیما کنجکاو و جذاب می ‏سازد، چگونگی نحوه روایت است، اوج و فرودهایی که بتوان هر شب در ساعت معین، به تماشای آن نشست.

وی گفت: در این نمونه جدید از سیروس مقدم، ما با همان روش ‏های تصویرپردازی مرسوم وی، بازیگران، شخصیت‏ پردازی ‏های آثار پلیسی او مواجه هستیم.

سلطان محمدی در ادامه بیان داشت: فیلمبرداری با زاویه ‏های معمولاً ناثابت، اعوجاج‏‌گونه، قاب‏های وارونه و در حال چرخش که بیشتر برای القای حس تنش، نگرانی و اضطراب از سوی کارگردان به بینننده به کار می ‏رود یا داشتن قاب ‏های بسته از صورت کاراکترها، تک چشم یا درشت ‏نمایی از او واکنش ‏های صورت، حرکت دست و انگشتان و... بخشی از روش ‏های این کارگردان برای ارائه حداکثر جزئیات یک داستان پرتنش پلیسی و هیجان ‏آفرین است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، در صحنه‏ های موتورسواری سریال، چه در سطح معابر شهری و چه در سطح فضای طبیعی و بکر جغرافیای منطقه، باز هم این قاب ‏بندی تصویری دیده شده است. بازیگران فیلم نیز همه در نقش ‏های تقریباً قبلی خود فرو رفته ‏اند و همان واکنش ‏های آشنای خود را نشان داده ‏اند.

سلطان محمدی در ادامه یادآور شد: در داستان‏ پردازی نیز موضوع قانون، پلیس یکه و تنها، قهرمان منفی با پوشش انسان مظلوم و البته دراندازه جغرافیای ۶۰ کیلومتری، با یک وردست و پادوی مسلط به پیشبرد جریان خلاف و هدایتگر امور قاچاق، قتل، ترور، صحنه ‏سازی، پاک‏ کردن نشانه‏ ها و اصطلاحاً یک پاک ‏کننده، دراینجا نیز دیده می ‏شود و البته تاکید بسیار مقام بالادستی پلیس که قانون باید رعایت شود و مدرک برای جلب متهم نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین روش زندگی ساکنان محلی، سلطه فقر، فساد و نیز پدرخوانده موجود در منطقه و جالب ‏تر از همه عنصری در خانواده این پدرخوانده که طی سال ها زندگی با او (منظور، همسر اوست)، متوجه امور خلاف شوهرش نشده و اکنون در زمان افلیجی، متوجه غصبی بودن خانه می ‏شود و برای نمازخواندن به مسجد می‏ رود.

حسین سلطان محمدی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: نکته جالب این مجموعه که همچنان باید تا انتها آن را دید، گفته ‏هایی است که از زبان مافوق پلیس شنیدیم و در آن بر سنگ زیرین آسیاب بودن پلیس اشاره داشته و سپس به اینکه اگر مردم به ظاهر با ما نیستند اما در باطن ما را قبول دارند و با ما هستند، تاحدودی به ارتباط پلیس با مردم در جامعه عادی خودمان در سال های اخیر اشاره داشته است.


منبع: سینماپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    تلفیقی از فیلم قانون . قیصر . پدر خوانده ویه خورد ایرانی میکائیل
  • ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 1
    فیلم جذابیه البته اونهایی که شعورشون در سطح فیلم های ماهواره ست قبولش ندارن !!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    کلا با تشکر از سردار منتظر المهدی..اگر بذارن فیلم پلیسی رو سینمابلدها بسازن مثل همین میکائیل جذاب خواهد بود..اما وقتی پزشک عمومی بخواد فیلم پلیسی بسازه دیگه باید طبیعی باشه مشرق نظر آدم منتشر نکنه
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    این دیگه چی میگه؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس