کد خبر 412139
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت به طور حتم از یک انتخابات صحیح، سالم و قانونمند حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری که برای افتتاح و بازدید از پروژه‌های عمرانی - صنعتی امروز (دوشنبه) سفری یک روزه به استان خراسان رضوی کرده است، این مطلب را در جمع خبرنگاران در فرودگاه مشهد در پاسخ به سوالی بیان کرد.

یکی از خبرنگاران سوال کرد: برخی انتقاداتی را مطرح می‌کنند مبنی بر این که دولت قصد ورود به انتخابات را دارد و در این زمینه به سخنرانی شما در دیدار با مسوولان کارگزاران استناد می شود.

جهانگیری نیز اظهار داشت: دولت به طور حتم از یک انتخابات صحیح، سالم و قانونمند حمایت می کند و ان شاء الله انتخاباتی برگزار می شود که کوچک ترین شبهه قانونی در آن وجود نداشته باشد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره محدودیت و کم آبی، گفت: همچنان در زمینه آب با محدودیت جدی روبه رو هستیم و مدیریت مصرف آب الزامی است.

جهانگیری افزود: برای تامین آب در کل کشور وزارت نیرو اقدامات خوبی انجام داده است، البته ما برای استان های مرزی همچون خراسان رضوی به انتقال آب نیز فکر می کنیم و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم. 

وی یادآور شد: با وزیر نیرو امروز در مورد سه گزینه‌ای که برای انتقال آب وجود دارد و همچنین در مورد سدهایی که در مرز واقع هستند و باید سریع تکمیل شوند، گفت و گو کردیم. 

معاون اول رییس جمهوری توضیح داد: هشت میلیارد دلار از محل مجوزی که سال گذشته اخذ شد به طرح‌های آبی مرزی کشور اختصاص یافته است و منابع مالی سدهایی که امروز قرار است در این استان به بهره برداری برسند، سال گذشته از همین محل تامین شد. 

جهانگیری درباره تامین آب شهر مشهد نیز اظهارداشت: برخی طرح‌های آبی که وجود داشته دوستان در وزارت نیرو برنامه ریزی کرده‌اند امروز بحث شد که حتی با ایجاد تونل هایی می توان آب را به شهر مقدس مشهد منتقل کرد. 

وی خاطرنشان کرد: مجموعا برای آینده آب شرب مشهد پیش بینی‌هایی شده است و دغدغه ای وجود ندارد. 

وی با بیان این که استان خراسان رضوی ظرفیت‌های فراوانی دارد و در زمینه صنعتی نیز یکی از استان‌های مهم است، اظهارداشت: بخش خصوصی توانمندی در این استان شکل گرفته و شاید بتوان گفت صنعت دولتی در آن کم رنگ و بیشتر متکی به بخش خصوصی است. 

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که کشاورزی استان و همچنین میزان اراضی زیرکشت آن جایگاه بسیار بالایی در کشور دارد، توضیح داد: البته این استان با محدودیت‌هایی هم مواجه است که هم در شهر مشهد مسایل حاشیه نشینی، بافت قدیمی، حمل و نقل، زیست محیطی و کمبود منابع آب از آن جمله است. 

جهانگیری اظهار امیدواری کرد که هم در سطح ملی و هم در استان برای پیشرفت استان خراسان رضوی تصمیمات خوبی اتخاذ شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس