اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، ایران در سه ماهه نخست سال 2015، سطح تولید نفت خود بدون احتساب میعانات گازی را در رقم 2.8 میلیون بشکه در روز حفظ کرده است.

 به گزارش مشرق، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش کوتاه مدت انرژی خود، برآورد این سازمان از تولید نفت کشورهای عضو اوپک در سه ماهه نخست سال 2015 را تغییر نداد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که تولید نفت کشورهای عضو اوپک بدون احتساب میعانات گازی در سه ماهه نخست سال 2015 میلادی با میزان تولید در سه ماهه چهارم 2014 تفاوتی نداشته و در رقم 30 میلیون و 340 هزار بشکه در روز ثابت مانده است.

بر اساس این گزارش، به طور متوسط، تولید نفت اعضای اوپک در سال 2014 برابر با30 میلیون و 80 هزار بشکه در روز بوده است.

این گزارش همچنان تولید نفت ایران بدون احتساب میعانات گازی در سه ماه نخست سال 2015 را همانند سال 2014 بالغ بر 2.8 میلیون بشکه در روز عنوان کرده و اعلام کرده است که این کشور همچنان جایگاه سومی خود در اوپک به لحاظ تولید را حفظ کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران در سال 2014 به طور متوسط 2.8 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

در سه ماهه نخست امسال، تولید نفت عربستان روزانه 70 هزار بشکه‌ افزایش یافته و به 9.70 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت این کشور در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 9.63 میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد، تولید نفت عراق در این بازه زمانی با افزایش 30 هزار بشکه‌ای به 3.56 میلیون بشکه در روز رسیده و در این کشور در جایگاه دوم به لحاظ تولید قرار دارد.

روز جمعه نیز رویترز طی گزارشی اعلام کرد که تولید نفت اوپک به علت افزایش کم سابقه تولید عربستان و عراق به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، تولید نفت اوپک در ماه آوریل به بالاترین میزان از نوامبر 2012 برابر با 31.04 میلیون بشکه در روز رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس